Maarrr ik wilde uit pure nieuwsgierigheid natuurlijk nog wel weten of de timing goed stond, en waar die verd*mde lekkage nu vandaan kwam. Dus vanmiddag eerst de timing gecheckt, en deze stond gelukkig goed. Toen de auto maar weer eens warm laten draaien, en het getik was bij het starten al vele malen minder dan dat het geweest is.
Vervolgens een proefrondje gereden, nog altijd was er een ratelend geluid aanwezig maar het klonk niet alsof het uit de motor kon komen. Daarvoor ging het getik veel te langzaam, en de motor liep inmiddels als een zonnetje.
Thuis gelijk onder de auto gekeken, en jawel er lekte weer behoorlijk wat olie weg. Om erachter te komen wat voor olie het was, de geur maar eens vergeleken met die van de motorolie. En bingo, bakolie.
Het geratel komt dus uit de bak, en is in alle versnellingen te horen.
Probleem zit dus in de bak, en het dieselen valt alleen toe te schrijven aan ongevulde klepstoters.