Ben inmiddels meer dan 2 jaar geregistreerd hier, en terwijl ik mijn witte Sedan en rode 1F GT al wel een projecttopic heb gegund vind ik het tijd dat mijn eerste auto die ook verdiend
Bij dezen dan:
Mijn eerste auto en dus ook mijn eerste Polo (jaja: een goed begin is het halve werk!)
XV-17-HP
3 november 1989 op kenteken gezet, origineel NL;
Polo Coupe FOX 40 KW U9;
NZ power;
Sinds 4 september 2006 in mijn bezit, een maand voor ik mijn rijbewijs had gehaald
;
Gekocht bij garage Homan en Rhee (vlakbij Assen) voor 1000 euro inclusief nieuwe waterpomp en distributieriem, een beslissing waar ik tot op heden nog geen spijt van heb gehad
Er zat een nationale auto pas bij die een originele kilometerstand van 87.500 kilometer aangaf. Tevens een ANWB schaderapport.
De Polo heeft 2 eigenaren voor mij gehad, de eerste was een oude vrouw, die heeft er tot +/- 1999 in gereden. Daarna heeft de auto schade gehad dankzij een kop-staart botsing.
Vervolgens is de auto na reparatie terecht gekomen bij de tweede eigenaar (eigenares?), die heeft de polo als boodschappenauto gebruikt. Dat verklaarde ook de lage kilometerstand
De derde eigenaar: 1 of ander pauperjochie die gek is van VW en graag deze Polo wou kopen
Ik dus.
Foto 1: Auto bij aanschaf.
Foto 2: Auto zoals die er nu bij staat.
Wat heb je er zoal aan gedaan dan? Nou:
Als daily drive gebruiken: huidige kilometerstand is volgens mij iets van 123.000. Het laatste jaar niet zoveel in gereden omdat er wat mankementen aan kwamen en toen meer in de witte Sedan gereden.
Aanpassingen interieur:Lederen pookhoes
Lederen pookknop
Afsluitbaar dashboardkastje
GT-stuur
Hoedenplank met gaten opgezocht en audio ingebouwd
Philips cassette speler vervangen voor een Sony CD-speler
Megakick 1600 Watt versterker
JBL 6 x 9 hoedenplankspeakers 150 Watt RMS
JBL 8 Inch Subwoofer 300 Watt RMS voor een bescheiden bass
Boschmann 4 x 6 speaker voor in het dashboard
Alles netjes afgewerkt en het interieur niet verkracht
Aanpassingen exterieur:Kentekenplaten met opgelegde letters
Zwarte strips in de deurgrepen vervangen voor chromen
Nieuwe voorbumper met witte bies
Witte knipperlichten
Hella mistlampen
Dubbele Grill met Chromen bies
Nieuwe witte logo's op de achterklep
Spatlappen met Polo voor de Rally look
5 mm spoorverbreders achter
En ik heb zelf een setje VW Tarantula velgen opgeknapt (origineel geleverd op Polo GT)
Deze velgen heb ik in de kleur van de auto gespoten: lakcode L97A, Diamantzilver Metallic
Daaromheen zijn de standaard maat banden voor licht metalen velgen gekomen, volgens de folder: 165/65 R 13
Tuning met originele VW onderdelen, op de witte knippers en spoorverbreders na
Zoals gezegd afgelopen jaar niet veel mee gereden:Dit kwam door oxidatie bij het achterlicht (dankzij de matig herstelde schade), een rotte dorpel en rotte plekken aan de bestuurders deur.
Aardig goed en tevens goedkoop laten maken, spuitwerk is dus niet van het hoogste niveau
Kosten: 375 Euro
Verder nog te maken gehad met een lekke tank en lekke schokbrekers achter.
Een imitatie tank uit Duitsland besteld en voor 58 euro werd die thuis bezorgd
Vanaf toen wist ik het zeker: Ik haat imitatie troep
Na veel moeite zat die tank er EINDELIJK onder, tankdop met slot pastte voor geen meter etc. etc.
Schokbrekers, olie geveerd van Monroe er onder
Momenteel trekt de auto naar rechts, a/s vrijdag (3 september 2010) wordt hij uitgelijnd en vanaf dan neem ik hem weer als daily in gebruik.
Things to do:Op korte termijn:
- Startmotor / Dynamo / vervangen aangezien de auto slecht start soms
(of het was iets met de inlaat, ergens in een topic gelezen ) - Achterbumper met witte bies nog een keer vervangen
- Tellerunit met toerenteller monteren (ligt al op de plank, bedankt Arjan
- Telleromlijsting met rode rand monteren
- 5-Bak scoren
Op lange termijn:
- NZ-blokje die ik van Kabouter Jaap heb gekocht bewerken tot een acceptabel aantal Pk's
- Ooit verdiend de auto nog een keer een nieuw laklaagje
- Als deze imitatie tank is weggerot (waarschijnlijk over een paar maand) dan ga ik toch maar 400 euro uitgeven voor een originele VW tank....
Op de foto is de auto mooier als in het echt. De auto is heeft behoorlijk vaak de wasstraat gezien of de vorige eigenaren zijn langs de bosjes gereden want er zitten heeeel veel krasjes op die nauwelijks weg te poetsen zijn.
Ook laat de blanke lak los op de zij schermen, motorkap en het dak
Tot zover verhaal XV-17-HP