Auteur Topic: mengsel derby  (gelezen 748 keer)

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
mengsel derby
« Gepost op: wo, 01 feb 2006, 13:33:45 »
De isolatoren van mijn bougies zijn spierwit, dit duid op een te arm mengsel, dit wil ik graag verhelpen voordat er iets kapot gaat.

het volgende heb ik nagekeken:
- ontsteking op 5 graden voorontsteking
- alle vacuumslangen vervangen
- voetpakking ingespoten, geen invloed op het stationair draaien
- inlaat pakking op de cilinderkop bespoten, ook geen invloed op het stationair draaien

Kan ik het mengsel verrijken door de CO schroef te verstellen? of zijn er andere opties, in de vraagbaak stond dat het mengsel te arm was, maar geen oplossingen, in de search vond ik ook niks daarover.

Hij loopt verder wel goed, het gaat om de derby met HH motor en pict 34 carb.

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
mengsel derby
« Reactie #1 Gepost op: wo, 01 feb 2006, 14:42:31 »
een kwestie van de CO afstellen inderdaad, er staat wel een plaatje van de carb in de vraagbaak. Het bezine mengsel iets rijker zetten en het is verholpen. Bougies moeten koffiebruin zijn.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
mengsel derby
« Reactie #2 Gepost op: wo, 01 feb 2006, 15:09:13 »
COntactpuntjes in goede staat + juist afgesteld?
Enne: juiste bougies?
In de vraagbaak staat wel het juiste type.
Niet blindelings er op vertrouwen dat de automaterialenzaak of garage de juiste bougies levert/plaatst.

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
mengsel derby
« Reactie #3 Gepost op: wo, 01 feb 2006, 16:40:41 »
Contactpuntjes net even vervangen, condensator moet ook maar even denk ik, heb ze nu op 0.4mm staan. Bougies zijn gelijk aan die uit de vraagbaak w7dc. Zal weer een stuk rijden en nog eens kijken.  -prut-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
mengsel derby
« Reactie #4 Gepost op: wo, 01 feb 2006, 22:31:17 »
ngk bpr6es   bougies

co hoger zetten is voor stationair en eerste revs tot 1000rpm ,daarna zit je op de hoofdsproeier .zou eerder hier een grotere inzetten
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
mengsel derby
« Reactie #5 Gepost op: wo, 26 apr 2006, 23:28:26 »
Gister de derby wakker geschud, eerste rit na het vervangen van de contactpunten en condensator, rotor en kap. Bougies zijn na een beste rit nog steeds spierwit. Zal morgen de ngk bpr6es erin draaien en hopen dat dan de kleur ineens om slaat naar bruin.

Ook loopt de temperatuur van de koelvloeistof in de file snel op naar 3/4 van de meter, is dat normaal voor een HH motor? Had na een tijdje file zelf ook t zweet in de bilnaad  :D Als ik dan weer ga rijden blijft het naaldje tegen het ledje aan hangen aan de rechter kant...  Iemand nog punten wat ik kan checken? beide slangen van de radiateur zijn ook warm dus ga er vanuit dat de thermostaat wel open gaat.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
mengsel derby
« Reactie #6 Gepost op: do, 27 apr 2006, 13:20:59 »
Is ook lekker zuinig zeker?

Gok op verstopping in carburateur -> te arm mengsel..

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
mengsel derby
« Reactie #7 Gepost op: do, 27 apr 2006, 22:23:07 »
mwah 1 op 10 gemiddeld en dan rij ik zeker niet harder dan 100/110. Ik zal morgen de sproeiers eens schoonmaken.

Vanmiddag heb ik de waterpomp en de thermostaat vervangen, geen overdreven verbetering. Na ontlucht te hebben ben ik gaan rijden met genoeg vloeistof aan boord. Maar toen ik 90 reed ging mijn koelvloeistof lampje knipperen terwijl de temperatuur nog niet eens op 3/4 van de meter stond, wat geeft dit aan? Gare thermosensor in thermostaathuis?? of zit er toch ergens nog lucht? Alle tips zijn welkom! Ik hou niet van rode lampjes.