Auteur Topic: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel  (gelezen 210735 keer)

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #390 Gepost op: do, 19 apr 2007, 01:22:51 »
Doe maar zonder.

( Maar idd mét achterklepspoilah... )

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #391 Gepost op: do, 19 apr 2007, 09:36:21 »
Zonder staat beter,maar wel achterklepspoiler. -love-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #392 Gepost op: do, 19 apr 2007, 23:50:10 »
eeen hele dikke don't!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

zelf voor verbruik zou ik het nie doen!!! omdat het stomweg oerlelijk is.

mare is jou auto dus doe lekker mee wat je wil.

gr maikel

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #393 Gepost op: do, 10 mei 2007, 00:03:02 »
Updeet:



Rara wat is dit? (en wat zien we hier voor opvallends?)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #394 Gepost op: do, 10 mei 2007, 00:06:00 »
Oplossing:

Dit is het beugeltje van de stuurstangen van een 1981/82ér Polo.

Dit beugeltje is dus gelijk aan een Polo 1f (waarschijnlijk?). Het heeft ook geen bevestigingspunt voor een stuurdemper.

De stuurdemper werd pas bij de polo's met 75 pk toegepast,.. en die kwamen pas in het modeljaar daarna...

Is niet errugh toch: zetten we die ook even over.

NOT:
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #395 Gepost op: do, 10 mei 2007, 00:09:40 »
U ziet het: Met dezelfde spoorstangen gaan de kei-hard de bochtom..

ook nog even het verschil met een polo 1 beugeltje:

Bij een polo 1 gaat de bout om de beugel vast te zetten aan de schutbordkant langs de stuurpen.

Bij een polo 2 (en 1f??) gaat de bout aan de voorzijde langs de stuurpen.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #396 Gepost op: do, 10 mei 2007, 00:11:31 »
moraal van het verhaal:

Vanavond weer geen donder opgeschoten, bij gebrek aan een setje 'post-1982' stuurstangen....

De hele rimram weer teruggebouwd, met als resultaat dat m'n stuur nu licht scheef staat..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #397 Gepost op: do, 07 jun 2007, 08:36:27 »
Long time no see:
Drukte alom, en totaal niet geklust aan de auto's..


Maar goed: om het niet te verleren, gisteravond de stoute schoenen maar weer eens aan:


Wie zei er dat mijn diesel vervuilt? Nee hoor: kijk maar wat een mooi schoon spoor ik trek met mijn uitlaat over deze bestofte vloer!!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #398 Gepost op: do, 07 jun 2007, 08:42:25 »
Zoals elders al vermeld (denemarken topic): De 1.4 diesel eindelijk uit het schap getrokken en op een rolkarretje gezet.

Met de ingebouwde 1.3 en de uitgebouwde 1.4  ernaast kan ik bij de een sleutelen en schroeven, en bij de ander kijken hoeveel ruimte er nou werkelijk is..

En zo kwamen Marcel en ik tot de conclusie dat er misschien toch wel plek is bovenlangs...

De inlaat diameter van een standaard diesel spruitstuk is slechts 45 mm (maar daar zit nog wel wat muziek in)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #399 Gepost op: do, 07 jun 2007, 08:44:03 »
45 mm,.. mmm


Het originele inlaat traject heeft natuurlijk hier en daar ook zo z'n beperkingen (G-lader bocht-uitlaat, intercooler, pijpen en bochtjes)..

50 mm zou (met drukvulling door de G-lader) dus wellicht kunnen volstaan:
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #400 Gepost op: do, 07 jun 2007, 08:45:24 »
De rembekrachtiger, of beter: het reservoirtje zit alleen een beetje in de weg om de originele la-la-luft gekuhlt slang tussen motorkap en blok weg te werken..

ff testen:

Standaard hoogte van de rembekrachtiger:
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #401 Gepost op: do, 07 jun 2007, 08:46:13 »
Met ultra-speciale techniek, H&R know-how en Jamex verlagings-ervaring:
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #402 Gepost op: do, 07 jun 2007, 08:51:53 »
^
|
Oftewel: één rembekrachtiger top-down (op z'n kop) geeft al een hoop lucht

Ik heb nog ergens een later type rembekrachtiger rond slingeren, met kortere hoofdremcylinder en kleiner reservoirtje (standaard MH zeg maar),. dat geeft misschien nog wat meer vrijheid

Over lucht gesproken:
Het inlaatspruitstuk er even he-le-maal afgehaald: wel zo fijn en handig om gloeikaarsen en verstuivers te wisselen..
maar ook om te zien of er nog wat geflowed moet worden...

gelukkig viel dat laatste reuze mee: de inlaatpoorten in de kop zijn gewoon standaard qua maat, en het spruitstuk is niet geknepen zoals bij bijvoorbeeld een NZ :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #403 Gepost op: do, 07 jun 2007, 09:02:39 »
Hoe later op de avond hoe beter:

- 80 mm x 96 mm plaatje zagen,
- Origineel bochtje passen en gaten aftekenen
- Gaten boren (iets of wat ruimer zodat er nog wat ruimte is de boel te draaien)
- Hoekjes afschuinen (het oog wil ook wat)
- Opening aftekenen

De 3 streepjes: 45 mm
Het rondje: 50 mm

Hier zie je hoeveel ruimte er is, met een gemonteerde pomp! Daar raak je geen standaard G40 gasklephuis kwijt. Het originele bochtje (midden boven) past al amper onder de inspuitleidingen door.

Er is overigens al een poging gedaan om een pijpje te bouwen, foto's ontbreken (vooralsnog)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #404 Gepost op: do, 07 jun 2007, 11:08:54 »
Mad Props 2 Marcel:

Pijpje:

Komt met een hoek van ongeveer 22 graden richting het schutbord, en maakt vervolgens een 3 delige bocht vlak achter de gashendel van de pomp langs..


Edit - Typ-o



Mijn wagenpark Fix what ain't broken