Auteur Topic: Project [ TL-18-HH ] Marineblauwe Polo 2 Coupé '88  (gelezen 32347 keer)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ TL-18-HH ] Marineblauwe Polo 2 Coupé '88
« Reactie #210 Gepost op: di, 09 feb 2010, 09:21:55 »
Veer (veren?) gebroken tbv/bij gasklep => gasklep staat schijnbaar vol open

goed punt.  -thumbsup- als de gaskabel het probleem is en voor de carb loshangt moet de gasklep terugspringen.
Shoot. Geen wonder dat ik het niet kon vinden. Keek op de verkeerde plek.

Vanavond maar eens kijken of ik het kan vinden en of ik het kan repareren.
Als het de veren niet zijn is het de carb. Nog lastiger. Een tweede GK carb heb ik volgens mij niet in rozenburg liggen.
De veren passen (neem ik aan) nog wel van een HK

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ TL-18-HH ] Marineblauwe Polo 2 Coupé '88
« Reactie #211 Gepost op: di, 09 feb 2010, 09:22:41 »
(wat voor blokje? GK
is idd een GK (op de ontsteking na)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ TL-18-HH ] Marineblauwe Polo 2 Coupé '88
« Reactie #212 Gepost op: di, 09 feb 2010, 09:56:44 »
GK => Pierburg 2E3
HK => Pierburg 2E3

Moet raar lopen wil dat niet allemaal plug en play zijn.

Niet te moeilijk denken: meestal, als het simpel stuk gaat, gaat t ook simpel weer heel. :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ TL-18-HH ] Marineblauwe Polo 2 Coupé '88
« Reactie #213 Gepost op: di, 09 feb 2010, 12:34:01 »
GK => Pierburg 2E3
HK => Pierburg 2E3

Moet raar lopen wil dat niet allemaal plug en play zijn.

Niet te moeilijk denken: meestal, als het simpel stuk gaat, gaat t ook simpel weer heel. :)

lijkt mij ook.
Verschillen zitten zo ver ik weet alleen in de sproeiers en venturi's (zo heette dat toch...)
zo lang mijn vingers er niet afvriezen moet het goedkomen  :)

Denk dat ik em dan meteen even helemaal demonteer en nakijk. Kan ik meteen een origineel GK inlaatspruitstuk plaatsen. De huidige is volgens mij HK. Alles even nalopen en goed afdichten kan nooit kwaad.


Offline Sjors

  • L86C-0135
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 903
  • Geslacht: Man
  • Sjors M.
Re: Project [ TL-18-HH ] Marineblauwe Polo 2 Coupé '88
« Reactie #214 Gepost op: di, 09 feb 2010, 12:46:42 »
je hebt dat halve maantje zeg maar die je gaskabel op spanning houdt, daar is die bij mij al 2 keer achter vandaan geschoten, wie weet is dat het

Audi 50 GK

VW Derby

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ TL-18-HH ] Marineblauwe Polo 2 Coupé '88
« Reactie #215 Gepost op: di, 09 feb 2010, 13:54:15 »
volgens mij heb ik die nog wel zien zitten. . Nu hing hij nadrukkelijk tussen carb en tussenschot los.
Anyhoe. Ik zie het wel als ik thuis ben en er even rustig naar kan kijken.




Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ TL-18-HH ] Marineblauwe Polo 2 Coupé '88
« Reactie #216 Gepost op: di, 09 feb 2010, 15:03:46 »
Als de carb verder goed functioneerde, dan zou ik hem niet uit elkaar gaan halen.
Het zijn niet de meest simpele carbs, en voor je het weer ben je verder van huis.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ TL-18-HH ] Marineblauwe Polo 2 Coupé '88
« Reactie #217 Gepost op: di, 09 feb 2010, 15:27:36 »
Als de carb verder goed functioneerde, dan zou ik hem niet uit elkaar gaan halen.
Het zijn niet de meest simpele carbs, en voor je het weer ben je verder van huis.

edit: zo groots bedoelde ik het niet (ik was dus niet duidelijk)
carb wil ik er alleen afhalen en eventueel schoonmaken / smeren daar waar nodig.
Ik ga niet rommelen aan de vacuumdozen enz. Idd. voor je het weet ben ik verder van huis.
Dus carb los. Even binnen (bij de verwarming) nakijken en schoonmaken en daar waar nodig delen vervangen.
Daarna inlaatspruitstuk wissel en alles weer in mekaar schroeven.


Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TL-18-HH ] Marineblauwe Polo 2 Coupé '88
« Reactie #218 Gepost op: di, 09 feb 2010, 15:30:28 »
Alleen de sproeierbezetting is anders bij de GK, de venturi is bij deze carbs niet uitwisselbaar/vervangbaar/losneembaar.

Scheelt wel dat je bij een GK makkelijk de carb kunt inspecteren, omdat er niet zo'n braadpan in de weg zit.  -thumbsup-




Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ TL-18-HH ] Marineblauwe Polo 2 Coupé '88
« Reactie #219 Gepost op: di, 09 feb 2010, 16:03:59 »
Als de carb verder goed functioneerde, dan zou ik hem niet uit elkaar gaan halen.
Het zijn niet de meest simpele carbs, en voor je het weer ben je verder van huis.

 withstupid  withstupid

Don't try to fix it if it ain't broken! Uitspraak die zeker van toepassing is op de pierburg carb.

Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ TL-18-HH ] Marineblauwe Polo 2 Coupé '88
« Reactie #220 Gepost op: di, 09 feb 2010, 19:26:19 »
Veer (veren?) gebroken tbv/bij gasklep => gasklep staat schijnbaar vol open

tijdje terug ook gehad gelukkig had ik nog een carb op de plank liggen waar ik de veren vanaf gehaald heb
 -thumbsup-

Bleef de motor ook zo in eens volgas door gaan uit het niets ik dacht dat de gaskabel gebroken was maar de anwb-man zag dat een van de veren gebroken was bij de gasklep ff met een nood veer opgelost zodat ik de boel thuis kon vervangen
« Laatst bewerkt op: di, 09 feb 2010, 19:27:50 door Der Ghopmeister »

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ TL-18-HH ] Marineblauwe Polo 2 Coupé '88
« Reactie #221 Gepost op: di, 09 feb 2010, 20:50:05 »
geheel was inmiddels weer terug gesprongen.
Veer was uiteindelijk dus niet gebroken.
Geheel klemde gewoon.
Alles ingespoten met siliconenspray.
Daarna een minuut of 20 gereden. Geen problemen.
Reden dat ik dacht dat er nog meer aan de hand was was dat de auto niet al te goed liep en wel eens wegviel als hij koud was.
Voor de zekerheid nog eens de contactpuntjes en zo nagelopen. (had ik al eens gedaan afgelopen weekeinde) Prima.
Daarna toch, voor de zekerheid, even het ontstekingstijdstip gecontroleerd.
Way off..... hmm..

dus maar even bijgegesteld. Auto leek daarna meteen pepers te hebben gegeten.
Morgen kijken wat hij doet als hij weer koud is.
Enige vreemde was dat ik het stationair toerental niet omlaag kreeg  -dunno-. Staat nu op 1100 tot 1000.
Tijdstip helemaal precies afstellen lukte dus nog niet.

Maar goed.  Het werd alweer donker dus maar daarbij gelaten.

De blauwe doet het in ieder geval weer. Hopen dat dat zo blijft.


Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ TL-18-HH ] Marineblauwe Polo 2 Coupé '88
« Reactie #222 Gepost op: di, 09 feb 2010, 20:52:30 »
Alleen de sproeierbezetting is anders bij de GK, de venturi is bij deze carbs niet uitwisselbaar/vervangbaar/losneembaar

Klopt. Ze zijn niet uitwisselbaar. Maar zo ver ik mij herinner zijn die wel verschillend (heb de verschillende 2e3's een jaar geleden eens naast mekaar gelegd. Had er tenslotte en stuk of wat)
Pin me echter even niet vast op de specifieke maten van de venturi's

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ TL-18-HH ] Marineblauwe Polo 2 Coupé '88
« Reactie #223 Gepost op: wo, 10 feb 2010, 11:36:54 »
polo loopt ook bij koude start nu goed.

Hij valt wel nog wat terug in toeren na de eerste choke.
De egel is echter niet aangesloten. Geen sensor door HK spruitstuk.
Dit, in combinatie met een niet aangesloten warme lucht toevoer vanuit de luchtfilter, kan dit wel verklaren.
Dus, om dit op te lossen, het spruitstuk wisselen en de egel aansluiten volgens de methode die eerder al bij de LX is omschreven en de rest aansluiten.
Nog wat te doen dus.

Komt wel. Ben nu vooral benieuwd hoe het komt dat het stationair toerental gelijk blijft ondanks stellen aan de stelschroef....

Anyway. heb net nog een stuk gereden en de polo doet het verder prima.

Offline Sjors

  • L86C-0135
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 903
  • Geslacht: Man
  • Sjors M.
Re: Project [ TL-18-HH ] Marineblauwe Polo 2 Coupé '88
« Reactie #224 Gepost op: wo, 10 feb 2010, 12:19:35 »
heb je zelf een origineel spruitstuk liggen ?,

anders heb ik er geloof ik nog wel een liggen ergens
Audi 50 GK

VW Derby