Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Sjors op di, 01 sep 2009, 17:56:57
-
hierbij dan maar even een project topic van de polo,
het is dus zoals de titel al zegt een polo GT 55kw GK blokje uit 1983,
dit is trouwens een foto die ik van de verkoper toegestuurd kreeg, wel leuk om te bewaren, om te zien waar het vandaan komt en waar het heengaat met de auto
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/RIMG0659.jpg)
toen ben ik eerst maar eens begonnen met poetsen, wat in mijn ogen een leuk resultaat had
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/pologt1.jpg)
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/pologt2.jpg)
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/pologt3.jpg)
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/pologt4.jpg)
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/polo5.jpg)
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/polo6.jpg)
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/polodak.jpg)
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/poloplekje.jpg)
je ziet ook een vaal dak en een deuk in het achterscherm, andere negatieve punten zijn de ramen, daaronder zit op 3 plekken wat roest, en bij de achterklep die scharnier punten, daar heeft ie ook wat last van roest.
verder was het achterlicht stuk, die is inmiddels vervangen, en heb ik een plaat opmaat gemaakt voor de boxen die ik gekregen had.
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/01092009184.jpg)
-
veel -sturen- plezier met dit mooie exemplaar, jammer van dat plekkie op de c-stijl.
-
-goodjob-
-
bedankt!!
hier even een foto van de auto, vanmiddag ff gepoets en de velgen een voor een ff deraf gehaald en proberen schoon te krijgen, vrij aardig gelukt dacht ik zo
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/polo7.jpg)
-
ziet er idd netjes uit -goodjob- maar begrijp dat ze nog niet helemaal naar je zin zijn?
-
ziet er idd netjes uit -goodjob- maar begrijp dat ze nog niet helemaal naar je zin zijn?
hmm nja niet naar me zin, gewoon nog niet brandschoon zeg maar, t kan ermee door zegmaar,
eigenlijk wil ik gewoon andere velgen derop, balen dat het met serge niet doorgegaan is mja, ik dacht misschien de velgen van de audi overzetten, maar die vind ik nou ook niet je van het,
en eigenlijk wil ik een maatje groter, maar kan niet echt iets vinden, heb nu een setje bbs mahle gezien en is denk ik wel een leuk setje
we zullen zien
-
probeer eens dasty ;) werkelijk waar super spul kun je halen bij oa de wibra voor 1.99 de spuitflacon
-
mooie auto joh!
Plekkie c-stijl? Je bedoelt de blanke lak die los laat?
Mooie uitdaging om zo goed mogelijk uit te lepelen en om een spot repair van te maken voor mij :)
Veel plezier met je nieuwe aanwinst -thumbsup-
-
mooie auto joh!
Plekkie c-stijl? Je bedoelt de blanke lak die los laat?
Mooie uitdaging om zo goed mogelijk uit te lepelen en om een spot repair van te maken voor mij :)
Veel plezier met je nieuwe aanwinst -thumbsup-
hmm de blanke lak laat niet los, is gewoon een deuk waar met een zilveren spuitbus overheen in gespoten,
maar acht dat komt wel op het moment dat de hele buitenkant wordt aangepakt,
op het moment word ik schijtziek van de bumpers, die zijn zo vaal als de pest.. iemand een tip hoe ik die weer mooi donker kan maken, olie erop smeren blijf ik doen zo.
verder is er motorisch wat gebeurd,
het rubbertje bij de acceleratie pomp was naar de kloten, daar een knappe ingedaan.. lkkr priegelwerkje,
en vanmiddag maar eens knappe olie in het blok gedaan, nieuw olie filtertje en het roest water vervangen voor koelvloeistof
-
op het moment word ik schijtziek van de bumpers, die zijn zo vaal als de pest.. iemand een tip hoe ik die weer mooi donker kan maken, olie erop smeren blijf ik doen zo.
Met verfbrander warmstoken.
Heeft een maat van me ook gedaan, werkt goed.
-
moet je het wel netjes kunnen anders krijg je een vlekkerig effect
-
zijn al meerdere topics over geweest ,vreemd de zoekknop is echt niet weg ?
maar slaolie of lijnolie werken nog het beste
-
Ik zeg: gekookte lijnolie. Kost geen drol, kan je zo halen bij Praxis oid, en is makkelijk om mee te werken. Een bumper kost je een paar minuten en dan is ie weer mooi zwart
-
Voor hoelang ......
-
Voor hoelang ......
Als ze echt heel grijs zijn moet je na een maand of 3 nog even een keer er over heen, maar als ze nog rede lij zwart zijn dan gaat het heel lang mee
-
-thumbsup- Gaan we eens proberen. Olijfolie ging niet zo lang mee. :)
-
gaan we doen inderdaad, want vale bumpers is geen potje!
bedankt voor de tips!
-
laat tara der buiten graag :D
-
haha, niets over tara, zou niet durven!!
maarrr. vanavond heen en weer gereden naar moerkapelle, daar een setje 14 inch opgehaal,
zijn een beetje kut foto's (zonder daglicht en met telefoon gemaakt)
maar ik ben der zeker wel blij mee, maar of dit het blijft weet ik nog niet! :) iig voor nu ben ik er super blij mee
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/polotje1.jpg)
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/polotje2.jpg)
owjah, dit keer spotten jullie me pa op de foto's :D
-
zitten laten die velgen -thumbsup-
allenig die dubbele paraplu bak onder de bumper -gert- -hug-
-
-love-
-
zitten laten die velgen -thumbsup-
allenig die dubbele paraplu bak onder de bumper -gert- -hug-
ik begreep em ff niet, maar je bedoelt dus de uitlaat :P
ja idd, die moet nog veranderd worden,
ik heb nog een gt/gt40 demper liggen,
maar weet niet of dat nou echt gaat helpen tegen het geluid, want zit compleet ander uitlaat systeem onder, en daar word ik ook schijt en schijt ziek van, ik hoop dat een andere achterdemper al een hoop gaat schelen
-
Zal vast wel een stuk schelen, zo heelveel meer doet de rest van het systeem toch niet qua demping.
Velgjes staan h'm goed btw -thumbsup-
-
velgen staan echt super -thumbsup-
-
Velgjes staan super! -thumbsup-
-
-kewl-
-
velgen staan echt super -thumbsup-
withstupid
-
Mooie uitlaat! -thumbsup- Past goed bij die mooie velgen -nana-
-
ik heb geen zin meer om telkens het kenteken weg te painten,
hier nog wat foto's bij daglicht, vind het zelf zeker wel mooi staan,
maarja smaken verschillen, laat het maar horen
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/polo1.jpg)
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/poloo.jpg)
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/polo-1.jpg)
-
velgen staan super!
-
kei gaaf zo -cool-
Staat je vader goed die polo :)
-
kei gaaf zo -cool-
Staat je vader goed die polo :)
haha, alles beter als een jochie van 21 ??
zonder dollen, we waren daar bij die gozer die velgen ophalen (hij was mee), en hij zag die g40 van die kerel staan (die gozer had ook nog een caddy , 2 g60 en een gti 8V staan)
maar iig, zon g40 vond ie toch ook wel wat, dus wie weet
-
Mooie polo, zeker met die wielen eronder! -thumbsup-
-
Kap es met die foto's :P => doet me terug verlangen naar me GT'tje....... -boehoe-
Zeker niet lelijk, maar in combinatie met deze kleur auto weet ik 't niet.
Wat zijn de maten?
-
Mooi hoor -love-
14 inch neem ik aan? Ben wel benieuwd naar de bandenmaat.
-
14 inch inderdaad,
hele kleine bandenmaat
155 55
-
ik heb geen zin meer om telkens het kenteken weg te painten
Waarom zou je ook? We hoeven maar in het register te kijken als we het zouden willen weten?! :D
Zeker niet lelijk, maar in combinatie met deze kleur auto weet ik 't niet.
withstupid
-
Geeeeiiiill! Staat super zo!
-
Geeeeiiiill!
Jorp geil -gert- :D
-
ERg mooie velgen. Ook een mooie maat, 14inch met een plattere band onder een polo.
Super -thumbsup-
-
vandaag toen ik em achteruit het pad op reed merkte ik dat de polo wat rookte...
iemand enig idee hoe dit kan?,
de auto is niet TE warm geworden ofzo ? ook geen rare dingen gebeurd, had ook nog gewoon vermogen, maar rookt op de een of andere manier nogal...
-
tja kunnen paar dingen zijn, zoals onverbrand benzine te rijk staan dus, of zuigerveertjes die op zijn en of kleprubbers
-
Olie-lekje op uitlaat? -dunno-
-
Welke kleur rook?
-
wit.. In het begin als ie koud is nergens last van.. Maar wanneer die warmer wordt komen er rook pluimen uit wanneer ik gas geef...
Lijkt mij de koppakking ?? Maar geen slus( nog niet iig)
-
Loopt hij ook beroerd of merk je al dat koelvloeistof minder wordt, of ontstaat er hoge druk in het koelsysteem? Hoe is de koude start bijvoorbeeld 's ochtens begint hij op 3 poten?
-
al even met jorp over gehad,
maar loopt idd heel ff op 3 poten,
koppakking van het weekend samen met een maatje bekijken,
in de audi 50 zit ook een GK blok, en daar is een aantal jaar terug de kop van gereviceerd geloof ik,
iemand daar een idee over, of gewoon lkkr origineel laten?
-
Je kunt ook gewoon de estaande kop laten vlakken, en zelf ook een revisie beurtje geven.
-
Je kunt ook gewoon de estaande kop laten vlakken, en zelf ook een revisie beurtje geven.
dat gaat idd gebeuren,
ga het samen doen met een maatje van me die monteur is, omdat ik het toch wel een grote klus vind om zomaar ff te proberen en ik het gewoon knap wil hebben,
-
zo, na een tijdje dan toch een update.
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/poloblok.jpg)
de kop is eraf (haha?) en leeg gehaald, hij is als het goed is nu opweg naar de vlakker, dan komen er daarna nieuwe klepseals in, en kan het weer gemonteerd worden,
ik zit alleen onwijs erg te twijfelen of ik de solexen die ik heb liggen er niet meteen achter zal hangen,
jullie mening...
en merk je nou echt veel verschil?
blijf je afstellen?
en wordt het verbruik nou echt onwijs hoger?
-
Heb je ook een andere nokkenas voor bij de solexen? Dan zou ik het zeker doen! (en merk je ook echt het verschil)
Het verbruik van de carburateurs valt best mee, mijn polo doet 1 op 11 bij stevig doorrijden. Het afstellen schijnt bij de solexen juist minder vaak nodig te zijn.
Edit: nog even een tip: als je de carburateurs er wel op gaat zetten, doe dat dan voordat je de kop terugplaatst. Dat scheelt een boel ergernis -klus-
-
ik heb dus geen andere stok liggen,
dus eigenlijk stelt het dan weinig voor?
en 1 op 11 bij stevig doorrijden is helemaal niet verkeerd! staat in mijn ogen iig een stuk vetter, klinkt leuker, en als de prestaties nou ook nog eens toenemen,
maar dat is dus eigenlijk niet echt het geval als ik geen andere stok regel?
-
Je zult best wel wat verschil merken (die 1e 2 punten in ieder geval :)), maar ideaal is het natuurlijk niet. Als je echt voor de prestaties gaat is een andere nokkenas wel handig.
-
nokstokje via ebay kopen en anders een nieuwe ;) heb de mijne voor 286,- gekocht incl verzenden bij Bolku tuning dat was een catcams 269 ipv de ori 204 graden van een MH
-
nokstokje via ebay kopen en anders een nieuwe ;) heb de mijne voor 286,- gekocht incl verzenden bij Bolku tuning dat was een catcams 269 ipv de ori 204 graden van een MH
Alleen die past zo rottig in een sleeptuimelaar
-
DUH wou m alleen een prijs indicatie geven van een nieuw stokje
-
nja ik kan niet erg wat vinden voor GK blokjes,
ik vind sowieso op marktplaats heel weinig voor polo,
weet iemand er toevallig nog een te koop voor GK ?
-
kijk eens bij dbilas
-
http://www.bolku-tuning.nl/
Stuur jeroen maar ff een mailtje komt wel goed -thumbsup- en wat serge zegt is ook prima spul -thumbsup-
-
Ik heb er eventueel ook nog wel één liggen, maar die gaat niet goedkoop zijn, en wellicht ook wel iets te extreem voor je wensen...
Zoek eerst maar eens rustig of je iets kunt vinden, die van mij loopt niet weg!
-
@ gekke gerrit: wat moet dat stokje dan kosten eventueel (prive berichtje?)
want had je jeroen gemaild en hij had niets voor polo, en wil op den duur toch wel sneller denk ik,
nu eerst morgen gewoon weer inbouwen, en tegen de tijd dat er een andere stok is de solexen er maar achter proberen denk ik
iig fototje van de gevlakte kop!
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/gevlaktkopje.jpg)
morgen gaan we em weer opbouwen! toch jammer dat ik niet bij de najaars meetin aanwezig kon zijn -boehoe-
-
Jeroen niks voor de polo -gert- wel vreemd aangezien de mijne daar ook weg komt
-
Jeroen niks voor de polo -gert- wel vreemd aangezien de mijne daar ook weg komt
Misschien heeft ie alleen spul voor hydro-stoter koppen?
-
dat zou kunnen idd maar goed catcams en dbilas leveren toch ook wel sleeptuimelaar stokjes -dunno-
-
maar iig,
vandaag kop er dus weer op, loopt weer,
en morgen worden de kleppen nog even gesteld en dan is ie er weer klaar voor als het goed is! :)
-
dan is ie morgen motorisch weer helemaal top,
maar dan zit ik met het dak wat vaal is, iemand leuk idee wat goed bij deze auto zou staan als tijdelijke oplossing? geblokt dak vind ik niet echt staan bij zilver
-
Zwart vinyl zou wel een geinige oplossing zijn?! Of leer (zie ook de huidige studiemodellen van Citroën)? -naughty-
-
Gewoon naar een schadebdrijf gaan en vragen of ze het voor weinig kunnen spuiten, zelf even matteren, met schuurpapier 500 (waterproof) of fijner. Dakrandjes voorzichtig eraf halen. En dan laten spuiten, desnoods niet in de spuitcabine (gewoon in het grondverf hoekje ofzo. Je weet maar nooit. Als je het goedkoop tijdelijk wilt oplossen zou ik het zo doen.
-
Persoonlijk zou ik lekker niks doen, maar als ik dan iets zou doen:
de kleur(en) van de striping laten terugkomen, dus zwart, rood of rood&zwart.
-
hmm, zijn wel ideeen,
zal wel eens ff kijken wat ik ga doen,
maar iig, me auto rijdt weer, alleen stotterd als een gek, bij vol willen wegtrekken, hij zit echt te twijfelen zal ik gaan of niet, (dat bedoel ik met dat hikken)
weet iemand wat dit kan zijn?
-
Distributie op tijd? Ontsteking goed afgesteld?
-
nee dat is allemaal goed,
tis ook een beetje vreemd, daarnet nog ff een rondje mee gereden en was het gewoon weer goed,
nog even een stukje door getrokken, toch nog wel een beetje voorzichtig dus nog niet alles gegeven, maar rijdt alweer lkkr! -sturen-
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/th_22102009033.jpg) (http://s296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/?action=view¤t=22102009033.flv)
-
klinkt lekker -hitit-
-
Goed verlicht voor zo'n smal achteraf-weggetje?! -hitit-
-
Goed verlicht voor zo'n smal achteraf-weggetje?! -hitit-
ja klopt, en der rijdt daar serieus echt nooit iemand, en wij maar boetes betalen omdat de overheid geen geld heeft
klinkt lekker -hitit-
thanks!
-
ik blijf het echt voelen,
de polo houdt onwijs in, af en toe geef ie dan een kickje hoog in toeren, dan voel je gewoon dat er veel en veel meer in zit,
waar kan em dit nou aan leggen?
-
nieuw verdeler kappie en alles erop en volgens mij loopt ie wel netjes zo !
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/th_18112009034.jpg) (http://s296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/?action=view¤t=18112009034.flv)
-
Loopt wel leuk -thumbsup-
-
ja maar voorlopig staat ie even stil!!
vandaag in politie controle gelopen,
kentekenbewijs niet mee, en de uitlaat, ding maakt natuurlijk een takke herrie!!
dus der werd gezegd wat gaan we eraan doen.. ik heb natuurlijk al een andere uitlaat plus demper thuis liggen dus ik zei dat die er eigenlijk al op had gezeten maar geen tijd had afgelopen weekend (was ook echt zo)
werd ik gelukkig gematst, anders was ik em 3 dagen kwijt geweest en 225 euro lichter geweest!!!
maar ik rij nu natuurlijk niet meer totdat ik die andere uitlaat eronder heb hangen...
dan mijn vraag.. ga ik dat redden bij ons op het pad met een grote krik of moet ie eigenlijk echt op een brug?
-
Uitlaatje vervangen lukt nog wel op de oprit. Wel even assteunen of blokken ofzo onder je auto leggen, wel zo veilig!
-
het zit ws. al een tijdje vast, en misschien wel met van die vervelende U-bocht klemmen.. Ik zou nu al wat kruipolie op de aansluiting en bouten spuiten, dan komt alles misschien wat makkelijker los.
Ik heb het tot nu toe altijd op de oprit gedaan, achterkant op bokken en uiteindelijk met een hamer/beitel losgekregen.
-
het zit ws. al een tijdje vast, en misschien wel met van die vervelende U-bocht klemmen.. Ik zou nu al wat kruipolie op de aansluiting en bouten spuiten, dan komt alles misschien wat makkelijker los.
Ik heb het tot nu toe altijd op de oprit gedaan, achterkant op bokken en uiteindelijk met een hamer/beitel losgekregen.
withstupid
dus: vooral ook het advies van Jaap opvolgen. Goed opbokken die auto. Want op de krik wil je toch echt niet onder de auto liggen. Laat staan met een hamer aan de weer gaan.
Met geduld en af en toe kwaad maken komt het wel los :)
-
straks maar eens ff kijken of dat wat wordt.. Anders zaterdag maar ff de brug op...
-
Heb het steeds zonder krik en steunen gedaan, maar ik had ook geen verlaagde auto....
Rekordc
-
nja de andere demper zit er inmiddels onder, evenals een originele midden demper,
alleen het volgende, ik wordt doodziek van dat gestuiter,
is er nou echt een verlagingsset wat er echt bovenuit springt kwa comfort? want ik wil toch wel echt verlaagd blijven rijden alleen stuiterd het zo onwijs,
-
Ik rijd met een set van GTS. Deze maakt gebruik van aangepaste Kayaba gas sportdempers met de kwaliteitsveren van KAW. Ben zeer tevreden.
Hiervoor met Vogtland gereden. Deze was stugger maar ook last van lekke dempers helaas. Vandaar de GTS set.
-
nja de andere demper zit er inmiddels onder, evenals een originele midden demper,
alleen het volgende, ik wordt doodziek van dat gestuiter,
is er nou echt een verlagingsset wat er echt bovenuit springt kwa comfort? want ik wil toch wel echt verlaagd blijven rijden alleen stuiterd het zo onwijs,
Wat rij je nu? Hoor altijd wel goede verhalen over KW, Weitec, etc. Supersport schijnt heel erg stug te zijn.
-
Weitec is niet al te stug, maar bedenk je dat je bandenkeuze (lage wang) ook een groot deel in het comfort heeft...
-
een Supersport schroefset is stug, de vaste sets vallen heel erg mee.
Mijn switch van 13" naar 15" heeft ook een hele hoop goeds gedaan voor 't comfort. Ik denk dat de 13" er wel weer onder komt. Nu is het geen kart meer :)
-
Koni rood + H&R veren is ook wel lekker comfi alleen moet je de koni´s niet maximaal in stellen dan stuiterd het wel....
-
Ook voor vaste sets geldt: hoe lager, hoe stugger 't wordt.
Had onder me classic weitec 60/40 => das relatief comfortabel, vond ik.
Daarna (en nog steeds) 80/60 gemonteerd => vooral vooraan goed stug.
Tsja: zelfde aantal windingen, maar dan korter op mekaar = minder veerweg he.
-
En wat is gestuiter!?
Beetje persoonlijk denk ik en wat je gewend bent.. Mijn eerste polo heeft 2 maanden gereden zonder schokbrekers.. Die zaten er wel onder maar lagen te rusten op het onderste punt, het aanslagrubber was mijn schokdemper(leverings foutje).. En dat is echt stuiteren :)
-
nja gestuiter is toch wel echt stuiteren,
welk setje er nu onder zit weet ik niet, moet ik even bekijken, maar daar heb ik nu weinig zin in aangezien ik ziek te bed lig,
bedankt voor de reacties!! denk dat ik dan rustig aan maar eens voor een weitec setje moet gaan kijken,
-
nou weer een probleem,
me vader ermee naar ze werk,
de auto stopte ermee, pruttelend nog op een parkeerplaats laten uitrollen niet meer willen starten,
ik em net opgehaald, acceleratie pomp ff paar keer goed in gedrukt, verdeler kapje eraf, en wel lopen maar onwijs beroerd,
beneden de 3 á 3,5 k toeren niet lkkr draaien,
pruttelend stotterend,
naar huis gereden bougie's eruit, de binnensten bougie's waren zwart, en de buitenste 2, dus links en rechts wel lkkr koffie bruin,
hoe kan dit nou?/
lijkt mij een ontstekings kwestie?
owjah bougie's met compressor goed schoon geblazen en weer starten, dat pruttelen in lage toeren vrij aardig weg nu, ff rondje gereden, door getrokken en weer hetzelfde probleem als eerder inhouden, stotteren
hoe kan dit nou in godsnaam
-
had je al wel nieuwe bougies gemonteerd?
verdelerkap /rotor en kabels waren al nieuw toch?
Ik zou het in de ontsteking zoeken idd. Ik heb een keer hele vage symptomen gehad, dat bleek een bobinekabel te zijn met een veel te hoge weerstand.
-
ja alles van de ontsteking is vrij recent vervangen,
en dus nog niet oud ofzo,
vind het gewoon vaag dat er 2 bougies gewoon zwart zijn en 2 koffie bruin?
plus dat gehik en dan rare gedoe in lage toeren
-
Tja, omdat het zo plotseling opkomt zou ik dit eigenlijk niet verwachten, maar:
Te lage compressie op binnenste cilinders? Bij mijn golf3 (en onlangs ook bij de polo) was dat de oorzaak van een heel slecht lopende motor. Bij een te lage compressie heb je ook een erg slechte ontsteking.
Met een compressiemeting ben je dan iig wel zeker of dat het kan zijn of niet.
-
Zeer mooie GT zeg!
Ivm nokkenas. Is er is maar 1 type die er zo in past zonder dat je de zuigers aanpast van een GK.
En da's een 280° van schrick. Maar die maken ze niet meer.
Hier staat er ook een 280° nokkenas tussen;
http://www.dr-fahrzeugtechnik.de/41256/43877.html
Mss is dit iets? Kenners zullen wel meer kunnen vertellen.
280° 8.8/8.4mm 1.6mm 25/30 Serie 380 € RTE 00.000.000
-
Tja, omdat het zo plotseling opkomt zou ik dit eigenlijk niet verwachten, maar:
Te lage compressie op binnenste cilinders? Bij mijn golf3 (en onlangs ook bij de polo) was dat de oorzaak van een heel slecht lopende motor. Bij een te lage compressie heb je ook een erg slechte ontsteking.
Met een compressiemeting ben je dan iig wel zeker of dat het kan zijn of niet.
mwah dat lijkt me wel heel erg stug,
maand geleden nog kop eraf gehad, toen zag het er allemaal nog netjes uit,
dan nu uit het niets kapot gelopen? dan zou die niet moeten stotteren ook toch? of ben ik gek?
-
ik zeg ook dat ik het niet verwacht, maar het kan wel. Een stotterende motor kan heel goed komen door een te lage compressie. Alleen een motor die van het ene op het andere moment uitvalt dan weer niet echt.
Stotterende motor en onder de 3000tpm niet/slecht lopen kan ook het stationair afslagventiel achter op je carb nog zijn.
-
ik zeg ook dat ik het niet verwacht, maar het kan wel. Een stotterende motor kan heel goed komen door een te lage compressie. Alleen een motor die van het ene op het andere moment uitvalt dan weer niet echt.
Stotterende motor en onder de 3000tpm niet/slecht lopen kan ook het stationair afslagventiel achter op je carb nog zijn.
hmm nja k zou het altijd kunnen meten, moet ik alleen wel zon ding hebben, en dat is het probleem :P
vaders denkt trouwens dat de kabels doorslaan dat ie daarom niet lkkr loopt, maar die kabels kunnen het probleem toch niet zijn aangezien die er nog maar korte tijd op zitten???
-
vaders denkt trouwens dat de kabels doorslaan dat ie daarom niet lkkr loopt, maar die kabels kunnen het probleem toch niet zijn aangezien die er nog maar korte tijd op zitten???
uit ervaring: dat zegt niet alles.
Geen extra setje liggen?
Heb volgens mij een hele zak van die dingen thuis -dunno- god mag weten waarom eigenlijk :D :D
-
Mijn polotje met HK heeft met vochtig koud weer ook dezelfde problemen, ik heb laatst een ander setje kabels en verdeler geprobeerd. Dit ging al veel beter. Als je een compresietest wil doen moet je het me even laten weten. Ik heb zo'n ding liggen.
-
hmm misschien niet netjes, maar wel lkkr dat andere dit hebben, betekent dus dat er niet heel veel mis is met de mijne..
@ jorp, misschien evengoed toch wel leuk om eens ff een compressie test te doen, dan weet ik ook een beetje hoe of wat
-
idd. -thumbsup- Kom maar eens langs in Heiloo. Of je moet hem eens lenen. Kun je zelf aan de gang.
-
een paar foto's van het race monster in de sneeuw
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/BILD0307.jpg)
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/BILD0308.jpg)
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/BILD0309.jpg)
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/BILD0310.jpg)
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/BILD0311.jpg)
-
Mooie GT -thumbsup-
Bijna zonde om er mee te rijden in de blubber
-
idd zeker voor de gepolijste randen van de velgjes -boehoe-
-
die velgen zouden ook eigenlijk al in de schuur moeten liggen, maarja zo blijft het, ze gaan der vandaag of morgen onder vandaan en dan ga ik ze bijweren
dit was trouwens voor het eerst sinds een paar weken dat ik er weer in reed,
ff paar keer pompen, sleutel omdraaien, ffies paar keer op gang komen en lopen!!
-
Ziet er leuk uit.
Maar wat weinig sneuw.. -nana-
-
der ligt nu vrij veel sneeuw op omdat ik em al een paar dagen niet gebruik,
komt vooral door dat stotteren, zeg maar niet voluit gaan, haperen,
hij schomelt stationair ook onwijs...
wie kan mij zeggen hoe ik dit probleem kan verhelpen?
-
heb precies hetzelfde dus een antwoord is voor mij ook erg welkom.
-
Compressie al gemeten?
-
nee compressie nog niet gemeten, gaan vandaag of morgen ff eentje lenen van jorp!
maar het schokken is er wel uit,
last van doorslaande bougiekabels
oplossing: bussie blanke tectiel gehaald,
verdelerkap, bougiekabels en bobine kabel allemaal lkkr dik ingespoten,
nachie laten drogen gewoon op de auto,
vandaag ff rondje gereden, heerlijk lekker zonder te stotteren, dan weet ik iig dat het daar aan lag en mocht het nou weer gaan beginnen maar weer eens nieuwe bougiekabels en verdelerkap etc kopen
enige probleem wat erbij is gekomen is dat me ruitenwisser er geen zin meer in heeft, en precies die voor me neus zit, dus dat is wel beroerd
verder wilde ik de kleppen nog stellen/ checken, je moet toch de afstand meten tussen de ronde kant van de nokkenas en dit zonodig afstellen? en vervangen jullie bij elke keer dat het kleppendeksteltje eraf gaat ook de pakking?
-
enige probleem wat erbij is gekomen is dat me ruitenwisser er geen zin meer in heeft, en precies die voor me neus zit, dus dat is wel beroerd
Waarschijnlijk is het moertje aangedraaid terwijl de kop schuin op de schroefdraad stond... Kwestie van even goed aandraaien terwijl hij er (rechtop) goed overheen zit: had ik laatst bij de Passerati ook (gelukkig wel de rechter).
-
kapje aan de bovenkant eraf,
moertje aangedraaid en hoppa!
-
-thumbsup-
-
en vervangen jullie bij elke keer dat het kleppendeksteltje eraf gaat ook de pakking?
Officieel wel, maar ik niet: ga toch echt niet elke keer een nieuwe pakking halen,
ben niet bang voor druppie olie (roest niet) en vloeibare pakking dicht prima af.
(zuinig aanbrengen => valt 't niet zo op -thumbsup- )
-
payen kleppendekselpakking kost maar 4.60 bruto ex dan zou ik m lekker vervangen -dunno-
-
payen kleppendekselpakking kost maar 4.60 bruto ex dan zou ik m lekker vervangen -dunno-
Weet ik wel, maar op 't moment van kleppen stellen of wat voor werkzaamheden dan ook,
ligt meestal nou net niet die pakking voor 't grijpen.
Bovendien ben ik niet onder de indruk van kruk.........doet matig afdichten
-
Pakking heeft toch niets te lijden als hij/zij er nog niet lang onder zit. Dan vervang ik 'm ook niet. Op kritische delen bezuinig ik niet, maar minder kritische liever wel.
Bij alle kleine bedragen is het niet veel, maar in totaal loopt het vaak weer op naar een paar tientjes. Die stop ik liever in de tank als vervangen niet persé nodig is.
-
ja zo was mijn gedachten dus ook, wat heb zon pakking nou te voorduren,
maar goed, beetje vloeibare pakking erbij en het moet goed wezen dus,
morgen maar eens ff gaan kijken dan
Bedankt voor de tips!
-
Maar bij de kurkenpakking helpt het in iedergeval NIET om m vaster aan te draaien :) (Zitten metalen 'stoot' dingetjes tussen, als je een goeie hebt.
Elke keer vervangen? Echt niet: is van kruk, zodat ie meerdere malen mee kan. Maar één keer vervangen kan meestal weer geen kwaad. Meestal is het kurk al lang geen kruk meer (maar een soort rubber/olie) als je een auto net koopt :)
-
en daarbij wat goed helpt bij kurk is ff in kokend water leggen ,dan zwelt deze weer op zodat ie weer goed werkt .
hierbij dus weer een bruikbare tip van deze ouwe sleutelaar -klus-
-
ouwe sleutelaar
(http://www.hettyheyting.nl/famknots/dia-hhz.jpg) :P :P uitlachen2
-
:)
-
inmiddels kleppen waar nodig gesteld,
rot verdeelkap bougiekabels en bougie's vervangen,
maar het volgende doet zich alweer voor,
een lekkende tank -thumbsup-
-boehoe- blijf toch lkkr bezig zo
-
de tanken zijn inmiddels binnen,
gister opgehaald, en maar eens kijken wanneer die eronder komt,
had nog een leuke foto gevonden, tenminste dat vind ik,
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/12022010091.jpg)
wat ziet het er op de foto's toch altijd allemaal goed uit he
-
Alleen jammer dat e een Golf op staat .... -uitlachen-
j/k
-
staat op je kenteken JH-58-ZR
en in je project naam JR-58-ZR
-nana-
-
hee dat was me nog helemaal niet opgevallen!, ik had eerst ook me kenteken niet in me project naam (was aldoor druk bezig met paint het kenteken weg te werken)
die cabrio is van de vriend van me zusje,
opzich wel een grappig ding hoor! vind golfjes 1 persoonlijk helemaal niet verkeerd, vooral niet als er een dik blok in legt
-
me zus heeft ook een cabbie.. als die achterste lijn van de auto nou niet omhoog liep was het nog wel wat.. :)
-
Vind juist de golf 1 de mmoiste cabbie.
-
ik vind het opzich wel een leuk bakkie hoor wat ie heeft,
ding staat jammer genoeg te vaak stil door kwaaltjes,
maar goed, ik heb liever een golf1 gti dan een golf 1 cabrio, vind ik persoonlijk net ff mooier,
-
een echte bitchbasket
-
:)
-
moet eerdaags voor de apk,
zekere voor het onzekere, maar even velgen met nieuwe banden eronder gegooid, de bbs hebben wat aanloop schade, niks ernstigs, maar dat zou maar net de reden zijn dat ie er niet doorheen komt,
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/21062010414.jpg)
-
Ziet er mooi uit -thumbsup-
Alleen beetje jammer van dat deukje in het linker voorscherm
-
BLING! Lekker hoor!
Loopt ie al goed? Het motortje deed toch altijd een beetje inhouden?
-
Oeh, die velgjes staan 'm stiekem wel goed! -thumbsup-
-
Ziet er mooi uit -thumbsup-
Alleen beetje jammer van dat deukje in het linker voorscherm
tjah, tis geen nieuwe he, hij is gewoon niet strak meer, maarjah daar doe je niks aan met zon oude auto
BLING! Lekker hoor!
Loopt ie al goed? Het motortje deed toch altijd een beetje inhouden?
ja nog steeds een beetje, weet niet wat dat is hoor, ontsteking staat goed, de bougies, hebben naar mijn weten een mooie kleur
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/11052010398.jpg)
Oeh, die velgjes staan 'm stiekem wel goed! -thumbsup-
ik vind zelf de bbs velgen toch wel een stuk mooier staan, die hebben nu een poetsbeurt gehad, ze zijn niet meer net gepolijst maar zou niet weten hoe ik ze nog beter moet krijgen
-
all metal polish van meguiars kan je even proberen -thumbsup- zit in een paars potje met groene deksel en ruikt naar kauwgom.
-
Ziet er mooi uit -thumbsup-
Alleen beetje jammer van dat deukje in het linker voorscherm
In zo,n auto horen deuken :)
-
Doe eens gauw wat aan de afstelling van die carb!! (of je ontsteking staat te vroeg..)
De bougies lijken spierwit te zijn! Die horen iets bruiner te zijn -hitit-. Ik zou hier niet al te lang mee doorrijden, zo loopt het motortje te schraal (verklaard het inhouden ook wel). vooral een wat ouder motortje zou ik liever iets rijker laten lopen dan te arm.
http://www.mudinmyblood.net/forum/view.php?pg=sprkplgchrt
-
Ik herken de kleur van de bougies niet direct als: Trouble!, maar met de genoemde 'problemen', zou iets meer camelenbruin waarschijnlijk wel mogen.
-
Lijken ook nog niet veel km gemaakt te hebben. Of worden ze snel kamelenbruin? -dunno-
-
Ja. Als ik op de kleur van de bougies een setje carbs afstel zijn ze na een ritje van een paar km al van kleur veranderd als ik de carbs iets rijker/armer gezet heb, of de ontsteking iets vervroegd heb.
Ik vind ze zelf te wit, zou hier bij een auto met een ouderwetse carburateur niet vrolijk van worden. Bij een moderne auto met multipoint injectie/ katalysator meuk e.d. zijn ze vaak wel wat witter/schoner.
Er is ws. niet veel voor nodig, anders had Sjors ook wel gemerkt dat de watertemperatuur aan de hoge kant zou zijn ivm het schrale mengsel.
-
lkkr die reacties, daar kan ik wat mee!
de ontsteking staat op 6 graden voor ontsteking naar mijn weten!
en echt heet wordt ie niet, soms wel eens wat warm
plus dat ik heb bij wegrijden dus stationair toerental en dan het gas indruk hij een beetje wegvalt, dus moet eerst gas geven tot 1500 toeren en dan wegrijden, anders valt ie weg
auto moet aankomende donderdag eerst voor de apk, en dan gaan ik eens kijken wat ik aan de afstelling kan doen, want ik wordt er wel een beetje gek van,
iemand nog tips voor het afstellen?
-
zo der zit alweer een paar dagen nieuwe apk op!
even met de carb bezig geweest. co schroef ingedraaid, loopt nu wat mooier door in zijn toeren,
maar volgens mij kan het nog wat beter!
als ik vanaf stationair gasgeef valt ie eerst een beetje weg, en dan komt ie pas zegmaar.. ontstekingstijdstip probleem?
-
als ik vanaf stationair gasgeef valt ie eerst een beetje weg, en dan komt ie pas zegmaar.. ontstekingstijdstip probleem?
Is het niet zoals Serge ook al eens in mijn projecttopic postte: Carbs staan nog wel synchroon?
Zag je trouwens afgelopen zaterdag op de brug staan in Schoorldam voor het verkeerslicht.. blijft een vette ride!!
-
Als ik me niet vergis is dit nog een motor met de originele 2E3 carb.
Ontstekingstijdstip is zo gechecked. Ik zou eerst de basis langslopen (ontsteking, valse lucht etc.) en dan de carb goed af (laten) stellen.
-
Is het niet zoals Serge ook al eens in mijn projecttopic postte: Carbs staan nog wel synchroon?
Zag je trouwens afgelopen zaterdag op de brug staan in Schoorldam voor het verkeerslicht.. blijft een vette ride!!
ja dat kan kloppen! moest ff auto met aanhanger ophalen, met welke auto was jij dan? niet gezien
maar de carbs staan synchroon omdat het er maa 1 is -nana-
Als ik me niet vergis is dit nog een motor met de originele 2E3 carb.
Ontstekingstijdstip is zo gechecked. Ik zou eerst de basis langslopen (ontsteking, valse lucht etc.) en dan de carb goed af (laten) stellen.
onstekening staat wel op 6 graden vooronsteking bij 2500rpm maar ik weet dus niet of dit juist is, verder heb ik de valse lucht gechecked door deodorant in de moterruimte te spuite, het toerental ging niet schommelen, dus valse luch lijkt me ook niet aan de orde?
-
Oh.. met 1 carb kan het eigenlijk niet missen.. dan staat ie vast synchroon. Misschien staat te carb te rijk??
Ik was zaterdag undercover.. ik was (jaja) met de fiets
-
klein update,
andere radio ingebouwd eentje met bleutooth dus bellen over de radio, werkt eigenlijk nog onwijs goed voor dat geld, en staat ook beter dan de grijs zilveren die er eerst in zat
jorp bedankt voor het brengen! en zon 1.6 met 5 bak is toch eigenlijk ook wel leuk spul!! -naughty-
-
Leuk radiotje he, en dat voor dat geld!
-
polotje loopt heel mooi, dus meteen maar een update met filmpie
(http://vid296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/th_17112010071.jpg) (http://s296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/?action=view¤t=17112010071.mp4)
-
polotje loopt heel mooi, dus meteen maar een update met filmpie
0- 100 in ± 8 seconden? Niet slecht! -thumbsup-
En dat 'gebonk' in het begin van je sprint, is dat van de klinkers die je uit de straat trekt? :)
-
8 seconden tjah, hoe juist is de km-teller he, banden maat is 155-55-14
en wat dat gebonk is weet ik eigenlijk niet eens, heeft ie alleen bij zulke dingen, vanaf stilstand vol gas
zal wel ouderdom zijn denk ik :D
-
Te koop?? (http://www.speurders.nl/overzicht/polo-gt-55kw-75pk-76003421.html)
-
Te koop?? (http://www.speurders.nl/overzicht/polo-gt-55kw-75pk-76003421.html)
Lijkt 'r wel op - Foto's in de 'Sjors' speurderadvertentie staan ook hier (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,7722.msg242127.html#msg242127) :)
-
Middels deze advertentie wil ik kijken of er interesse is voor mijn oldtimer polo GT uit 1983.
De auto staat mij dus niet in de weg, en hoeft ook helemaal niet weg, maar bij het juiste bod kan er natuurlijk gepraat worden
-
nee hij gaat niet weg,
was eigenlijk ook niet de bedoeling, meer om te kijken of er nou nog markt is voor een polo of dat de liefhebbers em alleen op waarde weten te schatten
-
en als er natuurlijk een goed bod komt mag die weg,
heb een audi 50 gezien die ik wel wil hebben, wacht de foto's nog af en dan ga ik em bekijken,
mocht dat wat zijn en ik heb em apk klaar dan gaat de gt wel weg op den duur
-
update,
ik heb afgelopen zaterdag een G40 opgehaald,
dat blok komt er in,
en het schroefsetje wat eronder zat :)
-
gensis g40?
succes met de plannen
-
update,
ik heb afgelopen zaterdag een G40 opgehaald,
dat blok komt er in,
en het schroefsetje wat eronder zat :)
Dat zijn berichten! -thumbsup-
-
stand van zaken:
g40 is niet doorgegaan, blok ligt in stijn zen sedan (straks even kijken voor foto's)
verkopen of niet verkopen is nog niet zeker,
vandaag weer door de apk heen gewandelt, autotje kost me niets
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/naamloos-1.jpg)