Algemeen forum > F.A.Q. & How-to

How to: Cockpit tellers demonteren

(1/5) > >>

Steilheck:
Ivm met een afgebroken dagteller-reset-pookje en een defecte benzine meter komt hier een How-to demontage tellershuis


Nodig:

Schroevendraaier met platte vouw
Schroevendraaier met kruiskop
Dop/Steeksleuteltje 7mm
Boortje 2 mm en 3 mm
Dremel/boormachinetje

Staafje/boutje van ongeveer 2 1/2 cm lang en diameter van 2 a 3 mm
Superlijm/nagellak oid

Was met foto's en schrijven van deze How-to een avondje werk.

Steilheck:
Schroef alle schroeven en moertjes los behalve het aangegeven moertje. Deze vast laten om de temp meter aan het folie te laten. Is makkelijker bij het weer in elkaar zetten.
Denk ook aan het schroefje van de transistor (rechtsboven op foto)

Voorzichtig de stekker die aan het folie zit losmaken van de km-teller.

Folie met beleid loshalen en samen met wit plastic middendeel van het cockpit huis verwijderen.

Steilheck:
Nu kun je zonder problemen  de Toerenteller en/of de KM-teller eruit liften.

Let er op dat je geen wijzers afbreekt!

Steilheck:
Nu de benzine meter uit het Toerentellerhuis schuiven. Nokjes een beetje oplichten en met beleid schuiven maar.

Steilheck:
Om werking benzinemeter te testen:  4 1/2 volt levert driekwart tank op.

Dit cockpitje was verkocht met een niet werkende benzine meter. Het probleem zal dus ergens anders liggen. Misschien dat dit breukje in het folie er iets mee van doen heeft. Ga ik nog uitzoeken => Zo te zien is het rode draadje een oplossing voor de verbroken verbinding. Maar waarschijnlijk niet voor de niet werkende benzine meter.

Twee boutjes los om de beschermkap aan de achterkant van de KM teller te lossen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie