Auteur Topic: Nieuwe aanwinst!  (gelezen 3473 keer)

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Nieuwe aanwinst!
« Gepost op: ma, 18 sep 2006, 17:38:41 »
Gister kwam ik op speurders deze Advertentie . Gelijk gebeld en vandaag opgehaald, en het valt me niet tegen hij rijdt prima. Er moet alleen wel een nieuwe brandstoftank onder want er is lekkage bij de vulhals, en de motor zweet iets olie. Verder heeft de auto een goede was en poetsbeurt nodig.





Het is de bedoeling de auto weer netjes in orde te krijgen en er een nieuwe Apk op te zetten. Dan mag hij weer in de verkoop. -klus-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline orange polo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 240
  • Geslacht: Man
  • Jos Verdonschot
Nieuwe aanwinst!
« Reactie #1 Gepost op: ma, 18 sep 2006, 18:10:56 »
haha leuk ding en niet duur  -gert-  -thumbsup-
nou succes met  -klus-
plat op zn buik en verbreedt staal er onder en gaan met die polo

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Nieuwe aanwinst!
« Reactie #2 Gepost op: ma, 18 sep 2006, 20:44:33 »
Tja, ik zag hem staan en ik dacht ''ik neem de gok'' lukt het niet dan kan hij altijd nog naar de sloop. Maar het lijkt erop dat er nog wel wat van te maken is. En anders hadden die mensen hem zelf wel naar de sloop gebracht waarschijnlijk.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Nieuwe aanwinst!
« Reactie #3 Gepost op: ma, 18 sep 2006, 21:28:16 »
Leuk he zo'n kontmobiel!  -naughty-

Offline FoZ

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.441
  • Geslacht: Man
  • Niek
Nieuwe aanwinst!
« Reactie #4 Gepost op: di, 19 sep 2006, 00:00:29 »
netjes en zeker voor dat geld !!

maar eeuh : "de accu moet opgeladen worden en waarschijnlijk vervangen worden"

denk je er wel aan dat je beiden doet  -nana-

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Nieuwe aanwinst!
« Reactie #5 Gepost op: di, 19 sep 2006, 19:07:45 »
Opladen bleek voldoende te zijn, heb hem vannacht aan de lading gehad en daarna op het werk aan de accu tester. Bleek nog helemaal oké te zijn. -gert-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Nieuwe aanwinst!
« Reactie #6 Gepost op: zo, 15 okt 2006, 18:37:02 »
Ik ben op het moment druk bezig met het klaarmaken van de classic, ik wil hem zo snel mogelijk door de APK hebben en verkopen want twee auto's rijden is echt niet te betalen als scholier. Van het weekend heb ik de schokbrekers vervangen die niet echt fris meer waren, auto reed als een citroën. Verder moet ik er nog een nieuwe benzine tank onderzetten, de huidige is zo verrot dat die niet meer te repareren is. Al met al gaat er toch best nog wat geld inzitten, en daarom zit ik nu met een dilemma. Eigenlijk zou de koppakking vervangen moeten worden, hij lekt me iets te veel olie. Maarja aan de andere kant is het voor de APK geen punt, dus nu twijfel ik wel of niet doen?

Kan een van jullie me misschien vertellen, wat me dat zal kosten aan onderdelen en tijd? Maakt het wat makkelijker voor me om een besluit te nemen, verder is de polo wel weer helemaal 100% ik ben buiten de gebruikelijke pijnpunten (nog) geen bijzonderheden tegengekomen.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Nieuwe aanwinst!
« Reactie #7 Gepost op: ma, 16 okt 2006, 00:17:51 »
alleen een koppakking is maar iets van 12 euro op Ebay.de. Maar je moet wel meer vervangen denk ik (in/uitlaat pakkingen, kopbouten etc)
Er zijn hier over meer topics geweest.

@Admins : misschien iets om een kosten plaatje vervangen koppakking 'sticky' te maken?

Martin
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Nieuwe aanwinst!
« Reactie #8 Gepost op: ma, 16 okt 2006, 10:08:20 »
Beetje gezocht had ik ook al:

Citaat
Koppakking = 26,94euro ex btw
Kopbouten = 1,43 euro ex btw per stuk
De rest is arbeid.


Citaat
kop vlakken een 40 euro ,setje kopbouten  +pakking set ongeveer een 120 euro


Citaat
Aan onderdelen ben je, met originele delen) ongeveer 100 euro kwijt (op de goedkoopste manier).


Dus ligt het nu dichter bij de 100 Euro of bij de 50 Euro? Kijk voor de pakking zelf+kopbouten zal ik wel klaar zijn beneden de 50 Euro, maar ik ben altijd bang met dit soort klussen dat ik nog extra kosten krijg aan ander gedoe. Dingen die tijdens het sleutelen toch vervangen moeten worden, of boutjes die afknappen dat soort dingen. Jullie snappen wel een beetje wat ik bedoel hoop ik, wat kan ik nog extra tegenkomen? Of valt dat doorgaans wel mee?
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Nieuwe aanwinst!
« Reactie #9 Gepost op: ma, 16 okt 2006, 10:30:41 »
Hou maar rekening met minimaal 100eu voor t gemak. Als je alles toch los hebt zou ik de waterpomp ook meepakken, helemaal wanneer je "scherpe" tanden hebt aan de pomp(of dat ie gewoon veel heeft gelopen). Distributieriem, kopbouten, pakkingen (zou ori VW koppakking halen, zit wel iets verschil in met imitatie...). Cilinderkopje vlakken en wassen zou ik ook doen maar ja, ik doe altijd alles uitgebreid/zorgvuldig, heb weinig zin om iets te moeten vervangen wat je al los gehad hebt tijdens zo`n klus. Of dat je stil komt te staan door zoiets lulligs.

Wil je het budget doen dan ben je met kopbouten, pakkingset, distributieriem wel klaar... Dat is een keuze die je zelf moet maken.

Voor je cilinderkopbouten heb je een speciale 12kant nodig, als je die ook nog niet hebt reken maar op 25eu voor een "echte"  :P  Gewoon goed gereedschap gebruiken dan knapt er niks af als het goed is. Vast is vast, gebruik anders een momentsleuteltje.

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Nieuwe aanwinst!
« Reactie #10 Gepost op: ma, 16 okt 2006, 10:50:57 »
Duidelijk verhaal, vlakken en wassen hoeft niet riem en pomp lijkt me wel verstandig om te vervangen. Dus voor 100 Euro kan ik een heel eind komen. 12 kant heb ik niet maar de aanschaf van gereedschap reken ik niet mee in de kosten, dat is gewoon een investering in m'n werkplaats uitrusting. Momentsleutel heb ik al liggen, was een verjaardagskado. :)
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Nieuwe aanwinst!
« Reactie #11 Gepost op: ma, 16 okt 2006, 11:28:15 »
alleen een koppakking is maar iets van 12 euro op Ebay.de. Maar je moet wel meer vervangen denk ik (in/uitlaat pakkingen, kopbouten etc)
Er zijn hier over meer topics geweest.

@Admins : misschien iets om een kosten plaatje vervangen koppakking 'sticky' te maken?

Martin

readed and with ones.

Alleen heb ik nu ff niet de tijd/zin het uit een te zetten.

Polo_boy misschien?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Nieuwe aanwinst!
« Reactie #12 Gepost op: ma, 16 okt 2006, 11:33:23 »
btw:

Waar het vaak mis gaat:

Budget style: Kop eraf, incluus carburateur, ontsteking en dat deel van de uitlaat dat soepel gaat.

Bij mijn 1.0 GL heb ik het uitlaatspruitstuk laten zitten (enkele downpipe, ronde klem), en als extra kosten alleen die klem gehad. (die klem ging helaas stuk, dacht dat ik m wel kon hergebruiken, maar trok m te hard aan).

Bij een dubbele downpipe breken de tapeindjes vaak uit het spruitstuk. Die haal je dus beter aan de kop los (uitlaatspruitstukpakking als kosten).

Haal je carb of inlaat er ook vanaf, reken dan op extra inlaatspruitstuk pakkingen.

Helemaal budget style: geen nieuwe kopbouten. Kan, en houdt bij mijn Diesel al weer bijna 5000 mijl. (maar daar is het ook echt budget, want ze hoeven t maar 1 week te houden wat het plan :) )
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Nieuwe aanwinst!
« Reactie #13 Gepost op: ma, 23 okt 2006, 18:07:30 »
Goed toch maar besloten om er een nieuwe koppakking tussen te gooien. Ik was van plan om het een beetje low-budget te houden, maar dat gaat toch niet helemaal lukken. O.a. de distributie riem moet vervangen worden deze vertoond een erg vreemd slijtagebeeld. :( Ik denk dat hij ergens tegen de bescherm kap aanliep:



Ook moet de waterpomp vervangen worden, door een foutje van mij zit er nu een barst in het huisje. :(  :)



Al met al word het wat duurder dan gedacht maar het zij zo, hij is wel weer helemaal top als die klaar is. Donderdag ga ik de boel weer dicht bouwen, nu eerst een paar dagen vakantie vieren in Friesland.  -dj- Als ik klaar ben zal ik wel een overzicht maken met de onderdelen en kosten die ik gemaakt heb voor het vervangen van de koppaking, mischien makkelijk voor andere mensen die het ook voor het eerst moeten doen.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Nieuwe aanwinst!
« Reactie #14 Gepost op: ma, 23 okt 2006, 21:04:14 »
waterpomp is altijd standaard aan vervanig toe bij riem wissel.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2