Auteur Topic: remdruk verdeler ja of nee? ? ?  (gelezen 446 keer)

Offline polo 1f bodegraven

  • L86C-0156
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.025
  • Geslacht: Man
  • Andy Schonewille
    • www.2rent4you.nl
remdruk verdeler ja of nee? ? ?
« Gepost op: di, 23 mrt 2010, 07:23:00 »
k zit met wat vragen? Volgens iemand moet ik een remdruk verdeler op m'n polo zetten? Ik heb dus een 1f waar nu een g40 bekrachtiger op zit en schijven en klauwen. Ik heb net alle leidingen  vernieuwd. En nu zegt iemand dus dat t niet kan zo. Heb gister onder een later model steilheck gekeken maar die heeft ook geen verdeler. Het zit gewoon zo op de bekrachtiger. Wat moet ik nu? ? ?
mooi klein licht en wit (zoef zoef)
old skool van buiten/ nieuw van binnen

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: remdruk verdeler ja of nee? ? ?
« Reactie #1 Gepost op: di, 23 mrt 2010, 08:07:14 »
bij een g40 zit de remverdeler achter onder de auto..
als je die niet gebruikt zul je druk ventielen moeten gebruiken anders remt ie achter te hard -klus-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: remdruk verdeler ja of nee? ? ?
« Reactie #2 Gepost op: di, 23 mrt 2010, 09:58:58 »
Dit te harde remmen is afhankelijk van de diameter van de remcilinders achter, een gewone polo heeft iets van 17 mm en een G40 heeft 19 mm. Hierdoor remt bij de grotere cilinders de achterkant veel meer dan voorheen waardoor je voor onplezierige verrassingen kunt komen te staan. Daarom heeft een g40 een remdrukverdeler. Volgens mij kan het geen kwaad om deze remdrukverdeler ertussen te zetten, hat kan wel zijn dat ie achter dan nog minder remt omdat hij van de druk in de leiding uit gaat en er niet om maalt of er nou een 17 of een 19 mm wielremcilinder aan zit.
Oo=o=oO

Offline polo 1f bodegraven

  • L86C-0156
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.025
  • Geslacht: Man
  • Andy Schonewille
    • www.2rent4you.nl
Re: remdruk verdeler ja of nee? ? ?
« Reactie #3 Gepost op: di, 23 mrt 2010, 16:03:13 »
dan hoop ik dat ik met die kleine cylinders een goede druk verdeling heb. Dan hoef ik niks meer te veranderen en anders opzoek naar een verdeler en dan gelijk maar schijven achter. Maar t liefst keuze 1 gr andy alvast bedankt voor de info
mooi klein licht en wit (zoef zoef)
old skool van buiten/ nieuw van binnen