Auteur Topic: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983  (gelezen 176260 keer)

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Gepost op: do, 25 mei 2006, 18:27:51 »
Nadat mijn zilver Steilheck afgelopen winter totall los is gereden, heb ik reeds de witte Polo van Gekke Gerrit overgenomen. Het begon toch weer te kriebelen.... -love-

Volkswagen Polo 2 uit 1983 met 1.3 motor.






What 2 do?

- carburateur reiniger in tank gedaan en volgegooid met euro 95. CHECK
- GT staaltjes eronder gezet met vuursteenbandjes. CHECK
- carb afstellen. CHECK
- verdelerkap plus rotor controleren/vernieuwen. CHECK
- olie verversen plus filter. CHECK
- koelvloeistof verversen. CHECK
- boegie's vernieuwen. CHECK
- remmerij voorzijde controleren plus reinigen. CHECK
- remmerij achter afstellen/controleren plus reinigen. CHECK
- Contactpuntjes vernieuwen. CHECK
- Kleppen stellen.
- Kachelventilatoren smeren.
- Kackel werkend maken op stand 1 en 2. CHECK
- Achteruitversnelling beveiliging in orde maken.
- Achterklepdemper vervangen door een werkend exemplaar. CHECK
- Brosse bougiekabels vernieuwen. CHECK
- Achterremschoenen vernieuwen.
- Ashoes vervangen. CHECK
- Accu vervangen. CHECK
- Wielen balanceren. CHECK
- Borgschroef remschijf rechts voor vernieuwen.
- Radio aansluiten. CHECK
- Geluid rempendaal verhelpen.
- Remvloeistof verversen. CHECK
- Accubak repareren. CHECK

En dit is om te beginnen.... -klus-



« Laatst bewerkt op: di, 15 jul 2008, 19:48:48 door Jaap »

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #1 Gepost op: do, 25 mei 2006, 18:57:02 »
Polovirus blijft toeslaan :D
Motorcode HK heb ik ook in me classic.
Doet maar toevoegen aan je to-do-list:
-kleppen stellen
-contact puntjes stellen

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #2 Gepost op: do, 25 mei 2006, 19:03:32 »
Kleppen stellen? How to do? en contactpuntjes zijn vorig jaar vernieuwd als ik Gerrit mag geloven..
Sjon, samen doen voor kratje bier?

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #3 Gepost op: do, 25 mei 2006, 22:02:29 »
klepjes stellen is makkelijk.. Voelermaat kopen en nauwkeurig te werk gaan (geen haast hebben dus..)

In de vraagbaak staat precies welke speling je moet hebben bij koude en warme motor.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #4 Gepost op: do, 25 mei 2006, 23:39:57 »
Kleppen stellen? How to do? en contactpuntjes zijn vorig jaar vernieuwd als ik Gerrit mag geloven..
Sjon, samen doen voor kratje bier?

Kleppen stellen is een eitje (vraagbaak al verkocht zeker -klus- )
Contactpuntjes: ligt er denk ik een beetje aan hoeveel km ermee gereden is.
For example: bij me classic is 't zeker 1x per jaar stellen.

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #5 Gepost op: do, 25 mei 2006, 23:43:28 »
Gefeliciteerd met de aankoop!

En stond er alweer een Polo-tje achterop de auto-ambulance, toch wel handig zo'n ding van de zaak.

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #6 Gepost op: vr, 26 mei 2006, 00:36:57 »
Kleppen stellen is een eitje (vraagbaak al verkocht zeker -klus- )
Contactpuntjes: ligt er denk ik een beetje aan hoeveel km ermee gereden is.
For example: bij me classic is 't zeker 1x per jaar stellen.

Ik heb wel een vraagbaak, maar die is voor types vanaf 1987.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #7 Gepost op: vr, 26 mei 2006, 10:26:56 »
inbus 7 heb je ook nodig, en die zit niet in een standaard setje...

(daarbij: liever een goede dop 7, dan kan je d'r een fatsoenlijke ratel of t-verlengstuk op zetten).
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #8 Gepost op: vr, 26 mei 2006, 17:38:25 »
Zoiets:

Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.537
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #9 Gepost op: di, 30 mei 2006, 00:52:11 »
Contactpuntjes zijn niet lang geleden (januari? ) vervangen en gesteld, tegelijk ook kleppen gesteld...

Vraagbaak nog hebben? Heb ik toch minstens je adres nodig?! Hoe zit 't met de koppakking???????  -dunno-  -klus-  :(
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #10 Gepost op: di, 30 mei 2006, 11:51:21 »
Als kleppen al goed staan, en contactpuntjes vernieuwd zijn, hoef ik dat 5 maanden later toch niet weer te doen, lijkt me?  -dunno-

Ik ga ervanuit dat dat dus goed is.

Morgen even op de brug om olie en koelvloeistof te verversen. Misschien is de waterpomp wel gaar.

De NZ van m'n vorige Polo had precies hetzelfde probleem. Toen werd de conclusie getrokken dat de waterpomp niet meer lekker rond wilde draaien.

DUS: waterpomp nakijken.

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #11 Gepost op: wo, 07 jun 2006, 18:52:34 »
Inmiddels zijn de contactpuntjes en condensator vernieuwd, waardoor ie gelijk beter loopt.

De carburateur is ook afgesteld en gereinigd met remmenreiniger.

HEDEN: Blijft nu wel stationair lopen als je ff een paar keer volgas geeft. Doe je dit niet, dan valt ie weer uit.

Ik heb de Polo nu op de brug gehad en heb het volgende geconstanteert:

- Ashoes linker wiel gescheurd--> geluid tijdens rijden.
- er is goed getectyleerd
- aardig wat olie zweet
- ook dunnere olie/licht qua kleur t.h.v. de waterpomp

Ashoes kan nog wel ff blijven zitten, maar ik maak me meer zorgen om de waterpomp.

Ik ga alles goed schoonmaken om vervolgends weer te controleren of de waterpomp lekt.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #12 Gepost op: wo, 07 jun 2006, 21:08:45 »
olie thv waterpomp: Check je brandstofpomp: waarschijnlijk lekt ie vanuit t ontluchtingsgaatje.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.018
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #13 Gepost op: wo, 07 jun 2006, 21:22:13 »
Daar was mijn brandstofpompje ook lek, alllles zat eronder.

Maar dat slechte lopen lijkt me persoonlijk niet van de waterpomp te komen... Check je choke eens en de stationaire afslagklep enzo. Als je compressie en vonk op t juiste moment hebt zit het toch in de carb. Naar wij dachten.

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #14 Gepost op: wo, 07 jun 2006, 22:32:45 »
bijna het hele blok zweet wel een beetje. Is ook aardig aangekoekt hoor. Maar als je van onderaf lansg de caterpanrand kijkt richting de waterpomp, is die aangekoekte laag bijna weg en is de olie een stuk licht/wateriger...Het heeft niet echt een olie of benzine geur.

Daarom denk ik aan de waterpomp.

Iemand een manier om de waterpomp te testen?