Auteur Topic: Lager dan laag! :D  (gelezen 3355 keer)

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Lager dan laag! :D
« Reactie #30 Gepost op: zo, 23 jun 2013, 19:56:00 »
Je hebt gewoon de wielkasten wat verder open gewerkt als ik het goed zie of niet?
'83 GT, das macht spaß!

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Lager dan laag! :D
« Reactie #31 Gepost op: zo, 23 jun 2013, 20:21:15 »
Is het ook mogelijk om de stuurtang aan de onderkant te monteren dmv een dikkere stuurkogel in een omgeboorde arm? Gebeurt namelijk veel in de luchtgekoelde wereld bij dropped spindels -dunno-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Coupe_GT

  • Non-Register lid
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
  • Karst Thomson
Re: Lager dan laag! :D
« Reactie #32 Gepost op: zo, 23 jun 2013, 21:11:22 »
edit: sorry, verkeerd gelezen -oops-
« Laatst bewerkt op: zo, 23 jun 2013, 21:14:35 door Coupe_GT »

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Lager dan laag! :D
« Reactie #33 Gepost op: zo, 23 jun 2013, 21:41:26 »
Is het ook mogelijk om de stuurtang aan de onderkant te monteren dmv een dikkere stuurkogel in een omgeboorde arm? Gebeurt namelijk veel in de luchtgekoelde wereld bij dropped spindels -dunno-



Normaal zit de stuurstang aan de onderkant, met de punt van de stuurkogel omhoog.  Het stukje draadeind van boven de moer uit komt ram je dan in de bodem van je accubak.

Op bovenstaande foto is duidelijk te zien dat de pitmanarm veel lager is bevestigd, en dat de spoorstang op z'n kop is gemonteerd. Ook is de stuurstang gemodificeerd, want deze kan tis normaliter niet stelbaar (maar een starre stang). Denk dat de gedachte hierachter is dat de stuurstang zo mooi vlak blijft, terwijl de pitmanarm lekker laag staat; minder bump-steer, en als je dan een keer flink inveert raak je de bodem van de watervangbak/accubak met een veel stomper deel dan met 't puntige draadeindje.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Lager dan laag! :D
« Reactie #34 Gepost op: zo, 23 jun 2013, 22:01:16 »
Vakmanschap dus!
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Lager dan laag! :D
« Reactie #35 Gepost op: zo, 23 jun 2013, 23:20:13 »
weet niet waar jij ze vandaan haalt maar heb ze hier liggen incl camberplates en heb er 1750 voor betaald  -klus-
Je zegt op maat, en ik heb wel eens een aantal setjes proflexen in mijn handen gehad, die zaten allemaal rond de 3500 euro. Ben dan ook wel benieuwd waar jij rondom proflex weg wil halen voor 1750 euro, dat is namelijk een prijs die ze 2dehands ongeveer waard zijn. En daar vind je dus zeer zeker geen passende set voor een polo voor. Ik denk dat die zelfs nog duurder zijn omdat ze daar ook nog heel precies die stuurpunten aan moeten lassen. En ze zullen een oud fussee van een polo moeten hebben, want je moet ook je lager en remklauwhouder enz er aan hebben.
Of ze gaan aanpassen met je originele poten, daar andere patronen in zetten, maar dan is je stuurarm nog niet verlaagd, en dus kun je nog niet laag.