Hoi Jaap: heb sinds lange tijd weer even "bijgelezen" in je topic en ik heb ervan genoten.
Hieronder mijn vragen en goedbedoelde opmerkingen.
Spruitstuk:
Aangaande het nieuwe spruitstuk dat je hebt gemaakt: let even op de positie van de vacuum aftap.
Bij mij hebben we dat van "schuin naar boven wijzend" veranderd in "schuin naar beneden wijzend".
Dit kwam namelijk beter uit met de route die de vacuum leiding naar je rembekrachtiger (en eventueel vacuum vervroeger) wil nemen.
Koude lucht toevoer:
Verder ben ik nog benieuwd welke oplossing je gaat bedenken voor de "koude lucht toevoer" naar je carbs?
Stiekum hoop ik dat je het dubbele motorkap systeem gaat bouwen dat ik bedacht heb en (nog) niet zelf heb toegepast op mijn project.
Carter ontluchting:
Ergens las ik dat je nog tobt over de carter ontluchting?
Kijk even in mijn topic: daar hebben we het opgelost door die simpelweg de carter ontluchting de vier aanzuigkelken in te laten dampen via een soort "fluit buis".
Prachtig woord overigens: een zogenaamde fluitbuis... Met steeds groter wordende doorgangen zodat iedere kelk evenveel damp te verwerken krijgt.
Op die manier houd je je motorruimte schoon / visueel "clean", ruik je geen stank terwijl je rijdt en hoef je geen oil catch tank enzo in te bouwen.
Aandrijfassen:
Het kan een goed idee zijn om een paar diesel aandrijfassen te scoren, want bij het te verwachten vermogen zijn de standaard rietjes niet comfortabel.
Interieur:
Welke kleur wordt het interieur?
Verder heel mooi werk allemaal, ook met je kleur keuze ben ik het helemaal eens!
Groet, Jan.