ik had er een CEG bak onder zitten, vervangen door een 8P bakkie, wat ik me er van kan herinneren is dat mijn rechter naaf te kort was, maar kan ook te lang geweest zijn, weet het zo 123 niet meer zeker. ik kon niet mijn oude flens zo 123 overzetten, deze was namelijk weer wel/niet conisch en dus met/zonder ring.
als je "nieuwe" bak van die veren heeft en de achterkant v/d flens conisch is. dan moet je er voor zorgen dat je een kortere/langere naaf hebt die aan de achterkant ook conisch is. weet zo gauw het precieze verschil niet te vertellen, maar weet wel dat het maar op 1 mogelijkheid past. als er dus veren achter zitten kun je er geen flens aan zetten zonder die veer/ring
heb ff gesnuffeld tussen de plaatje, btw, die 8p bak van mij kwam van een golfje. kan onder polo geen afbeelding vinden van een flens met veer
heb zelf ook enige jaren aan vw bakken gewerkt en weet zo dat er wel een hoop verschil in zit, denk je de goeie te hebben, is die weer niet conisch dat er geen veer op past. ik heb toen op de sloop een 8p gekocht en daar dus ook de flens omgezet (kon niet van mijn ceg bak afgehaald worden, maar moest er 1 zoeken uit het magazijn)