Afgelopen tijd dus bezig geweest met het verwijderen van de roest aan de bodem en voorste wielkasten. Geen verassingen tegengekomen, alleen een gat in de reservewielbak waar ik nu een plaatje in aan het lassen ben. Verder is duidelijk geworden dat het complete front ooit eens vervangen is door een GT G40 front, met ''complete front'' bedoel ik het stuk vanaf de A-stijl naar voren toe.
De foto's
Zoals de auto er nu bijstaat:
De linkerwielkast, als je goed kijkt kan je het laswerk zien.
(groot formaat) Linkerdorpel, helemaal perfect. Helaas geen foto van de rechter genomen, deze is ook roestvrij alleen er zit een flauwe deuk in.
Onderkant
Kriksteun links:
Kriksteun rechts:
Wielkast rechtsvoor, ook hier kan je goed zien dat er aan gelast is.
Ik heb nu dus alle plekken kaal waar ik de roest door de steenslagcoating zag komen. Dit heb ik gedaan met een staalborstel op de slijptol en met een staalborstel op een luchttolletje vervolgens nog alles nageschuurd met de hand met schots brite. Nu kan er zich een minimale oxidelaag vormen zodat ik na het weekend de eerste laag RX5 kan opzetten.