Auteur Topic: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel  (gelezen 210747 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #495 Gepost op: vr, 20 jul 2007, 10:02:24 »
Men neme, een grote zaag, enige afstand, en weer een originele Polo 2 GT G40 slang aan stukken -boehoe-

BMW Tuning erbij (mooie 90 graden haakse bocht met diameter verloop),...

MAAR: 't past wel perfect!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #496 Gepost op: vr, 20 jul 2007, 10:02:54 »
adeluft gekuhlt
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #497 Gepost op: vr, 20 jul 2007, 10:07:42 »
En toen nog de hoofdremcilinder aansluiten, remleidingen verbuigen, pedalen aansluiten, boutjes aandraaien (op onmogelijke plaatsen), afvullen en ontluchten.



Next-up: Voorfront verbouwen (daarvoor eerst nog even een klein radiateurtje scoren)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #498 Gepost op: vr, 20 jul 2007, 11:33:25 »
Next-up: Voorfront verbouwen (daarvoor eerst nog even een klein radiateurtje scoren)

Goed bezig Jaap! lees het altijd met veel plezier  :) . Zoek je een klein radiateurtje in de vorm van een GL radiateur? Heb nog 1 liggen met ingebouwd reservoir. Dat is de smalste originele radiateur die er is toch?  -klus-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #499 Gepost op: vr, 20 jul 2007, 12:38:25 »
Radiateur ZONDER reservoir is nog net ietsje smaller..

En laat ik die nu net nodig hebben.

2 opties:
1) Zoeken naar een originele Polo 2GT G40 radiateur (door speciaal fijnmazige koelblok extra koelvermogen) en de hoofdprijs betalen

2) Aanschaffen van polo 1.0 radiateurtje, imitatie (nieuw zo rond de 50 euro), met normaal koelvermogen.

Ik ga denk ik voor optie 2) omdat bij de 2f de radiateur van de G40 ook niet heel bijzonder meer is; gewoon gelijk aan die van de 3F motor (voor zover ik weet).

(Ik kan mij zelfs voorstellen dat een gloednieuwe 1.0 radiateur een hoger koelvermogen heeft dan een gebruikte en inmiddels uitwendig en inwendig vervuilde Polo 2 GT-G40 radiateur... )
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #500 Gepost op: vr, 20 jul 2007, 13:09:30 »
adeluft gekuhlt

:)

Begint er al op te lijken.
Denk wel dat je een radiateur met een zo hoog mogelijk koelvermogen moet nemen.
G-laden diesel produceert vast een hoop warmte.

Zijn de uitlaatkleppen van een diesel net zo groot als die van een G40?
Dan zou ik die laatste inbouwen vanwege de betere hitte-bestendigheid. Verse koppakking kan zowieso geen kwaad.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #501 Gepost op: vr, 20 jul 2007, 15:17:22 »
Kleppen van een Diesel zijn kleiner helaas.

De kop die nu nog op de 1.3 dienst doet zal eventueel onder genomen worden indien er niet al te veel scheuren in zitten: Als het past grotere kleppen erin, maar ik zit met de voorkamers die ook in de kop zitten hè.. das wellicht lastig

Setje Natriumgevulde kleppen is dan de logische volgende stap :)

Gekke is: de inlaat poorten van een diesel zijn NIET heel klein: heb er over getwijfeld of ik de kop nog zou aanpakken, maar dan moet spruitstuk en de hele rimram ook: Eerst zien of de G-lader + Diesel combi wel werkt, anders zit ik straks misschien met ene volledig bewerkte diesel kop, met grote kleppen en speciaal gedraaide nokkenas, waar ik alsnog niets mee kan :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #502 Gepost op: vr, 20 jul 2007, 21:04:21 »
diesel draait zelfs koeler als benzine motor dus optie 2 is een zeer goede
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #503 Gepost op: za, 21 jul 2007, 23:48:48 »
Waarom hebben diesels meestal dan een grotere radiateur?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #504 Gepost op: zo, 22 jul 2007, 04:44:50 »
ivm tragere koelwater stroming van de waterpomp.diesel loopt een 1500 rpm waar een benzine 3000rpm loopt.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #505 Gepost op: zo, 22 jul 2007, 04:47:07 »
Waarom hebben diesels meestal dan een grotere radiateur?

en waarom hebben tdi motoren een verwarmings element voor de kachel radiateur ?

ook vw maakt fouten .de diesel wordt niet warm genoeg om het koelwater systeem warm te houden met kachelradiateur er bij .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #506 Gepost op: zo, 22 jul 2007, 11:07:39 »
klopt.. die VW tdi's doen er ook lang over om warm te worden..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #507 Gepost op: zo, 22 jul 2007, 12:01:24 »
Radiateur ZONDER reservoir is nog net ietsje smaller..

En laat ik die nu net nodig hebben.

2 opties:
1) Zoeken naar een originele Polo 2GT G40 radiateur (door speciaal fijnmazige koelblok extra koelvermogen) en de hoofdprijs betalen

2) Aanschaffen van polo 1.0 radiateurtje, imitatie (nieuw zo rond de 50 euro), met normaal koelvermogen.

Ik ga denk ik voor optie 2) omdat bij de 2f de radiateur van de G40 ook niet heel bijzonder meer is; gewoon gelijk aan die van de 3F motor (voor zover ik weet).

(Ik kan mij zelfs voorstellen dat een gloednieuwe 1.0 radiateur een hoger koelvermogen heeft dan een gebruikte en inmiddels uitwendig en inwendig vervuilde Polo 2 GT-G40 radiateur... )

Een G40 radiateur heeft 24 koelrijen, en een normale 1,3  17.
dacht dat de GT er ook maar 17 heeft..
En naar een radiateuren boer en zelf iets laten maken met fijne mazing?

Arno Lader
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #508 Gepost op: zo, 22 jul 2007, 12:23:36 »
Een G40 radiateur heeft 24 koelrijen, en een normale 1,3  17.
dacht dat de GT er ook maar 17 heeft..
En naar een radiateuren boer en zelf iets laten maken met fijne mazing?

Arno Lader

G40 en GT (3F) hebben exact gelijke radiateur.
Die van standaard 1.3 is even groot, maar zal minder koelvermogen hebben.

Wat betreft de diesel waterpomp: die heeft een kleinere poelie, maakt dus in verhouding meer toeren als benzine waterpomp.

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #509 Gepost op: zo, 22 jul 2007, 16:27:09 »
Ome Jaap: heb jij voor mij nog de (of een) originele luchtfilterkast van de diesel Polo 2?

Dit ivm met mijn ABU waarop ik die wil zetten (koude lucht ademend van achter de rechter koplamp)?

Liefst met het verloopkapje zodat alle lucht van achter de koplamp in het luchtfilterhuis komt.

Gelikt projectje!

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"