Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Retropollo op za, 17 okt 2009, 15:21:16
-
Hallo
Zo als sommig van jullie weten ben ik momenteel een polo genesis g40 aan op bouwen.
Nu is me projectje bijna tegen he einden aan gelopen, Nou loop blok wel MAAR,
Hij blijf constant verzuipen, zo dra ik ook maar in de buurt van het gaspedaal kom,Dan kom me een zwarte damp van beziene guur tegemoet, Nou heb ik de compresie gemeten die wat goed, er zit ook een nieuwe luchtmassa meter op, de gasklep positiesensor had genoeg weerstand , Hij staat mooi op tijd,(zitten nieuwe magna core bougie kabel op en platiena bougie) Hij vonkt goed, in eerste instantie dacht ik dat miss de injectoren vast hingen, dus heb ik ik 2de hand gereinigde gekocht, daar mee was ik een fuel rail rijker maar he probleem was niet weg! heeft iemand dit probleem al eens gehad ?? graag wil ik weten
-
Heb je de weerstands waarde van de blauwe temperatuursensor al gecontroleerd?
-
Controleer behalve de COpotentiometer en de koelvloeistoftemperatuursensor ook de bedrading/contacten ervan.
Check ook of de massakabels en -aansluitingen van accu naar rechter binnenscherm en motorblok
en van linker binnenscherm (bij bobine) naar versnellingsbak corrosievrij zijn.
En gaat/staat de extra luchtschuif wel open bij koude start?
Bijgaand de "storingsbijstand" uit Jetzt Helfe Ich Mir Selbst. Wellicht brengt die jou of anderen nog op een idee.
-
Massadraad van motorkabelboom wel aan het inlaatspruitstuk geschroefd?
-
Heb alles naar gekeken en vervange maar het lijkt er toch steeds en steeds meer op dat de computer kapot of defect is dus ga ik maar eens op zoek naar nieuwe
-
Bougie kabel van bobine naar verdeelkap al geprobeert?
-
Bougiekabels zijn gloedje nieuw -thumbsup-
-
- stekkers verwisseld van inlaattempsensor/co-pot en klopsensor? (zwarte met goudkleurige contacten is voor de klopsensor)
- druksensor in computer goed aangesloten?
-
kan slotje op probleem is al reeds verholpen-locked-
-
En wat was het dan? -dunno-
Ben wel benieuwd hoe je het probleem opgelost hebt, beetje feedback aub :)
-
Na dat ik de co-potentie meter heb vervangen heb ik nog de bougie kabel vervangen, de 2 koelvloeistof sensoren+ de injecoren, Naar dit alles liep die wel al beter maar hij bleef nog steeds te veel inspuiten. toen d8 ik bij me zelf kan maar nog 1 ding zijn .Ik had alles al naar gemeten overal zat genoeg weerstand/spaning op, dus ik kwam maar steeds bij de computer terecht, nou ben ik altijd heel voorzichtig met me spulletjes, maar wat bleek nou te zijn, er is waarschijnlijk met het uit bouwen of in bouwen, zijn de eind trappen van me computer scheef gaan zitten en er zat dus een scheurt in, waar door de injectie foute impulsen kreeg en dus constant open stond al gevolgen dat die verzuipt, dus om kort maar te zeggen me computer was kapot!
-
sjit... Nou ja, nu is het weer goed, daar draait het om toch? -thumbsup-
-
juust -thumbsup-
-
-thumbsup-
-
gelukkig wel weer dat alles goed is gekomen,
nou we toch aan praten zijn over de motor,
ik heb me laast een g40 kop gekocht en ok een diesel onder blok liggen,
nou ben ik van plan om een g40 turbo te gaan fiksen
maar nou wou ik eens ff rond vragen wat ik het best aan spul kan kopen daar voor,
ik weet dat ik er hoezo een pingsensor in zal moeten zetten in onder blok dan maar hoe zit nu me de kruk as drijfstang en de zuigers, lagers,olie pomp????
-
Misschien ff een nieuw topic hiervoor aanmaken -dunno-