Auteur Topic: Lampjes ! ! !  (gelezen 2198 keer)

Offline dude lange

  • Non-Register lid
  • Berichten: 178
  • Geslacht: Man
  • Martijn Veldhuizen
Lampjes ! ! !
« Reactie #15 Gepost op: ma, 13 nov 2006, 19:14:40 »
De stekker zou boven op het reservoir moeten zitten vlak naast de vuldop. Als je die niet ziet zitten, dan zal die er dan  niet aanwezig zijn op jouw reservoir....  -dunno-

De rest van de problemen weet ik niks van, ben te nieuw hier om dit soort problemen op te kunnen lossen.

Het is dan ff afwachten totdat een van de 86c goeroe's een antwoord daar op heeft
-Trotse bezitter van een dochter -

Offline dynamik

  • Non-Register lid
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Man
    • www.picturetrail.com/dynamik
Lampjes ! ! !
« Reactie #16 Gepost op: ma, 13 nov 2006, 19:17:07 »
@ dude lange: ok thnx voor je mee denken in ieder geval  -thumbsup-

hopen dat iemand anders hier misschien raad mee weet.

maar als ik het zo zelf zie dan denk ik dat ik beter eerst is ff de accu door moet meten en daarna weer verder een conclusie gaan trekken  -klus-

mochten jullie een ander idee hebben dan hoor ik het wel.
Polo 1.3cl bj. 1992

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Lampjes ! ! !
« Reactie #17 Gepost op: ma, 13 nov 2006, 21:10:23 »
Koelvloeistofreservoir is bij een AAV gewoon een grote ronde bol, die ongeveer recht voor de bestuurder in het motorruimt hangt..

Daar kan een niveausensor in geintegreerd zijn, maar dat hoeft niet.
Dude Lange heeft het ook over die bewuste, maar dan in een Polo 2. Bij de 2 is het een losse sensor, bij de 2f dus niet. SOMMIGE hebben deze sensor wel, sommige dus gewoon niet.

Zolang je geen schakelaar hebt, gaat t koelvloeistoflampje branden omdat a) de temperatuur van de koelvloeistof te hoog is, b) er een storing is in het systeem.

Heb je deze niveau schakelaar wel, voeg dan optie c) toe: bij een te laag niveau gaat het lampje ook knipperen.

Als ze allebei tegelijk gaan knipperen, verwacht dan eerder een storing in het systeem ipv daarwerkelijke problemen.

Controleer de stekkers, haal ze even los, maak ze schoon en sluit alles weer aan. Oliedruk schakelaars (die zitten in de kop) willen nog wel eens lekken, maar dat wil niet zeggen dat ze ook kapot zijn.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Lampjes ! ! !
« Reactie #18 Gepost op: ma, 13 nov 2006, 22:24:11 »
AAV heeft geen nivo-sensor in expansievat.
GK en 3F (in polo 2 wel iig) wel.
 -uitlachen- polo 2 zonder nivo-sensor = schitterende bekerhouder :D

Offline dynamik

  • Non-Register lid
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Man
    • www.picturetrail.com/dynamik
Lampjes ! ! !
« Reactie #19 Gepost op: di, 14 nov 2006, 18:36:43 »
de temperatuur van de koelvloeistof ken niet te hoog zijn want hij gaat al knipperen als ik de auto net gestart hebt.

een te laag koelvloeistofpeil kan ook niet want hij zit tot zijn max gevuld.

kan het misschien ook zijn dat hij verkeerde massa trekt via het blok ofzo?

en hoe kan ik controleren of de accu nog in orde is of dood is gevallen?

hoop snel op antwoord
Polo 1.3cl bj. 1992

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Lampjes ! ! !
« Reactie #20 Gepost op: di, 14 nov 2006, 20:13:46 »
de temperatuur van de koelvloeistof ken niet te hoog zijn want hij gaat al knipperen als ik de auto net gestart hebt.

een te laag koelvloeistofpeil kan ook niet want hij zit tot zijn max gevuld.

kan het misschien ook zijn dat hij verkeerde massa trekt via het blok ofzo?

en hoe kan ik controleren of de accu nog in orde is of dood is gevallen?

hoop snel op antwoord

Zoals ik al zei: als de temperatuur niet te hoog is, en het niveau is in orde.. dan is er een andere storing in het systeem.

Mogelijk:

- accu dood
- massa slecht
- andere bedrading slecht
- stekker los

Als je onlangs dus NIETS veranderd hebt (dus zelfs geen radio ingebouwd, of ergens een lampje vervangen), dan is corrosie of de accu de meest waarschijnlijke boosdoener.

Accu: lastig: Spanning meten geeft een indicatie, maar zegt niet zoveel over het wel of niet overleden zijn. (Een accu die nog maar 5Ah aan inhoud heeft, en maximaal nog 1A aan vermogen kan leveren, kan nog best 12,8 volt aangeven..). Beste is de spanning met draaiende motor in de gaten te houden: controleer je accu en/of dynamo mee. De spanning moet ongeveer 13,8 tot 14,4 volt zijn. Slingert de spanning heel erg (en komt ze boven de 14,5 of onder de 12volt) dan is de dynamo aan z'n einde

Voor het overige: stekkertjes loshalen, schoonmaken en weer vast zetten. De stekker achter het dashboard-cockpitje kan mogelijk voor problemen zorgen, of de massa achter het dashboard.
Hoe reageren de wijzer van de temperatuur, en de wijzer van de brandstof meter: vallen die 'dood' op het moment van knipperen, of is er uberhaupt een zichtbare reactie: massa aansluiting dashboard.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline dynamik

  • Non-Register lid
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Man
    • www.picturetrail.com/dynamik
Lampjes ! ! !
« Reactie #21 Gepost op: di, 14 nov 2006, 20:56:30 »
Ik was net nog naar de auto gegaan om te kijken hoe het zat met de bedrading achter het dashbord.

Ik kon me nog herrineren dat ik mijn radio cd speler uit mijn polo heb gehaald en in de caddy heb gezet (auto van de zaak, daily gebruik).

Daarna heeft mijn pa 1 keer de polo mee genomen naar zijn werk (ik woon bij mijn ouders in zoetermeer en me pa werkt in scheveningen).

Een paar dagen later ging ik even tanken voor de polo en sinds dat moment geeft hij die storing door.

Welke draden zouden dan (verkeerde) massa maken die normaal gesproken met de radio verbonden staan en voor problemen zouden kunnen zorgen?

Hoe kan ik dit het beste verhelpen? Ook heb ik zo goed als alle stekkertjes onder de motorkap na gekeken en deze waren niet vuil of vochtig.

Ik hoop snel op antwoord?  -klus-
Polo 1.3cl bj. 1992

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Lampjes ! ! !
« Reactie #22 Gepost op: di, 14 nov 2006, 22:19:16 »
Ik zie een sticker..



















op een uitlaat!!  :P
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Lampjes ! ! !
« Reactie #23 Gepost op: di, 14 nov 2006, 22:20:00 »
Nee, even serieus: dus alle draden die normaal aan de radio zaten hangen nu los achter het dashboard?
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline dynamik

  • Non-Register lid
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Man
    • www.picturetrail.com/dynamik
Lampjes ! ! !
« Reactie #24 Gepost op: wo, 15 nov 2006, 15:51:57 »
ja dat klopt
Polo 1.3cl bj. 1992

Offline dynamik

  • Non-Register lid
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Man
    • www.picturetrail.com/dynamik
Lampjes ! ! !
« Reactie #25 Gepost op: wo, 15 nov 2006, 16:06:41 »
zou dat het dan misschien toch kunnen zijn waardoor de auto vreemde storingen door gaat geven?

en welke draden moet ik dan na kijken om ervoor te zorgen dat alles weer is zoals het altijd geweest is?

ik hoop snel op antwoord want zou het zonde vinden als ik de polo weg zou moeten doen  -klus-
Polo 1.3cl bj. 1992

Offline dynamik

  • Non-Register lid
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Man
    • www.picturetrail.com/dynamik
Lampjes ! ! !
« Reactie #26 Gepost op: wo, 15 nov 2006, 17:12:18 »
ik heb net het halve dashboard uit elkaar gehad maar geen vreemde dingen kunnen opsporen.

ook nog de stekkers na gekeken onder de motorkap maar geen bijzonderheden gevonden.

nu begon de motor ook al een beetje soort van te tikken als ik deze starte. (er zit genoeg olie en koelvloeistof in)

wie helpt mij van dit vreemde gedoe af  -boehoe-
Polo 1.3cl bj. 1992

Offline dynamik

  • Non-Register lid
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Man
    • www.picturetrail.com/dynamik
Lampjes ! ! !
« Reactie #27 Gepost op: wo, 15 nov 2006, 20:45:38 »
zou het misschien kunnen zijn dat er een draadje van de kokpit los zit of kapot is?

hoe haal ik de kokpit los?

naar wat voor draadjes moet ik kijken die een storing zouden kunnen veroorzaken van de radio kabelbomen?

ik hoop zsm op antwoord dan kan ik in het weekend ff alles na gaan kijken en hopen dat het probleem dan verholpen is.

moet ik alle draadjes die open liggen met metaal aftapen zodat deze geen massa kunnen maken?
Polo 1.3cl bj. 1992

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Lampjes ! ! !
« Reactie #28 Gepost op: do, 16 nov 2006, 05:03:38 »
Citaat
Mogelijk:

- accu dood
- massa slecht
- andere bedrading slecht
- stekker los

Als je onlangs dus NIETS veranderd hebt (dus zelfs geen radio ingebouwd, of ergens een lampje vervangen), dan is corrosie of de accu de meest waarschijnlijke boosdoener.

Accu: lastig: Spanning meten geeft een indicatie, maar zegt niet zoveel over het wel of niet overleden zijn. (Een accu die nog maar 5Ah aan inhoud heeft, en maximaal nog 1A aan vermogen kan leveren, kan nog best 12,8 volt aangeven..). Beste is de spanning met draaiende motor in de gaten te houden: controleer je accu en/of dynamo mee. De spanning moet ongeveer 13,8 tot 14,4 volt zijn. Slingert de spanning heel erg (en komt ze boven de 14,5 of onder de 12volt) dan is de dynamo aan z'n einde

Voor het overige: stekkertjes loshalen, schoonmaken en weer vast zetten. De stekker achter het dashboard-cockpitje kan mogelijk voor problemen zorgen, of de massa achter het dashboard.
Hoe reageren de wijzer van de temperatuur, en de wijzer van de brandstof meter: vallen die 'dood' op het moment van knipperen, of is er uberhaupt een zichtbare reactie: massa aansluiting dashboard.


De draden die los liggen afdoppen (of afdekken zodat ze nergens contact kunnen maken.
Cockpitje loshalen:
zoeken is lastig...
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline dynamik

  • Non-Register lid
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Man
    • www.picturetrail.com/dynamik
Lampjes ! ! !
« Reactie #29 Gepost op: ma, 20 nov 2006, 20:55:18 »
heb er zaterdag naar gekeken en een aardig stuk gereden (bijna 200 km) en sinds dat moment doet hij gewoon weer normaal.
heeft het dan misschien toch ook een beetje aan de accu spanning gelegen?
Polo 1.3cl bj. 1992