Auteur Topic: G40 lader poorten  (gelezen 1574 keer)

Offline spiderclass

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • Guus van Baalen
G40 lader poorten
« Gepost op: vr, 16 dec 2011, 21:28:34 »
Ik heb misschien een wat vreemde vraag, omdat er ook helemaal niks over te vinden is.
Bij een G40 zie je wel eens dat ze 1 kant van de lader afdichten, omdat ze carterontluchting etc. anders hebben.
Ook zie je wel eens dat ze er bijv. 2 filters op zetten ipv. afdichten, nu vroeg ik me af of je als je
de G40 ontluchting e.d. gewoon origineel houd je de slangen van de 2 poorten ook kan omwisselen, je lucht filter
komt dus aan de andere kant.  -klus- (dit zal je wel even pas moeten maken ivm de hoek van de bevestiging)

Waarom zou je dit willen? Bij mij ligt het in een golf 1, hier heb ik meer ruimte daar, verder van de uitlaat.
Tevens gaat de fan van de radiateur voor de radiateur. Als je dan het geheel ziet ligt het mooi gecentreerd in de motorruimte,
beide zijkanten vrij  -thumbsup-

Offline spiderclass

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • Guus van Baalen
Re: G40 lader poorten
« Reactie #1 Gepost op: vr, 16 dec 2011, 21:31:36 »
Dan krijg je dus een beetje dit idee, maar dan niet met een eaton maar met g-lader.


Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: G40 lader poorten
« Reactie #2 Gepost op: za, 17 dec 2011, 10:18:58 »
Ideaal, het luchtfilter precies boven je uitlaatspruitstuk -gert- 

EDIT: en ook nog in de warme lucht van de radiateur....


« Laatst bewerkt op: za, 17 dec 2011, 10:40:19 door martijn »
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: G40 lader poorten
« Reactie #3 Gepost op: za, 17 dec 2011, 10:22:36 »
mwoah.... das techniek....

wat heb je liever: een auto die goed rijdt of een auto die er goed uitziet met de onderdelen gecentreerd en de motorruimte dus netjes 'in balans'

wel even prioriteren hč  -gert-

 :D :D :D

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: G40 lader poorten
« Reactie #4 Gepost op: za, 17 dec 2011, 10:46:41 »
Te mooi om mee te kunnen rijden!

De G3 maken met de euro ook niet zo'n beste indruk meer (kenteken) -uitlachen-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: G40 lader poorten
« Reactie #5 Gepost op: za, 17 dec 2011, 10:50:46 »
die kleppendeksel is wel mooi strak.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: G40 lader poorten
« Reactie #6 Gepost op: za, 17 dec 2011, 12:02:57 »
Buiten dat ik me afvraag hoe je 't wil doen met de aandrijving van de g-lader, want als je aan die kant je luchtfilter wil maken moet je ook je aandrijving omdraaien om van je uitlaat je inlaat te maken.......want in mijn ogen is dit ook technisch niet te doen ivm de riemen...

Offline spiderclass

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • Guus van Baalen
Re: G40 lader poorten
« Reactie #7 Gepost op: za, 17 dec 2011, 14:12:09 »
Ideaal, het luchtfilter precies boven je uitlaatspruitstuk -gert- 

EDIT: en ook nog in de warme lucht van de radiateur....

Dat komt wel goed, dat is wel op te lossen. Op de foto met die eaton is het inderdaad niet ideaal.

Buiten dat ik me afvraag hoe je 't wil doen met de aandrijving van de g-lader, want als je aan die kant je luchtfilter wil maken moet je ook je aandrijving omdraaien om van je uitlaat je inlaat te maken.......want in mijn ogen is dit ook technisch niet te doen ivm de riemen...

Nee zo bedoel ik het niet, daar is inderdaad niet aan te beginnen. Ik bedoel deze 2 aansluitingen omwisselen:
Omdat ze beide kanten wel eens als luchtaanvoer gebruiken, vroeg ik me af of je ze ook kan omwisselen.



Bij een G60:



Alleen wil ik dus smering e.d. via de rechter poort en lucht aanzuigen via de linker poort.

Offline spiderclass

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • Guus van Baalen
Re: G40 lader poorten
« Reactie #8 Gepost op: za, 17 dec 2011, 15:12:13 »

Offline spiderclass

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • Guus van Baalen
Re: G40 lader poorten
« Reactie #9 Gepost op: za, 17 dec 2011, 15:15:07 »
Zo op het eerste gezicht komt het gewoon op dezelfde plek samen, dus het zou niks uit moeten maken!?


Offline roskammer

  • L86C-0195
  • Non-Register lid
  • Berichten: 54
  • Uilke Roskammer
Re: G40 lader poorten
« Reactie #10 Gepost op: za, 17 dec 2011, 19:22:36 »
maakt geen fuck waarom doen ze 2 omdat ze een geflowde lader hebben kunnen ze meer lucht kwijt dus 2 filters.
alleen je krijgt idd de luchtfilter boven spruitstuk niet zo best omdat je namer gekoelde lucht wilt hebben en niet warme.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: G40 lader poorten
« Reactie #11 Gepost op: za, 17 dec 2011, 20:11:24 »
Het is zowieso , dan wel raadzaam om je carterventilatie in het inlaat kanaal naar je G-lader te behouden ivm de smering van je dichtlijsten door de carterdampen .Er zijn er legio die dit dus niet gedaan hebben en dus een versnelde slijtage en vreten van de lader veroorzaken .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline roskammer

  • L86C-0195
  • Non-Register lid
  • Berichten: 54
  • Uilke Roskammer
Re: G40 lader poorten
« Reactie #12 Gepost op: zo, 18 dec 2011, 01:43:16 »
Het is zowieso , dan wel raadzaam om je carterventilatie in het inlaat kanaal naar je G-lader te behouden ivm de smering van je dichtlijsten door de carterdampen .Er zijn er legio die dit dus niet gedaan hebben en dus een versnelde slijtage en vreten van de lader veroorzaken .

dat is helemaal waar.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: G40 lader poorten
« Reactie #13 Gepost op: zo, 18 dec 2011, 11:10:48 »
Daar twijfelen we bij Serge ook niet aan  -uitlachen-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline spiderclass

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • Guus van Baalen
Re: G40 lader poorten
« Reactie #14 Gepost op: ma, 19 dec 2011, 12:05:22 »
Het is zowieso , dan wel raadzaam om je carterventilatie in het inlaat kanaal naar je G-lader te behouden ivm de smering van je dichtlijsten door de carterdampen .Er zijn er legio die dit dus niet gedaan hebben en dus een versnelde slijtage en vreten van de lader veroorzaken .

Dat wil ik ook behouden, maar dat maakt dus niet uit of je deze links of rechts op de lader aansluit?