Auteur Topic: SSP 58 - Formel E - Start Stop automatiek  (gelezen 2468 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: SSP 58 - Formel E - Start Stop automatiek
« Reactie #15 Gepost op: zo, 13 dec 2009, 20:03:25 »
een koude motor ja een warme motor is juist goed met zoiets te doen ,maar waarom ?

jaap wil gewoon een toektoek met alles er op en eraan wat toen technisch mogelijk geleverd was voor de polo
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: SSP 58 - Formel E - Start Stop automatiek
« Reactie #16 Gepost op: zo, 13 dec 2009, 20:05:25 »
Dat snap ik ja! Het is wel leuk om al die opties er op te hebben.
Maar echt nuttig is het niet.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: SSP 58 - Formel E - Start Stop automatiek
« Reactie #17 Gepost op: zo, 13 dec 2009, 20:07:19 »
een koude motor ja een warme motor is juist goed met zoiets te doen ,maar waarom ?

jaap wil gewoon een toektoek met alles er op en eraan wat toen technisch mogelijk geleverd was voor de polo

Ja en Nee,

Is voor de Giesel, die net als de öko-polo en de opvolger, de Lupo 3L een start-stop systeem heeft,..

Maar hoe het op de Giesel te bouwen, terwijl het door vw vooral op benzine modellen werd toegepast?.. dat zoeken we uit. Ik heb ondertussen een Hella systeem gewonnen op ebay, dat slechts minimaal afwijkt van het vw systeem,.  We zullen zien, de bedoeling is in iedergeval zo min mogelijk brandstof gebruiken. En daar moet bij een start-stop systeem iets aan bijdragen...
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: SSP 58 - Formel E - Start Stop automatiek
« Reactie #18 Gepost op: zo, 13 dec 2009, 20:09:25 »
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: SSP 58 - Formel E - Start Stop automatiek
« Reactie #19 Gepost op: zo, 13 dec 2009, 20:13:27 »
uitschakelen dmv brandstof relais op pomp (combinatie schakeling via rempendaal schakelaar en koppelings pendaal ).
 inschakelen dmv koppeling in trappen en in 1e versnelling een microswitch schakeling of op gaspendaal .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: SSP 58 - Formel E - Start Stop automatiek
« Reactie #20 Gepost op: zo, 13 dec 2009, 20:17:06 »
Hier nog wat info

Hun vertellen dat het wel degelijk brandstof bespaard bij warme motor. Het geeft wel een extra belasting voor dynamo en startmotor.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: SSP 58 - Formel E - Start Stop automatiek
« Reactie #21 Gepost op: zo, 13 dec 2009, 20:43:12 »
Hier nog wat info

Hun vertellen dat het wel degelijk brandstof bespaard bij warme motor. Het geeft wel een extra belasting voor dynamo en startmotor.

 en dat is 1 + 1 = 2  -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: SSP 58 - Formel E - Start Stop automatiek
« Reactie #22 Gepost op: zo, 13 dec 2009, 20:44:22 »
Deze?

Die ja,. maar dan voor een fractie van die prijs :)

Overigens werkt het (hopelijk) precies andersom aan wat Serge zegt: Uit met schakelaar, automatisch aan bij bediening van koppeling.
Maar goed: daar ben ik nog niet uit: Vandaar de SSP.

Foto: zie verschil origineel VW kastje en Hella kastje: mist 1 pooltje bij de Hella versie.
« Laatst bewerkt op: zo, 13 dec 2009, 20:48:20 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: SSP 58 - Formel E - Start Stop automatiek
« Reactie #23 Gepost op: zo, 13 dec 2009, 21:32:03 »
Ik vind het maar een hoop gedoe om wat brandstof te besparen
en het lijkt me een prima manier om het leven van motor/startmotor/laadsysteem om zeep te helpen idd.
Maar goed qua besparing op brandstof zit 'the proof in the pudding' natuurlijk.
Als je op het eind van de rit ( get it ? ) brandstof hebt bespaard  heb je je doel bereikt natuurlijk -ja-

Hoe doe je dat in het koude seizoen ?
Je stopt bij een stoplicht.
Motor uit en dan de blower ( radio, ruitenwissers, verlichting ) op de accu laten draaien ?
Maar op dat moment heb je geen koelvloeistof flow meer door je warmtewisselaar...

Anyway, ik zal je aan deze kant van de grote plas de uitstoot wel ff compenseren met de V8  :D

Tip: als je het toch inbouwt, knoop er gelijk ff een afstand bediening aan vast. Kun je hem per
afstand bediening starten !  Ideaal  :)


Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: SSP 58 - Formel E - Start Stop automatiek
« Reactie #24 Gepost op: zo, 13 dec 2009, 21:34:03 »
blower is op te lossen  je kunt van een golf mk3 tdi een verwarmingselementje plaatsen  en een cirqulatie pompje van een vr6
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: SSP 58 - Formel E - Start Stop automatiek
« Reactie #25 Gepost op: zo, 13 dec 2009, 21:39:26 »
Moet je je accu dus wel flink upgraden...maar dan is een 2e accu wellicht een goede oplossing.
Heb hier al diverse machines gezien die domweg 2x 12v accu's in een 12v setup hebben en bij
-40 flink door kunnen starten  -thumbsup-

Maar misschien is dat een beetje overkill.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
« Laatst bewerkt op: zo, 13 dec 2009, 22:21:40 door Dennis »

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: SSP 58 - Formel E - Start Stop automatiek
« Reactie #28 Gepost op: zo, 13 dec 2009, 22:09:09 »
oftewel jaap gaat een ritje naar minime doen :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: SSP 58 - Formel E - Start Stop automatiek
« Reactie #29 Gepost op: zo, 13 dec 2009, 23:32:24 »
Snotverkut

maar ook verdamt! -naughty- -naughty-

MiniMe is PM verstuurd :)  Niet dat het nu uitkomt om even een dagje Duitsland te doen, maar zo'n auto, dat is voor mij niet te doen om die in Essen te gaan bekijken: Veelste druk, niet mee te rijden (tussen al die mensen door).. nee, dat is nix :)

Ben benieuwd,. zal er natuurlijk voorlopig geen tijd voor hebben, maar Basti in iedergeval laten weten dat ie d'r niet zo makkelijk vanaf komt. Beetje tentoonstellen in Essen en Wolfsburg..dat kan natuurlijk echt niet (voor mij).. Wil m van alle kanten bekijken en inspecteren.  (Nee, de auto!).

Mocht Basti er ooit aan denken dat gekke ding weg te doen, heeft ie al een geinteresseerd koper.
« Laatst bewerkt op: ma, 14 dec 2009, 11:12:12 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken