Je doelt zeker op 'ze'
De G40 loopt prima alhoewel na de start heb ik het idee dat ze wel heel rijk loopt, de eerste minuut nog wat ruw maar na het eerste stoplicht in het dorp perfect. Het zou mij ook niks verbazen als die CO pot gewoon wel kapot is, heb het idee dat het geen klote uitmaakt of ik deze nu op 1200 of 500 zet.
wil binnenkort zeker langskomen op een mooie dag, moet alleen echt nieuwe achterbanden hebben; in een band zit op de wang een vrij diepe scheur die ik niet vertrouw en deze bandjes zijn sowiso al erg oud.
Ik ga in dezer dagen mijn RH cupvelgjes eens nakijken die ik toendertijd had laten opknappen en poedercoaten.
Heb jaren geleden een vrij heftig ongeluk gehad dus ik ga ze goed controleren op haarscheurtjes en natuurlijk ook rechtheid. Mocht het in orde zijn ben ik van plan om deze onder de G40 te lepelen:
Heb om een andere set velgen nog 2 goede bandjes liggen: Toyo Proxes in de maat 185/50/R14, net zoals op de foto te zien is, ideaal maatje voor een verlaagde 2F. Even controleren en als alles goed is kan ik 2 nieuwe banden bestellen (geloof dat Toyo gestopt is met deze bandenmaat helaas) Dan gaan de BBSjes plaats maken voor 8J cupvelgen met zeer licht getrokken bandjes
Volgende punten even aanpakken zeer binnenkort:
- Remmen achter vervangen + nieuwe trommels (wil deze eerst nog even netjes matzwart spuiten)
- Wielremcilinders vervangen achter + remolie (complete systeem ontluchten en verfrissen)
- Wiellagers achter vervangen
- 2 nieuwe achterbanden
- De correcte bussen plaatsen aan de voorkant bij de remblokhouders (zitten de verkeerde kwam ik achter)
Dan is de ophanging in ieder geval weer helemaal veilig en klaar
Kan niet zeggen dat de wagen nu slecht remt, integendeel. Wil gewoon dat het 100% OK en betrouwbaar is, goede remmen zijn een must op die kart vind ik persoonlijk. Wel merk ik dat als ik bij lage snelheden rem dat het net lijkt alsof de schijven krom zijn; Misschien ligt dit aan die verkeerde busjes die aan de voorkant zitten, kijk ik gelijk even na dan. Lijkt mij sterk dat die Brembo Max schijven al krom zijn na een paar duizend km..
Kom er net achter dat iemand mijn rechter stootstrip heeft proberen los te trekken voor op de oprit
Of ik ben ergens blijven haken maar dat zou ik dan wel door moeten hebben gehad zou ik zeggen, rij in het algemeen erg voorzichtig met die wagen en het lijkt echt alsof iemand de strip er gewoon heeft proberen af te trekken. Bahbah.
Ben een beetje aan het denken. Mijn G40 heeft rode bumpers die niet zo netjes meer in de lak staan en de ophangingspunten zijn ook niet meer fris (achter links afgebroken). Ben misschien aan het overwegen om de G40 zo te maken dat ie precies op mijn eerste Polo lijkt, vond ik wel een strakke look. In dat geval ben ik nog op zoek naar 2 nette bumpers zonder afgebroken ophangpunten.
Ga nog een paar maandjes rijden met de Polo en dan moet er toch echt even preventief wat gedaan worden aan het blok; distributie, lader nakijken, verse spruitstukpakking, andere uitlaatlijn, Intercoolerslangen vervangen etc. Kleine dingen die uiteindelijk toch meer werk zijn dan je denkt
Wilde dat eigenlijk al eerder doen maar helaas niet mee verder kunnen gaan vanwege de gezondheid. Zodra de wagen de stalling in gaat wil ik hier zo snel mogelijk mee verder
Dus wat zoek ik nog:
- 2 nette hoedenplank dragers
- voor en achterbumper (ongespoten, met nette ophangpunten)
- eventueel goede intercoolerslangen die niet poreus zijn
- dashboardkastje incl. ophanging systeempje (die van mij klapt steeds open zeg maar)