Auteur Topic: G40 lader poorten  (gelezen 1571 keer)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: G40 lader poorten
« Reactie #15 Gepost op: ma, 19 dec 2011, 13:09:16 »
Nee.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: G40 lader poorten
« Reactie #16 Gepost op: ma, 19 dec 2011, 13:14:37 »
Het is zowieso , dan wel raadzaam om je carterventilatie in het inlaat kanaal naar je G-lader te behouden ivm de smering van je dichtlijsten door de carterdampen .Er zijn er legio die dit dus niet gedaan hebben en dus een versnelde slijtage en vreten van de lader veroorzaken .

Dit werd ontkend door de ontwikkelaars van de G-lader. Lijsten zijn zelfsmerend (brons-blabla legering).

Citaat
- De G-lader heeft, naast de olie-smering, géén smering nodig. Carter dampen worden enkel over de G-lader gevoerd, omdat deze er NA de g-lader niet meer bij kunnen worden gevoerd door de overdruk.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: G40 lader poorten
« Reactie #17 Gepost op: ma, 19 dec 2011, 14:42:55 »
Goeie Kwoot! :)

Maar goed: De ontwikkelaars van de G-lader vertelden verder dat de G-lader die wij allemaal kennen als de '2f - lader', intern bekend staat als 'uni-lader': Universeel toepasbaar, doordat de aansluitingen voor het luchtfilter naar beide kanten kan worden aangesloten.
Dus terug naar de originele vraag: Je kunt dus zonder problemen de slangen omwisselen. Of je nou wel of geen carterontluchting moet aansluiten is een discussie waar ik mij niet in ga mengen:  Ik hou 't gewoon lekker origineel,. 'met behoud van garantie'  -nana- -nana- -nana-
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: G40 lader poorten
« Reactie #18 Gepost op: di, 20 dec 2011, 20:02:30 »
en ik geloof eerder iemand uit het hoge noorden ,die die dingen kan dromen .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: G40 lader poorten
« Reactie #19 Gepost op: wo, 21 dec 2011, 17:38:04 »
Smering is wel nodig, bij vw zeggen ze ook dat een lader nooit gereviseerd hoeft te worden...
En bronze zelf smerende lijsten zijn ze zelf vanaf gestapt, dat is sintimid geworden.
Maar aan welke kant de lader aanzuigt maakt niet uit nee.

Arno
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline roskammer

  • L86C-0195
  • Non-Register lid
  • Berichten: 54
  • Uilke Roskammer
Re: G40 lader poorten
« Reactie #20 Gepost op: wo, 21 dec 2011, 18:10:08 »
blijft een feit dat vw het met een reden zo gedaan hebt..!

Offline spiderclass

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • Guus van Baalen
Re: G40 lader poorten
« Reactie #21 Gepost op: wo, 21 dec 2011, 21:07:30 »
blijft een feit dat vw het met een reden zo gedaan hebt..!

Klopt vanwege de ruimte, maar dat gaat in dit geval niet meer op.


De smering die nodig is, is daarvoor het aansluiten van carteronluchting voldoende aan de opening van de lader
of heeft hij ook de retour nodig om het in de lader te blazen? Dus met andere woorden kan ik de retour los
gooien en alleen de carterontluchting laten smeren?
Ja dat filter komt aan de andere kant voor de show en het afblazen klinkt gewoon vet, ik rij er in voor me lol  -thumbsup-
 

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: G40 lader poorten
« Reactie #22 Gepost op: do, 22 dec 2011, 08:40:36 »
Ja dat kan wel, alleen je motor ruimte word heel vettig dan, en in de auto gaat het goed naar olie stinken.
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!