Als het goed is 'bekronen' ze mij binnenkort tot 'register' lid
Heb toch wel eens zin om wat dieper in te gaan op de G40. In de vakantie al een poos geleden flink wat gesleuteld om de wagen door de apk te krijgen. (Snap overigens nog steeds niet hoe deze wagen door de apk gekomen is voordat ik hem in bezit had) Zodra ik register lid ben zal ik de boel daar bij gaan houden.
Even wat sfeerbeelden van de 'ex ophanging'... Ben mij redelijk lens geschrokken soms, maar nog steeds heel blij dat ik de wagen heb gekocht aangezien de basis wel goed is (kas en motorisch). Met een historie van +- 20 eigenaren wil je nog wel eens wat dingen tegen komen zullen we maar zeggen
Top
Ook zat er links een normale 86c draagarm en links een G40 arm met uniball.. (Beide ultiem gaar, daar niet van)
Achteras nog iets moeten 'uitrichten' op de plek van de rechterdemper.. Daar zat gek genoeg een deukje. Anders had het busje van de demper niet ertussenin gepast. 1 van de ex eigenaren vond dit niet nodig en had gewoon het busje lekker scheef afgeflext op 'maat'
De wielnaven aan de voorkant weer netjes gemaakt (Beide kanten het centreerschroefje afgebroken, heb je opzich niet nodig maar vond het wel zo fijn om netjes te maken). Heb ze uitgeboord en even opgetapt.
Verse wiellagers van FAG bij een bedrijf erin laten persen:
Complete 86c 'pretpakket' bij elkaar:
Leuk ophanging speelgoed: (Heb ik nu trouwens een andere stabi?? het viel mij op aangezien die stalen klemringen van de Wellems niet meer te monteren waren. Bij mijn normale ex 1.3 ging dit wel gewoon.
Verse draagarmen + PU
Brembo max schijven + ATE blokken. Remt goed moet ik zeggen! Wil binnenkort het hele systeem eens verversen/ontluchten zodra ik de achtertrommels ook heb aangepakt.
Ander chipje in de ECU geplaatst:
Nog een setje Corrado stoelen op de kop getikt: (Zit heerlijk nu in de Polo met mijn 1.97M)
Al met al net op tijd klaar voor de apk en toen bij de garage dit leuke plaatje kunnen schieten, Duits Vs. Amerikaans geweld:
Niet in een keer erdoorheen omdat ik vergeten was de claxon te maken. (Nu rij ik met een renault kangoo claxon die amper boven het ladergeluid uitkomt
)
Dagje later was het goed weer en wilde ik even genieten van het geleverde werk en de verse apk > Eifel ingereden en mezelf ergens getrakteerd op een lekkere schnitzel..
Mijn 2 liefdes bij elkaar.. Zou niet kunnen kiezen welke wagen ik nu boven de andere verkies.. Momenteel misschien de Polo aangezien de V-bak van de Golf er z.s.m onderuit moet
Beide wagens zijn heerlijke Duitse vierkante hokken
In de tijd dat ik de G40 rij nog steeds geen andere tegen gekomen.. Beginnen nu toch wel schaars te worden want een paar jaar geleden zag ik ze nog best regelmatig. Zit ook te denken om de lege kat te vervangen door een stuk rechte pijp aangezien ik het 'klankkast' geluid nu toch wel beetje beu ben. Voel mij net niet Sjonny genoeg om mij er prettig bij te voelen
Ook de lader moet ik eens preventief open maken om op z'n minst de snaren + dichtlijsten te vervangen. Vertrouw ook de lambda niet meer zo erg. De wagen loopt met lambda los een stuk netter en ook voor mijn gevoel rapper. Binnenkort eens kijken of we de oorzaak kunnen oplossen.
De H&R cupset bevalt erg goed! Wel nog redelijk springerig maar volgens mij kom je daar bij zo'n lichte wagen niet onderuit zodra je hem iets stugger maakt. In ieder geval al 10x prettiger in vergelijking met mijn ex TA vaste set.. Dan kun je net zo goed 4 holle steigerpijpen eraan vast lassen
Geloof dat ik het MK2/86c virus weer te pakken heb maar dat kan aan mij liggen