Auteur Topic: uitlaat uitsparing zagen  (gelezen 670 keer)

Offline feffe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 575
  • Geslacht: Man
uitlaat uitsparing zagen
« Gepost op: vr, 28 jun 2013, 19:07:08 »
ik heb zelf iets gefabriceert waar de uitlaat rubber ringen aanhangen omdat die 2 haken niet zo goed meer waren, maar nu hangt de uitlaat iets te hoog, waardoor hij constant tegen de carrosserie trilt.
het zou heel veel werk zijn om hem lager te hangen, en ik zou hem liever niet lager hebben omdat mn polo verlaagd is.
ik overweeg een uitlaatuitsparing te laten zagen door iemand die ik ken die de skills en tools daarvoor heeft
iemand dit eerder gedaan? of is dit een slecht idee? en waarom?
1988 polo 2 steilheck
1978 polo 1
1971 kever

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: uitlaat uitsparing zagen
« Reactie #1 Gepost op: vr, 28 jun 2013, 19:11:18 »
Waar raakt hij de body dan precies? bij het eindstukje of zit de gehele pijp tegen de body aan te schuren?

Offline feffe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 575
  • Geslacht: Man
Re: uitlaat uitsparing zagen
« Reactie #2 Gepost op: vr, 28 jun 2013, 19:18:03 »
nee het eindpijpje alleen ;) waar bij de meeste autos een uitlaat uisparinkje zou zitten
1988 polo 2 steilheck
1978 polo 1
1971 kever

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: uitlaat uitsparing zagen
« Reactie #3 Gepost op: vr, 28 jun 2013, 19:32:23 »
Heb je het rubber dopje op de demper er al op -dunno-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline feffe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 575
  • Geslacht: Man
Re: uitlaat uitsparing zagen
« Reactie #4 Gepost op: vr, 28 jun 2013, 19:41:27 »
ja maar die is heel kort, dus hij komt eerder tegen de carroserie dan tegen die rubber.
heb een keer een foto daarvan naar je gestuurd geloof ik.
maar een uitlaat hoort sowieso niet tegen de carroserie te hangen toch?
1988 polo 2 steilheck
1978 polo 1
1971 kever

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: uitlaat uitsparing zagen
« Reactie #5 Gepost op: vr, 28 jun 2013, 19:57:04 »
Dat klopt idd. Maar zonder dat rubbertje heb je het in de auto ook niet echt prettig....

Ja met foto-ondersteuning wordt het misschien makkelijker -dunno-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline feffe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 575
  • Geslacht: Man
Re: uitlaat uitsparing zagen
« Reactie #6 Gepost op: vr, 28 jun 2013, 20:06:58 »
hier raakt die de carrosserie


en hier zie je het rubbertje, zit nog wel 2 / 3 cm tussen terwijl de uitlaat al strak tegen de auto aanhangt
1988 polo 2 steilheck
1978 polo 1
1971 kever

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: uitlaat uitsparing zagen
« Reactie #7 Gepost op: vr, 28 jun 2013, 20:16:15 »
Weet niet wat er gebeurt met het geluidsniveau maar wat als je dat laatste gedeelte afzaagt net achter de carrosserieplaat? Wel mooi clean  -dunno- :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline feffe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 575
  • Geslacht: Man
Re: uitlaat uitsparing zagen
« Reactie #8 Gepost op: vr, 28 jun 2013, 20:19:03 »
mweh.. vind het juist wel leuk voor de looks zo'n uitlaatje.
dus daarom overweeg ik een uitsparing te laten maken, maar voordat ik iemand een zaag in mn auto laat zetten wil ik er wel zeker van zijn dat het geen nadelen heeft..
1988 polo 2 steilheck
1978 polo 1
1971 kever

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: uitlaat uitsparing zagen
« Reactie #9 Gepost op: vr, 28 jun 2013, 21:11:05 »
Dat stuk van je auto kan je wel gewoon in zagen. Zou het na de tijd wel even wat insmeren met zink verf ofzo zodat het niet gaat roesten. Maar verder heeft dat niet veel nadelen.

En het afzagen wat eerder genoemd is is een slecht idee. Dan ga je namelijk hete uitlaatgassen tegen je achterpaneel aan blazen, dat is al gevaarlijk vanwege brandgevaar. Daarnaast is de kans dat er dan van die giftige gassen naar binnen komen ook veel groter, ook niet bepaald fijn. En daarnaast krijg je ook een teringherrie in de auto, dat weet ik omdat het bij mijn polo zo was toen ik hem kocht.