Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: spiderclass op vr, 16 dec 2011, 21:28:34

Titel: G40 lader poorten
Bericht door: spiderclass op vr, 16 dec 2011, 21:28:34
Ik heb misschien een wat vreemde vraag, omdat er ook helemaal niks over te vinden is.
Bij een G40 zie je wel eens dat ze 1 kant van de lader afdichten, omdat ze carterontluchting etc. anders hebben.
Ook zie je wel eens dat ze er bijv. 2 filters op zetten ipv. afdichten, nu vroeg ik me af of je als je
de G40 ontluchting e.d. gewoon origineel houd je de slangen van de 2 poorten ook kan omwisselen, je lucht filter
komt dus aan de andere kant.  -klus- (dit zal je wel even pas moeten maken ivm de hoek van de bevestiging)

Waarom zou je dit willen? Bij mij ligt het in een golf 1, hier heb ik meer ruimte daar, verder van de uitlaat.
Tevens gaat de fan van de radiateur voor de radiateur. Als je dan het geheel ziet ligt het mooi gecentreerd in de motorruimte,
beide zijkanten vrij  -thumbsup-
Titel: Re: G40 lader poorten
Bericht door: spiderclass op vr, 16 dec 2011, 21:31:36
Dan krijg je dus een beetje dit idee, maar dan niet met een eaton maar met g-lader.

(http://www.youngprodigys.com/update/IMG_2014.JPG)
Titel: Re: G40 lader poorten
Bericht door: martijn op za, 17 dec 2011, 10:18:58
Ideaal, het luchtfilter precies boven je uitlaatspruitstuk -gert- 

EDIT: en ook nog in de warme lucht van de radiateur....


Titel: Re: G40 lader poorten
Bericht door: RoelG op za, 17 dec 2011, 10:22:36
mwoah.... das techniek....

wat heb je liever: een auto die goed rijdt of een auto die er goed uitziet met de onderdelen gecentreerd en de motorruimte dus netjes 'in balans'

wel even prioriteren hè  -gert-

 :D :D :D
Titel: Re: G40 lader poorten
Bericht door: mk1-madness op za, 17 dec 2011, 10:46:41
Te mooi om mee te kunnen rijden!

De G3 maken met de euro ook niet zo'n beste indruk meer (kenteken) -uitlachen-
Titel: Re: G40 lader poorten
Bericht door: patrick86c op za, 17 dec 2011, 10:50:46
die kleppendeksel is wel mooi strak.
Titel: Re: G40 lader poorten
Bericht door: Hanf op za, 17 dec 2011, 12:02:57
Buiten dat ik me afvraag hoe je 't wil doen met de aandrijving van de g-lader, want als je aan die kant je luchtfilter wil maken moet je ook je aandrijving omdraaien om van je uitlaat je inlaat te maken.......want in mijn ogen is dit ook technisch niet te doen ivm de riemen...
Titel: Re: G40 lader poorten
Bericht door: spiderclass op za, 17 dec 2011, 14:12:09
Ideaal, het luchtfilter precies boven je uitlaatspruitstuk -gert- 

EDIT: en ook nog in de warme lucht van de radiateur....

Dat komt wel goed, dat is wel op te lossen. Op de foto met die eaton is het inderdaad niet ideaal.

Buiten dat ik me afvraag hoe je 't wil doen met de aandrijving van de g-lader, want als je aan die kant je luchtfilter wil maken moet je ook je aandrijving omdraaien om van je uitlaat je inlaat te maken.......want in mijn ogen is dit ook technisch niet te doen ivm de riemen...

Nee zo bedoel ik het niet, daar is inderdaad niet aan te beginnen. Ik bedoel deze 2 aansluitingen omwisselen:
Omdat ze beide kanten wel eens als luchtaanvoer gebruiken, vroeg ik me af of je ze ook kan omwisselen.

(http://farm8.staticflickr.com/7007/6525393507_21f858d3be_z.jpg)

Bij een G60:

(http://i92.photobucket.com/albums/l20/g60greeny/arty%20pics/g6ogreenyarty8.jpg)

Alleen wil ik dus smering e.d. via de rechter poort en lucht aanzuigen via de linker poort.
Titel: Re: G40 lader poorten
Bericht door: spiderclass op za, 17 dec 2011, 15:12:13
(http://designercars.nl/biler/VW-Polo-88177.jpg)
Titel: Re: G40 lader poorten
Bericht door: spiderclass op za, 17 dec 2011, 15:15:07
Zo op het eerste gezicht komt het gewoon op dezelfde plek samen, dus het zou niks uit moeten maken!?

(http://images04.olx.pt/ui/13/84/74/1300365986_81888074_1-Fotos-de--reparacoes-e-preparacoes-em-compresores-g40-g60.jpg)
Titel: Re: G40 lader poorten
Bericht door: roskammer op za, 17 dec 2011, 19:22:36
maakt geen fuck waarom doen ze 2 omdat ze een geflowde lader hebben kunnen ze meer lucht kwijt dus 2 filters.
alleen je krijgt idd de luchtfilter boven spruitstuk niet zo best omdat je namer gekoelde lucht wilt hebben en niet warme.
Titel: Re: G40 lader poorten
Bericht door: Serge op za, 17 dec 2011, 20:11:24
Het is zowieso , dan wel raadzaam om je carterventilatie in het inlaat kanaal naar je G-lader te behouden ivm de smering van je dichtlijsten door de carterdampen .Er zijn er legio die dit dus niet gedaan hebben en dus een versnelde slijtage en vreten van de lader veroorzaken .
Titel: Re: G40 lader poorten
Bericht door: roskammer op zo, 18 dec 2011, 01:43:16
Het is zowieso , dan wel raadzaam om je carterventilatie in het inlaat kanaal naar je G-lader te behouden ivm de smering van je dichtlijsten door de carterdampen .Er zijn er legio die dit dus niet gedaan hebben en dus een versnelde slijtage en vreten van de lader veroorzaken .

dat is helemaal waar.
Titel: Re: G40 lader poorten
Bericht door: mk1-madness op zo, 18 dec 2011, 11:10:48
Daar twijfelen we bij Serge ook niet aan  -uitlachen-
Titel: Re: G40 lader poorten
Bericht door: spiderclass op ma, 19 dec 2011, 12:05:22
Het is zowieso , dan wel raadzaam om je carterventilatie in het inlaat kanaal naar je G-lader te behouden ivm de smering van je dichtlijsten door de carterdampen .Er zijn er legio die dit dus niet gedaan hebben en dus een versnelde slijtage en vreten van de lader veroorzaken .

Dat wil ik ook behouden, maar dat maakt dus niet uit of je deze links of rechts op de lader aansluit?
Titel: Re: G40 lader poorten
Bericht door: Dennis op ma, 19 dec 2011, 13:09:16
Nee.
Titel: Re: G40 lader poorten
Bericht door: Dennis op ma, 19 dec 2011, 13:14:37
Het is zowieso , dan wel raadzaam om je carterventilatie in het inlaat kanaal naar je G-lader te behouden ivm de smering van je dichtlijsten door de carterdampen .Er zijn er legio die dit dus niet gedaan hebben en dus een versnelde slijtage en vreten van de lader veroorzaken .

Dit werd ontkend door de ontwikkelaars van de G-lader. Lijsten zijn zelfsmerend (brons-blabla legering).

Citaat
- De G-lader heeft, naast de olie-smering, géén smering nodig. Carter dampen worden enkel over de G-lader gevoerd, omdat deze er NA de g-lader niet meer bij kunnen worden gevoerd door de overdruk.
Titel: Re: G40 lader poorten
Bericht door: Jaap op ma, 19 dec 2011, 14:42:55
Goeie Kwoot! :)

Maar goed: De ontwikkelaars van de G-lader vertelden verder dat de G-lader die wij allemaal kennen als de '2f - lader', intern bekend staat als 'uni-lader': Universeel toepasbaar, doordat de aansluitingen voor het luchtfilter naar beide kanten kan worden aangesloten.
Dus terug naar de originele vraag: Je kunt dus zonder problemen de slangen omwisselen. Of je nou wel of geen carterontluchting moet aansluiten is een discussie waar ik mij niet in ga mengen:  Ik hou 't gewoon lekker origineel,. 'met behoud van garantie'  -nana- -nana- -nana-
Titel: Re: G40 lader poorten
Bericht door: Serge op di, 20 dec 2011, 20:02:30
en ik geloof eerder iemand uit het hoge noorden ,die die dingen kan dromen .
Titel: Re: G40 lader poorten
Bericht door: polo 3 op wo, 21 dec 2011, 17:38:04
Smering is wel nodig, bij vw zeggen ze ook dat een lader nooit gereviseerd hoeft te worden...
En bronze zelf smerende lijsten zijn ze zelf vanaf gestapt, dat is sintimid geworden.
Maar aan welke kant de lader aanzuigt maakt niet uit nee.

Arno
Titel: Re: G40 lader poorten
Bericht door: roskammer op wo, 21 dec 2011, 18:10:08
blijft een feit dat vw het met een reden zo gedaan hebt..!
Titel: Re: G40 lader poorten
Bericht door: spiderclass op wo, 21 dec 2011, 21:07:30
blijft een feit dat vw het met een reden zo gedaan hebt..!

Klopt vanwege de ruimte, maar dat gaat in dit geval niet meer op.


De smering die nodig is, is daarvoor het aansluiten van carteronluchting voldoende aan de opening van de lader
of heeft hij ook de retour nodig om het in de lader te blazen? Dus met andere woorden kan ik de retour los
gooien en alleen de carterontluchting laten smeren?
Ja dat filter komt aan de andere kant voor de show en het afblazen klinkt gewoon vet, ik rij er in voor me lol  -thumbsup-
 
Titel: Re: G40 lader poorten
Bericht door: polo 3 op do, 22 dec 2011, 08:40:36
Ja dat kan wel, alleen je motor ruimte word heel vettig dan, en in de auto gaat het goed naar olie stinken.