Auteur Topic: Project [ FR-18-TN ] Derby 1f CLS  (gelezen 24007 keer)

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #135 Gepost op: di, 15 mei 2007, 20:31:08 »
924 Jaap, de 928 was t monster met de v8, geplande vervanger voor de 911....

Nou Berend weinig om te lachen he met de derby, ach je hebt de swift nog
 :D

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #136 Gepost op: di, 15 mei 2007, 23:25:03 »
924 ja?

das toch een 2liter?

liggen hier wel een paar op de sloop dus das zo gehaald...
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #137 Gepost op: wo, 16 mei 2007, 02:05:08 »
Wat zo'n plaatje bij de dealer kost weet ik niet.. ik deed t de gamma manier :)

Plaatje nr. 030 103 407, kost een kleine 4 euro. Kun je eigenlijk niet voor vijlen :P
Pakking welke er bij hoort is vervallen, boutjes M8x25.




Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #138 Gepost op: wo, 16 mei 2007, 04:40:49 »
vloeibare pakking ,vervalt nooit
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #139 Gepost op: wo, 16 mei 2007, 09:23:23 »
Idd.. :)

Of anders een stukje pakkingpapier en een beetje geduld!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #140 Gepost op: wo, 16 mei 2007, 18:58:10 »
wat dacht je van originele pakking er weer tussen als je die nog heb (dus de pakking van de benzine pompje)

weet dat fout is maar wij vervangen op koppakking na nooit een pakking als we iets loshalen

gr maikel

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #141 Gepost op: wo, 16 mei 2007, 19:20:11 »
weet dat fout is maar wij vervangen op koppakking na nooit een pakking als we iets loshalen

Ik krijg steeeeds meer waardering voor jouw werk Maikel :)



Maar goed: originele pakking hergebruiken gaat (helaas?)denk ik niet: dat is (bij de sleeptuimelaar kopjes in iedergeval ) waarschijnlijk een rubberen o-ring, en die gaat op een vlak plaatje niet afdichten.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #142 Gepost op: wo, 16 mei 2007, 20:15:13 »
volgens mij heb ik nog wel zoon pakking liggen...


kzal er een bestellen bij de dealert, als ie zin heeft... anders maar bij de seat dealer, tenminste die kan aan dezelfde delen komen neem ik aan? Die waren erg vriendelijk vorige keer, bij de vw krijg je altijd te horen: "beter duur dan niet te koop" en das niet 1 keer en ook niet bij 1 vestiging...
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #143 Gepost op: do, 17 mei 2007, 14:56:16 »
volgens mij heb ik nog wel zoon pakking liggen...


kzal er een bestellen bij de dealert, als ie zin heeft... anders maar bij de seat dealer, tenminste die kan aan dezelfde delen komen neem ik aan? Die waren erg vriendelijk vorige keer, bij de vw krijg je altijd te horen: "beter duur dan niet te koop" en das niet 1 keer en ook niet bij 1 vestiging...

als je geluk heb! en ze dezelfde motoren hebben gebruikt in verleden wel ja anders is het pech hebben. (ben bang voor dat laaste)

jaap is dat sarcastisch of meen je dat nou :(
nee praktijk leert dat bv een pakking tussen voorpijp en spruitstuk helemaal nie vv hoefd te worden, Als je het een keer los haalt.
Net als alle rubberen ringen van bv inlaat systeem.
Metalen uitlaatspruitstukpakkingen gaan ook nog heel goed voor een 2, 3, (of wel meer keren) mee.
zolang het maar af dicht!!
de rest is tegenwoordig vloeibaar of dunne O-ringen die worden wel vervangen gaan altijd lekken ook als je de zooi niet los haalt.
Dan hebben we de papieren pakkingen (komen nog maar zelden voor).Die trek je stuk bij los halen dus die worden zoizo vervangen.

zal veelal zo gaan bij diverse vag gerelateerde dealers

gr maikel.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #144 Gepost op: do, 17 mei 2007, 21:47:14 »
Relax Maikel..

Als ik een pakking loshaal, vervang ik m indien nodig / mogelijk.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #145 Gepost op: vr, 18 mei 2007, 01:19:32 »
ik ben verders relexd ik leg alleen even uit
 
ik geloof dat we nu topic aan het vervuilen zijn dus.

gr maikel




Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #146 Gepost op: vr, 18 mei 2007, 13:59:28 »
reserve motorkap ligt ook klaar om een laagje zwart te ontvangen...
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #147 Gepost op: za, 19 mei 2007, 12:43:30 »
plaatje is besteld..

lag niet bij de importeur op voorraad maar was nog wel leverbaar..

voor het luttele bedrag van 4 euro en een beetje... -dj-



zat er nog verschil tussen de stabi voor van een standaard 1/1f/2 en een GT of G40, geloof het wel toch? G40 en GT wel gelijk of zat daar ook nog verschil in...

en dan de hamvraag, wie heeft er nog 1 voor me..als die rommel er toch onderuit moet dan ook gelijk alles vervangen.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #148 Gepost op: zo, 20 mei 2007, 22:24:19 »
achteras met stabi is ook in de pocket...

kaal gehaald (zaten nog trommels, kabels en dempers aan, en hele mooie achterasrubbers voor het archief) en klaargelegd om naar de poedercoater te brengen, alleen nog ff checken of het rembekrachtigerbeugeltje er niet af moet..

zit namelijk erg vast, imbusjes werken niet mee, als ie erop moet blijven laat ik m zitten en als ie er af moet moet ie er nu af voor het coaten...dus ff onder de derby kijken van de week...

trommels komen op de 78er passat van een vriend van me, heeft die ook zelfstellende remmetjes, en belangrijker nieuwe voeringen...

iemand voor de stabi vraag uit mijn vorige post???
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [FR-18-TN] Derby 1f CLS
« Reactie #149 Gepost op: zo, 20 mei 2007, 22:32:18 »
Stabi:
is wel wat aangepast in de loop der jaren, qua dikte en vorm.
Als je er een van een late 2 pakt (laten we zeggen vanaf 88), of van 2f, dan zit je altijd goed.