Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Hanf op za, 29 feb 2020, 12:36:35
-
Ik kon via de zoekfunctie alleen gedateerde informatie vinden dus probeer het hier maar eens.
Wie van jullie rijd op dit moment een ta technix setje onder zijn of haar 86c en wat is jullie ervaring kwa comfort, rijeigenschappen, wegligging en kwaliteit?
Ik ben me ervan bewust dat het niet te vergelijken is met een kw of hr set maar desalniettemin ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.
-
TA, hard gedempt, veren "zacht",dempers zijn niet progressief,dus een euro voelt even hard als een tak.. allesomschrijvend..
-
Stug is voor mij geen probleem. Ben meer benieuwd naar hoe de wegligging is en hoe het kwa kwaliteit zit in de zin van hoelang gaat zo een setje mee bij een sportieve rijstijl
Er namelijk geen vergelijkbaar alternatief kwa prijs. Wil je een echt degelijk NIEUW setje dempers en veren zit je al snel op het 3 dubbele van prijs.
-
van de schroefpoten gewoon ruk,die van de verlagingsdempers zelf zijn wel oké,de voorkant temminste,
achter is zodanig hard dat hij soms ff stapje opzij doet in een lange bocht,
op de GT heb ik TA dempers en veren voor, achter enkel de veren,maar met koni dempers,die stugge die ik toen bij je op heb gehaald(samen met meer spannend spul)
-
ik rij nu bijna 2 jaar op de TA verlagingset 60/40mm
hij is zeker hard en stug maar ben niet beter gewend dus kan hier niet goed over oordelen, vind het zelf wel prima
Is lekker stabiel maar rolt nog wel aardig, Demping is vgm wel soepeler geworden in de afgelopen 2 jaar, of dat beter is.... niet perse. het rijd wel wat comfortabeler.
ik zou het er zelf zo weer onder gooien, Een maatje van me rijd op een Triple S schroefset op zijn golf en vergelijk je dat met de Ta set onder mn polo dan is de TA set net AP ofso, Jezus wat is die triple S een stuiter set, alsin je stuitert bij de bestuurder op stoel setje. Daar is de TA heerlijk bij.
Mits de TA schroef set niet zo stuiter de stuiter is als Triple S zou ik die ook nog ovewegen
-
Ik wil het voor nog geen 160 euro wel proberen eigenlijk. Behalve mensen die 'hebben gehoord ' dat t rotzooi is nog niemand ditzelfde horen zeggen die er ook daadwerkelijk zelf mee gereden heeft. Dus we gaan t bestellen en dan merken we t wel...
-
qua duurzaamheid.. voor gaat zon jaar of 4 mee, achter jaar of 2.. maar voor het geld.. dikke prima
-
vergeet wel niet een paar fatsoenlijke topmoeren voor op de schokdemper nieuw mee te bestellen,
de bijgeleverde TA moeren zijn echt kwaliteit 0 *ruk)
Voor de rest rijd de polo, vergeleken met mijn corsa a die op koni dempers en vaste veren van weitec staat,
waardeloos en stug, klapperd, kont springt af en toe, maarja het is goedkoop he, -naughty- -naughty-
dat laatste argument (goedkoop!!) -naughty- -naughty- veegde de rest bij mij ook van tafel,
moest ik nu nogmaals een set voor de polo kopen kocht ik liever iets van 200 euro meer als de TA-Technix set,
-
Welke degelijke set is dan te koop voor 360 euro volgens U?
-
Ik ben sowieso oprecht benieuwd naar wat iedereen rijd, Ik zie vaak koni dempers voorbij komen, is dat goei spul? en wat voor veren kun je er dan het beste onder gooien.
Als TA technix zo slecht is, wat is dan wel goed, tegen een redelijke prijs uiteraard .... Plus minus 500 euro.
-
Probleem is dat de auto's niet meer courant zijn. Daarbij hebben de prijsvechters ervoor gezorgd dat de goede producten veel minder in de markt over zijn gebleven.
Dempers en veren ben ik erg blij geweest met Koni en Weitec, maar Koni is ook gewoon chauvinistisch: Bilstein is mogelijk nog wel een slag beter.
Voor schroefsets was KW altijd de norm, FK goede tweede, vooral ontwikkeld voor (berg)sport-toepassing. Naar ik begrepen heb heeft GAZ inmiddels het beste compromis tussen prijs en kwaliteit voor straatgebruik. Maar daar kan Sjon mogelijk meer over vertellen als ervaringsdeskundige?
-
Ik heb vroeger altijd FK sets gereden naar grote tevredenheid. Nu niet meer te krijgen.
Onder 1 van mijn 2 polos zit momenteel een h&r schroefset wel echt TOP! is maar ook bijna 1200 euro kost net zoals andere vergelijkbare A merken schroefset.
Onder mijn andere polo zit een zelfbouw schroefset maar wil toch terug naar een vaste set. Behalve hr cupkit en bildstein sets vind ik geen andere complete sets buiten de budget merken TA, ST of AP.
Ik wil best iets meer uitgeven dan bij TA máár dan wil ik dit ook terug zien in kwaliteit of/of wegligging. Wil ook niks 2e hands maar alleen nieuw. Anders pakte ik wel een 2e hands kwaliteits schroefset maar ook die zijn zelfs in Duitsland een zeldzaamheid.
Kortom ik zoek gewoon wat gebruikservaring van mede polo rijders zodat ik voor mezelf een goed geargumenteerde keuze kan maken.
Eerlijk is eerlijk als je bereid bent 1000-1200 euro uit te geven voor een schroefset is de keuze best reuze zelfs voor een 86c
-
Oh ja, H&R, dat ik die over het hoofd zag... maar persoonlijk vind ik Weitec (met Koni of Bilstein) fijner, net iets meer comfort.
-
Ik zelf zou voor ST line gaan,onderdeel van KW.
En ik meen dat dat de andere naam is voor weitec.
-
St set kosten ook alleen 4 dempers al bijna 400 euro. Net zoals losse koni dempers.
Zoals gezegd de kwalitatieve sets zoals hr cupkit, eibach, st zitten allemaal rond de 500 euro. Ben er nog niet uit of ik dat (op dit moment) eraan uit wil geven. Aangezien ik met meerdere projecten bezig ben
-
Ik vindt de Ta behoorlijk stug! Heb er ook maar 10x mee gereden of zo. Daarna is de polo weer uit elkaar gegaan.
Weitec vaste set was echt super. Heb gelukkig nog een nieuwe set op de plank liggen.
Onder de derby zit nu KW schroefset en onder de Brexit fk schroefset. Beide nog geen ervaring mee.
-
Ik denk dat ik eruit ben. Ik denk dat het een setje van AP Sportfahrwerke word. Deze is in 60/50 leverbaar met veren en dempers voor de mooie prijs van 265 euro. Op de site van AP lees ik dat hun onderdeel van KW zijn. Kan haast niet anders dat de prijs kwalitet iets beter moet zijn dat die van TA.....toch?
-
een maat van me rijd sinds kort op een AP setje onder zijn ibiza en dat rijd echt zalig. en AP is indd onderdeel van KW. lijkt me een hele strakke keuze. -thumbsup-
-
Naar ik begrepen heb heeft GAZ inmiddels het beste compromis tussen prijs en kwaliteit voor straatgebruik. Maar daar kan Sjon mogelijk meer over vertellen als ervaringsdeskundige?
Ik heb niet de straat-versie, maar de circuit-versie en die kan ik voor straatgebruik niet aanraden:
op de zachtste stand zelfs nog oncomfortabel stug en omlaag geschroefd niet apk-proof ivm ontbreken hulpveren.
Gelukkig hoef ik slechts 1x in de 2 jaar naar de keuring, laatste keer even omhoog geschroefd (blijft ie wel gangbaar).
Maar ik ben er blij mee: mooie stap vooruit qua wegligging op 't circuit -sturen-
Onder m'n groene 2f zit sinds 2002/2003 een FK schroefset (alleen hoogteverstelling):
qua comfort versus stugheid een dikke prima voor op straat, maar voor op 't circuit te slap.
Vaste set Weitec 60-40: goeie set, lichtelijk comfortabel zelfs.
Vaste set Weitec 80-60: ook een goeie set, wel iets stugger als de 60-40, maar met die verlaging ook wel noodzaak,
want nog veel verder inveren is niet wenselijk.
Jammer dat Weitec niks meer maakt voor de 86c: prijs/kwaliteit-verhouding was perfect.
-
Ik ben sowieso oprecht benieuwd naar wat iedereen rijd, Ik zie vaak koni dempers voorbij komen, is dat goei spul? en wat voor veren kun je er dan het beste onder gooien.(...)
Toen de originele G40 dempers 'op' waren heb ik gele Koni's (vóórinstelbaar) met Eibach Pro veren laten monteren. Geeft klein beetje (± 15 mm) verlaging.
Hele tijd later waren die Koni's ook 'op'. Heb toen opnieuw gele Koni's laten monteren.
Weet zo gauw niet bij welke kilometerstanden (huidig = 560.000)