Auteur Topic: Project [ FR-18-TN ] Derby 1f CLS  (gelezen 24005 keer)

Offline Rob

  • Non-Register lid
  • Berichten: 18
  • Geslacht: Man
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #120 Gepost op: di, 13 feb 2007, 10:45:30 »
Berend,met een kniesleuteltje 10 kan je er net bij.

Offline Rob

  • Non-Register lid
  • Berichten: 18
  • Geslacht: Man
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #121 Gepost op: di, 13 feb 2007, 11:31:04 »
Enne heb ik de distributieriem te strak gezet?
Dacht dat je hem nog net een kwart slag mag kunnen draaien.

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #122 Gepost op: wo, 14 feb 2007, 11:16:39 »
kniesleutel, das zoon scharnierende niet?

hij zit ieg te strak, de waterpomp zoemt, en de riem krijg ik geen kwart slag om. maar ik heb er zelf ook al eens aan lopen klooien dus dat zou ook het euvel kunnen zijn.

blokkie is verder dikke prima dus  -thumbsup-
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Rob

  • Non-Register lid
  • Berichten: 18
  • Geslacht: Man
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #123 Gepost op: wo, 14 feb 2007, 19:08:47 »
Yep,dat is zo'n stukkie staal met aan twee uiteinden een scharnierend doppie.
Voordeel is dat dat doppie minder "hoog" is dan een ratel met dop.
Overigens lukt het misschien ook wel met een ringsleutel met voldoende "offset".
Zo'n kniesleuteltje is namelijk nogal prijzig,mijn 10/11 kostte me 20 Euries.

Succes en de groeten uit het noorden.
Leuk om te zien dat je zo goed voor "mijn" Polootje zorgt.

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #124 Gepost op: wo, 14 feb 2007, 23:02:44 »
dit is idd het ouwe blokkie van de witte steilheck.. it lives on..

de rode is er minder aan toe, maja dat staat in het andere topic.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #125 Gepost op: di, 20 feb 2007, 19:12:44 »
is gelukt... had de vorige keer de pomp in de voor mij logische richting getikt, maar dat bleek dus strakker...

met een kniesleutel kan je er idd net bij, idd dure dingen was 15E kwijt voor 1 van Teng tools, ieg wel een goeie....

ontsteking nog ff stellen en kijken of ik de onderste radiatorslang lekdicht kan krijgen... dan kan ie weer voor de jaarlijkse grappenmakerij..
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #126 Gepost op: wo, 14 mrt 2007, 23:18:46 »
vandaag maar eens geschorst, eerst maar eens wachten tot de inlaat klaar is zodat de CBR carbs erop kunnen, met deze carb gaat ie niet door de apk komen.. krijg m gewoon onmogelijk goed..

ik heb m wel naar de nieuwe garage kunnen rijden (ipv 20 min 5 minuutjes van huis)

nog te doen verder..

kriksteun lassen
accubak lassen
suko nokker monteren

laatste tijd veel te druk met andere onzin dus apk moet maar ff wachten.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #127 Gepost op: do, 22 mrt 2007, 22:32:16 »
voor de zekerheid maar ff geschorst... eerst eens wachten op het motorcarbs verhaal en dan eens goed rijdend maken..

van die pierburg troep word je hopeloos.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #128 Gepost op: za, 21 apr 2007, 18:07:23 »
De SUKO vandaag eens gemonteerd, ging prima allemaal alleen brak er uiteraard een tapeindje af.. daar een nieuwe ingedraaid en de boel weer dicht geschroefd..

motor liep er goed op, alleen krijg t stationair nog niet voor mekaar... wat ik ook doe hij blijft afslaan.. ontsteking moet ik haast zover stellen (helemaal naar links draaien) dat ie niet verder kan. kan daar iets in mis zijn???

na een paar keer starten hield ie er mee op en na nog 1 klikje zweeg ie verder, denk dat de accu weer plat was hoewel hij de keren ervoor er absoluut geen moeite mee had, daarna maar terug in de garage geduwd en weer naar huis gegaan.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #129 Gepost op: do, 10 mei 2007, 20:43:31 »
benzinepomp vandaag binnen gekregen, komt van een kawa zzr 1000, zou die de goede druk geven of zou er een retourpot op geflenst moeten worden?

algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #130 Gepost op: do, 10 mei 2007, 23:22:32 »
Als die "origineel" ook carburateurs van peut voorziet, dan moet het in orde zijn toch?

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #131 Gepost op: do, 10 mei 2007, 23:41:49 »
volgens mij wel...

dacht wellicht geeft ie bij een lagere flow meer druk oid?? net als bij een normale pomp...
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #132 Gepost op: vr, 11 mei 2007, 13:14:02 »
Die motorfietscarb's houden niet zo van druk: als de vlotterkamers maar vol zitten is 't goed.
Bij teveel druk gooien ze 't eruit (daar zijn 1 van die extra set slangen voor)
Originele bijbehorende pompje is juist perfekt:
ik meen zelfs dat die harder/langzamer pompen 'op aanvraag'.

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #133 Gepost op: vr, 11 mei 2007, 17:51:57 »
k maar carbs zijn zzr 600 en pomp is zzr1000, magoed zal wel goedkomen denk ik..

zou ie op de ori carb werken?

wat te doen met de originele benzinepomp? plaatje erop? wie heeft er zoon plaatje?
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #134 Gepost op: vr, 11 mei 2007, 18:45:46 »
k maar carbs zijn zzr 600 en pomp is zzr1000, magoed zal wel goedkomen denk ik..

zou ie op de ori carb werken?

wat te doen met de originele benzinepomp? plaatje erop? wie heeft er zoon plaatje?

De gamma heeft zo'n plaatje: Alu stripje op vorm van het vlak zagen/vijgen.

Oude Porsche 928érs (of weet ik veel wat voor nummer die Audi dingen hadden) hebben voor sleeptuimelaars. Voor hydro kopjes (MH was t toch?) kom je ze ook origineel van VW tegen (om een ruilkop (van bijv. NZ) passend te maken voor een MH kop.

Wat zo'n plaatje bij de dealer kost weet ik niet.. ik deed t de gamma manier :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken