Auteur Topic: G-lader revisie?  (gelezen 1271 keer)

Offline scully

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
G-lader revisie?
« Gepost op: do, 24 jun 2004, 20:09:20 »
Hallo, ik heb dus last van veel te veel oliegebruik.Nu zit er olie in mijn luchtbuizen van mijn G-lader.Ik had GRS gebeld en die zeiden dat het of teveel carterdruk was of dat er een keerring in de G-lader was geknapt.Nu zit er ook olie in de slang tussen de gasklep en de IC.Aangezien ik de retour van het kleppendeksel naar de lader heb afgesloten kan dat geen olie vanuit het carter zijn volgens mij.Ik ben bang dat de G-lader gereviseerd moet worden.Heeft iemand hier een andere mening over, dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
G-lader revisie?
« Reactie #1 Gepost op: do, 24 jun 2004, 21:49:18 »
Lijkt er inderdaad op dat één of meerdere keerringen in g-lader aan het lekken zijn.
Op zich niet het allerergste, ook die zijn aan slijtage onderhevig.

GRS schijnt niet slecht te wezen, maar wel reteduur, vroegen 300 euro om een verdringerlager + 2 keerringen te vervangen.
Voor minder heb je een complete revisieset.

Als je zelf handig bent koop je bij bijv. SLS of Pitstop Developments een set keerringen, het inbouwen is niet al te moeilijk, als je weet wat je doet.

Carterontluchting zou kunnen, maar dit uit zich meestal in lekkage bij bijv oliepijlstok (te hoge carterdruk), bij mij zat de pijlstok hierdoor eens tegen de motorkap aan.

Hoe bedoel je retour afsluiten? Loshalen geen probleem, maar niet afsluiten in de zin van afdichten. Je zou de motor even kunnen laten lopen met de retourleiding van de kleppendeksel los, en de slang naar de intercooler ook, sputtert er olie uit de uitgang van de G-lader, dan is het een keerring die lekt.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
G-lader revisie?
« Reactie #2 Gepost op: vr, 25 jun 2004, 08:05:02 »
Oja, uitgebreide omschrijving van de g-lader onderdelen vindt je op: http://g-lader.info

Offline scully

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
G-lader revisie?
« Reactie #3 Gepost op: vr, 25 jun 2004, 12:42:57 »
Met afsluiten van de retour bedoelde ik dat het circuit niet meer gesloten is.Ik heb een tweede luchtfilter op de G-lader en bij het kleppendeksel heb ik een vrije luchtuitlaat.Het stond er wel een beetje vaag, dat klopt. Om de g-lader zelf te reviseren lijkt mij nog niet zo verstandig.Ik denk dat ik de lader er zelf af haal en em dan naar een bedrijf breng.Ik denk naar GRS omdat ik daar goeie ervaring mee heb.Als iemand hier nog andere suggesties over heeft, graag.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
G-lader revisie?
« Reactie #4 Gepost op: vr, 25 jun 2004, 15:37:28 »
Ach, GRS levert naar mijn idee zeker geen slecht werk.
Zijn alleen niet de goedkoopste, en bovendien is g-laderrevisie niet meer hun belangrijkste bezigheid, werd gezegd toen ik laatst een keer informeerde.

Verder heb je in NL nog wel wat bedrijven, maar met hetzelfde gemak stuur je em naar Duitsland (G-laderdokter of SLS oid)