Gelukkig geen hagelstenen...?!
Dat hoeft niet meer: Aan de motorkap te zien (en het dak wellicht ook ietsjes?) heeft ie al eens wat hagel gezien.
Anyways: Vóór is het lager probleem opgelost. Achter is er nog ergens een 'raar' geluidje. Géén bakwissel in iedergeval
Maar: d'r was bij het rondje rijden nog niet echt power aanwezig. Ontsteking gewisseld ( 030 905 205 C voor een 030 905 205 AC ). Er zat (ik heb t aan Oom Edgar gevraagd) toch de juiste ontsteking op, maar de hall-gever is gewisseld voor een verkeerd ( haakse aansluiting ) en lekt deftig olie. Ondertussen is de 'C' vervallen voor de 'X', maar of de AC juist is?
Vervolgens afstellen: Een kort telefoontje met Dennis ( jawel, kortste telefoontje ooit: minder dan 10 minuten !
) om na te vragen hoe af te stellen, maar dat werd m nog niet helemaal: Moest ie wel boven de 2000 toeren kunnen komen met losgetrokken sensor. Nou.. dat haalde ie dus niet. Draaien aan de inbus op de LMM hielp wel uiteindelijk en de motor draaide een stukje netter, maar lekker lopen neuh. Nagut: Nog 1 rondje rijden: Ah, loopt een stuk mooier rond,. Uitlaat is wel iets lek, vooraan bij de motor in de buurt al ( spruitstuk? Downpipe? )..
Ondertussen ook ontdekt: Brandstoflekkage! aanvoerleiding spuit benzine als je m aanraakt.. hmm. Ook ontdekt: waterlekkage aan de aansluiting van de radiateur: slang of radiateur: nog niet zeker.
Terwijl ik vervolgens de G-lader ging uitbouwen (om de G-iesel lader te plaatsen), ging Marcel in het interieur bezig met de kniptang... Man man, wat een draad ellende. Er is een draadboomfik geweest, waarbij de losse, openliggende draad nog gewoon aanwezig was. De originele kabelboom is er deels uit, en er kwam ongeveer net zoveel aan scotchblokjes ( in iedergeval meer dan 20 (!) ) en bouwmarkt kabeltjes uit. Ook tie-wraps in overvloed. De G-lader heb ik dus wel uitgebouwd, maar inbouwen had al geen nut meer: accu los gegooit, en klaar: Die gaat voorlopig nergens meer heen!
Ook de oliekoeler eens goed bekeken: 6 rijen koelertje dat aan het frontblik hangt: Handig, maar niet helemaal: gaatje geboord in frontblik & slijtplek in inlaat-lucht-buis.. Heel de oliekoeler gaat eruit: 10W60 komt er straks weer in en ik ga m niet tunen of chippen. Belangrijker: olietemperatuurmetertje dat werkt
Goed: Nu dus 2 laders op het schap liggen. 1 met Arno's stempelwerk, 1 nog zonder. Klinkt niet helemaal fris de lader, maar dat kan komen doordat er géén vet in zit: Je hoort/voelt iets wat lijkt op speling, maar kan ook wand tegen wand zijn misschien?