Auteur Topic: Project [ ZS-42-VR ] Polo 2f sedan  (gelezen 134748 keer)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.910
  • Geslacht: Man
Re: Project [ ZS-42-VR ] Polo 2f sedan
« Reactie #345 Gepost op: vr, 31 jul 2015, 07:02:40 »
Ja,maar volgens mij niet op kenteken.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ ZS-42-VR ] Polo 2f sedan
« Reactie #346 Gepost op: vr, 31 jul 2015, 07:38:04 »
Och ja, zou bijna Arie vergeten (lees: verbannen op PCH, ook uit m'n geheugen)
ZK75ZD leeft niet meer sinds 24-02-2014 en stond nog gewoon als 40kW op kenteken.

--------------------

Schiet me trouwens nog 1 klein verschilletje te binnen ivm de inbouw:
de ruitensproeiers deden 't niet, maar dit komt omdat deze sedan geen achterruitsproeier heeft.
Pompje deed wel z'n best, maar stond vrolijk de verkeerde kant op te draaien:
2 stroomdraaadjes omgedraaid en 't werkte.
(bij een coupe & steilheck vanaf 1986 worden tbv voorruit- of achterruitsproeiers de plus en min omgedraaid richting pompje)

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [ ZS-42-VR ] Polo 2f sedan
« Reactie #347 Gepost op: vr, 31 jul 2015, 07:40:15 »
Nette ombouw Sjon!
Als of hij er af-fabriek in gelegd is  -thumbsup-

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ ZS-42-VR ] Polo 2f sedan
« Reactie #348 Gepost op: vr, 31 jul 2015, 07:58:06 »
Als of hij er af-fabriek in gelegd is  -thumbsup-
Zei de RDW-keurmeneer ook, ik heb h'm even ingelicht over 't feit dat dit eigenlijk ook
gewoon had gekund, want donor-blok komt uit eenzelfde generatie Polo.
Omdat dit mijn daily is, wilde ik iets 'standaards' erin, voor zover mogelijk iets betrouwbaars,
eigenlijk zou 't een 3F worden, todat de PY op m'n pad kwam......tsja......
Ik heb altijd geroepen dat een G40 te makkelijk is (is ook zo -nana-), ben meer van de carburateurs,
atmosferisch is uitdagender.

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.927
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: Project [ ZS-42-VR ] Polo 2f sedan
« Reactie #349 Gepost op: vr, 31 jul 2015, 09:04:01 »
Ik heb altijd geroepen dat een G40 te makkelijk is (is ook zo -nana-), ben meer van de carburateurs,
atmosferisch is uitdagender.
Ben benieuwd hoe je daar over 3-6 maanden (en flink wat km's) over denkt.  :)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ ZS-42-VR ] Polo 2f sedan
« Reactie #350 Gepost op: vr, 31 jul 2015, 09:47:21 »
Die mening zal niet zo gauw wijzigen, ik stap net uit m'n classic'je:
alleen al de grom tijdens 't starten doet me glimlachen -cool-
Schreeuwende kelken vind ik leuker als deze stofzuiger,
mogelijk ook omdat ie relatief stil is (minder beleving?): express voorzien van origineel
luchtfilter en alle kapjes achter koplamp enzovoort. Daily mot z'n kop houden :)

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project [ ZS-42-VR ] Polo 2f sedan
« Reactie #351 Gepost op: za, 01 aug 2015, 13:17:31 »
Erg nette ombouw zeg  -thumbsup-

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ ZS-42-VR ] Polo 2f sedan
« Reactie #352 Gepost op: do, 13 aug 2015, 00:26:38 »
Woehoe: op RDW-site zijn de gegevens aangepast: Polo CL (zonder toevoegsels) met 83kW en 821kg.
Das een kilo zwaarder als m'n coupe -gert-
Kentekencard zal waarschijnlijk wel onderweg zijn nu.

3000km verder, 0,74 bar voorbij zien komen op 't metertje, denk dat 't intercooler-traject wel oke is -thumbsup-
Naald van de snelheidsmeter is voor 't eerst van z'n leven buiten de schaal (non-G40) geweest:
ouwelullenbak weet niet wat ie meemaakt op z'n ouwe dag -sturen-
Laatste tankbeurt was precies 1 op 13,5 en das incl. 'speelmomentjes' => keurig verbruik voor een sleeper -cool-

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ ZS-42-VR ] Polo 2f sedan
« Reactie #353 Gepost op: do, 13 aug 2015, 01:03:48 »
Mwuhhaaaaahaa. Deze ombouw lees ik net voor het eerst. Mooie actie Sjon.  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Walter

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5
Re: Project [ ZS-42-VR ] Polo 2f sedan
« Reactie #354 Gepost op: di, 08 sep 2015, 22:42:31 »
Woehoe: op RDW-site zijn de gegevens aangepast: Polo CL (zonder toevoegsels) met 83kW en 821kg.
Das een kilo zwaarder als m'n coupe -gert-
Kentekencard zal waarschijnlijk wel onderweg zijn nu.

3000km verder, 0,74 bar voorbij zien komen op 't metertje, denk dat 't intercooler-traject wel oke is -thumbsup-
Naald van de snelheidsmeter is voor 't eerst van z'n leven buiten de schaal (non-G40) geweest:
ouwelullenbak weet niet wat ie meemaakt op z'n ouwe dag -sturen-
Laatste tankbeurt was precies 1 op 13,5 en das incl. 'speelmomentjes' => keurig verbruik voor een sleeper -cool-

Leuk om te lezen dat je nog steeds lekker bezig bent Sjon ... weet nog dat we in 2007 door de Elbe tunnel knalde met een paar andere Polo drivers , met een bak tering herrie :) ... geweldig !!!!


Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ ZS-42-VR ] Polo 2f sedan
« Reactie #355 Gepost op: wo, 09 sep 2015, 08:27:19 »
2007, dan was ik met mijn toenmalige daily: zwarte 2 Coupe GT '84.
Strontorigineel, dus de herrie in de tunnel was niet van mij :)
Maar waarschijnlijk had ik wel een raampje open om ook te genieten van de herrie -dj-
Deze ouwelullenbak is sinds begin 2009 de opvolger,
6 jaar me eigen kapot zitten ergeren aan z'n sloomheid, nu rijdt ie dan eindelijk een beetje door.
Tussendoor nog wel een 6N2 GTI gehad: comfortabeler dat wel, maar kon mij niet overtuigen, geen beleving.
Een vw-magazijnman omschreef 't als 'elektronische peekaas' => mee eens.
Enigste wat ik mis aan dat misbaksel zijn de stoelen, die zaten echt prima.
Voor de rest blijf ik lekker 86c rijden, zolang 't nog kan/lukt

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ ZS-42-VR ] Polo 2f sedan
« Reactie #356 Gepost op: wo, 09 sep 2015, 09:43:12 »
Heb je die 2f al weer 6 jaar? Wow, maar dat doorrijden lukt nu wel ja  -naughty-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ ZS-42-VR ] Polo 2f sedan
« Reactie #357 Gepost op: wo, 09 sep 2015, 10:50:50 »
Tenaamstelling 17-01-2009, op zaterdag opgehaald in 't oosten: bij thuiskomst direct een toerenteller erin gedrukt -naughty-

Op naar de 3 ton en verder -thumbsup- (nou ja: de koets dan, 't huidige blok heeft een ton minder ervaring)

Offline Bruno

  • Non-Register lid
  • Berichten: 10
Re: Project [ ZS-42-VR ] Polo 2f sedan
« Reactie #358 Gepost op: wo, 09 sep 2015, 16:53:26 »
Leuk om dit project zo een beetje te volgen  -thumbsup-

Offline Walter

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5
Re: Project [ ZS-42-VR ] Polo 2f sedan
« Reactie #359 Gepost op: za, 12 sep 2015, 23:35:17 »
2007, dan was ik met mijn toenmalige daily: zwarte 2 Coupe GT '84.
Strontorigineel, dus de herrie in de tunnel was niet van mij :)
Maar waarschijnlijk had ik wel een raampje open om ook te genieten van de herrie -dj-
Deze ouwelullenbak is sinds begin 2009 de opvolger,
6 jaar me eigen kapot zitten ergeren aan z'n sloomheid, nu rijdt ie dan eindelijk een beetje door.
Tussendoor nog wel een 6N2 GTI gehad: comfortabeler dat wel, maar kon mij niet overtuigen, geen beleving.
Een vw-magazijnman omschreef 't als 'elektronische peekaas' => mee eens.
Enigste wat ik mis aan dat misbaksel zijn de stoelen, die zaten echt prima.
Voor de rest blijf ik lekker 86c rijden, zolang 't nog kan/lukt

Je had net het blok opgeknapt en op de rollerbank had je een nette 75 PK ... de herrie kwam van een rode Steilheck ... weet ff niet meer hoe hij heet ( jan  ??? )
zal de foto even zoeken ..
« Laatst bewerkt op: za, 12 sep 2015, 23:42:02 door Walter »