Auteur Topic: wie is Martyn_86c  (gelezen 4542 keer)

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: wie is Martyn_86c
« Reactie #15 Gepost op: vr, 02 apr 2010, 21:14:50 »
jammer dat t het nieuwe type is :( mx5 kun je wel leuk dwars mee  -thumbsup- heb zelf t oude type delta GT i.e gehad   :)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: wie is Martyn_86c
« Reactie #16 Gepost op: vr, 02 apr 2010, 23:00:00 »
jammer dat t het nieuwe type is :( mx5 kun je wel leuk dwars mee  -thumbsup- heb zelf t oude type delta GT i.e gehad   :)

kijk dan heb je ook wat haha, lancia delta hf intergrale of HF turbo, dat zijn leuke wagentjes. Nieuwere type heeft wel wat, maar vind ik wat minder

15" en 60/40 verlaging? Moet vast kunnen, maar waarschijnlijk niet zonder aanpassingen (wielkuiprandjes rollen)
Issie trouwens groen? Die van mij ook. Al ziet die van jou er beduidend beter uit dan die van mij.

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: wie is Martyn_86c
« Reactie #17 Gepost op: vr, 02 apr 2010, 23:48:40 »
Het oude type is inderdaad onwijs gaaf, mits het een van de latere evo's is! Die zijn helaas onbetaalbaar... en zeeeeer onderhouds gevoelig...

De MX5 is een leuke drifter, glijdt lekker als het nat is! En straks met de supercharger ook op droog! haha

Ik hoop snel een paar mooie goudkleurige 15 inchjes onder de FOX te zetten... Ben een beetje op ebay aan het kijken naar een sportkit... Ik wil er niet al te veel aan uitgeven, zag al een paar gebruikte gele koni's voorbij komen... maar snap ff een paar dingen niet, die ik zo 123 niet via de zoekfunctie kan vinden...

De voordempers zijn één geheel met het fussee, hoe krijg je daar andere dempers in? maak je die open en zet je er dunnere kortere dempers in?? en wordt daarmee de dempingsslag korter? of moet je dan nog wat aanpassen als je 60mm wil verlagen?

't is een groene idd... speciale kleur volgensmij stond zoiets in ELSA... zal dinsdag nog een nakijken op het werk
« Laatst bewerkt op: vr, 02 apr 2010, 23:52:09 door martyn_86c »
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: wie is Martyn_86c
« Reactie #18 Gepost op: vr, 02 apr 2010, 23:59:51 »
Is inderdaad 1 geheel met het fusee-stuk, mits het nog de originele dempers zouden zijn... Vervangende dempers zijn inderdaad dunner die je er ín steekt (met een beetje olie tegen roestvorming). Daarmee wordt de dempingsslag niet automatisch korter, je moet voor 60 mm verlaging echt verkorte dempers gebruiken.
Je schijnt de originele demper wel zelf nog te kunnen korten, maar daar moet je voor bij de specialisten zijn, weet ik onvoldoende van. Jaap en/of Marcel hebben dat geloof ik wel eens gedaan? -dunno- -klus-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: wie is Martyn_86c
« Reactie #19 Gepost op: za, 03 apr 2010, 00:04:33 »
mja vind die evo's dan weer niks, maargoed.

Dempers zitten idd in de fusee. Die zijn dus wel los te halen. lagers eraf, veren eraf (ja verenspanner nodig) dop van de fusee af en de demper kan eruit worden gehaald. Zou zeker een complete kit zoeken, met dempers en veren. En vergeet bumpstops niet. Als die bij mij er niet op zaten, kon de auto geneens rijden, moet m toch maar een keer verhogen want anders heb ik achter totaal geen demping.

kleurcode toevallig LC6U?

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: wie is Martyn_86c
« Reactie #20 Gepost op: za, 03 apr 2010, 09:24:37 »
-welkom- ziet er top uit, 15inch retro -dunno- Wat noem jij retro, aangezien de meeste retro wielen toch 13inch zijn.

15inch met 60-40 gaat dat lukken?......... We horen het wel van jou -thumbsup-

lezen is lastig he  -nana-  Nogmaals: Ik rij met -60mm en 15inch.

@TS: de MX-5 is echt een leuke auto om te rijden. Vriend van me heeft er 1 gehad, is helaas over het hoofd gezien door een Merc. ML, die walste er zo overheen....
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: wie is Martyn_86c
« Reactie #21 Gepost op: ma, 05 apr 2010, 10:43:57 »
Zo... weer even een vraagje... een rare misschien...  -gert-

De gordel van de bijrijderskant is altijd nat... vochtig, ik knijp er geen water uit, maar toch... ben bang dat ie gaat schimmelen dus heb em afgerold en Linksachter in het gordelslot gestoken... Maar is dat een bekend probleem? Dorpels zijn niet rot en alle rubbers rond ramen en deuren lijken ook in orde te zijn!

Iemand tips of ideeetjes wat ik nog kan controleren?   -klus-
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: wie is Martyn_86c
« Reactie #22 Gepost op: ma, 05 apr 2010, 10:46:31 »
zijn de deurrubbers echt goed? Ik had een flinke lekkage afgelopen winter, omdat het deurrubber onder in de hoek niet helemaal goed op zijn plek zat. Rubber er uit halen, goed schoonmaken en terugplaatsen was bij mij de oplossing.

Optie2;
Folie achter de deurpanelen die niet goed meer is, dan kan er ook water naar binnen komen. Dan zou de onderkant van je deurpaneel ook vochtig moeten zijn denk ik.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: wie is Martyn_86c
« Reactie #23 Gepost op: ma, 05 apr 2010, 11:02:29 »
Deurrubbers zijn volgensmij gewoon goed, niet uitgedroogd en dichten volgensmij wel af... Ik zal zo nog eens gaan kijken of ik iets kan zien.

Maar daar kan sowieso het probleem ook niet in zitten, want het oprolmechanisme van de gordel zit onder in de B-stijl.
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: wie is Martyn_86c
« Reactie #24 Gepost op: ma, 05 apr 2010, 11:11:04 »
Ok, daar wordt de gordel nat. Ik dacht bij de bevestiging aan de bodem.   :)


Gordel nat bij oprol mechanisme = lekke afwateringslang van het schuifdak??
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: wie is Martyn_86c
« Reactie #25 Gepost op: ma, 05 apr 2010, 11:18:05 »
Gordel nat bij oprol mechanisme = lekke afwateringslang van het schuifdak??

 -thumbsup-  Nog niet aan gedacht...   -gert-

Weet je ook hoe die loopt?  behalve dan langs de gordel...  -naughty-
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: wie is Martyn_86c
« Reactie #26 Gepost op: ma, 05 apr 2010, 11:27:32 »
komt uit bij je achterschort, onder in de hoek geloof ik ( via dak/C-stijl). Of dat was alleen bij de golf1..  -dunno-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: wie is Martyn_86c
« Reactie #27 Gepost op: ma, 05 apr 2010, 13:23:58 »
Kijk eens in het hoekje bij het zijraampje. Til het rubber daar eens omhoog. Bij mijn coupe uit 1985 zit daar ook een klein gaatje.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: wie is Martyn_86c
« Reactie #28 Gepost op: di, 13 apr 2010, 01:14:35 »
De afwatering loopt naar voren heb ik zo gauw gezien... zal er eens met een kleine trekveer doorheen friemelen...
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: wie is Martyn_86c
« Reactie #29 Gepost op: di, 13 apr 2010, 01:47:36 »
Ebay is stiekem best slecht voor je portomonee....  -boehoe-

2 keer klikken en het is gekocht, 3 keer klikken en het is betaald... haha! En het nog leuk ook!!!

- Compleet ABU blok gescoord (140dkm)
- Verstelbare Nokkenas Poelie
- Koni hardheidverstelbare dempers rondom!
- FK 80/60 veren

Wat er nou nog moet gebeuren:
- onderstel 80/60 veren proberen
- blokkie ophalen bij Frankfurt
- Dan ziet ie er voorlopig tof uit en kan ik langzaam aan in de schuur aan de motoropbouw beginnen!
- opzoek naar sportief nokkenasje, zuigerveren, lagers, keerringen, pakkingen, enz enz...

De bedoeling is om naar het volgende toe te werken...
Motorisch: ABU met Carbs, bewerkte en gevlakte kop, 276 nokstok (mss wilder en dan zonder HLA's), CAI, GroupeN uitlaat...
Buitenkant helemaal orgineel (op wielen/lipje/verlaging na)
Van binnen (halve)kooi erin, 2 vaste kuipjes, vloerbekleding eruit, onderste deel van dashboard eruit en het bovendeel laten flocken!


Beetje dit idee...





« Laatst bewerkt op: di, 18 mei 2010, 21:42:32 door martyn_86c »
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"