Auteur Topic: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT 'Rusty'  (gelezen 34189 keer)

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #120 Gepost op: vr, 25 nov 2011, 16:10:27 »
klopt, idd some impossible crap...
ik heb idd geen niveau sensor op het vaatje,

bij de vorige 2f heb ik het op gelost door andere tellerhuis, toen was het weg. en degene die mijn oude teller toen heeft overgenomen heeft zijn knippertje met mijn oude eruit gekregen.  -dunno-
maar moet toch een betere oplossing voor zijn??
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #121 Gepost op: vr, 25 nov 2011, 17:05:53 »

vorige week met een maatje wat rond gecruized en foto's geknipt.
na een paar tellen nam mijn camera per direct ontslag, dus maar wat verder gehobbyd met 1 camera.
uit eindelijk toch een redelijk groot aantal niet door de keuring gekomen, dus andere keer nog maar een poging wagen.
----
vandaag winter rubbers om de sprinter velgjes getrokken.
dus deze er ondergezet, en ook de kapotte spiegels vervangen voor een setje F-1 carbon spiegels.

ook beide koelvloeistof-temperatuur sensors vervangen ivm knipperend licht op dashboard, en slecht lopen in het lage toeren gebied.
de auto loopt direct vele malen netter, en trekt ook soepeler door.
het knipperend koelvloeistof lampje is wel nog steeds aanwezig...

Heb je een foto van de f1 carbon spiegels (en sprinter velgjes)?
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #122 Gepost op: di, 14 feb 2012, 13:18:57 »
hmmm.... ook maar eens een keer bijwerken...  :)

laatste tijd eigenlijk niet veel bijzonders gebeurt.

een enkele confrontatie met oom  -lijntje- heeft ervoor gezorgd dat ze momenteel met een standaard uitlaat moet rijden...
en dat er in de tussen tijd gezocht wordt naar een mogelijkheid de uitlaat wel stil te krijgen, maar ook een goede doorstroom van gassen te houden. zo als het nu gaat rijd het wel prima, maar dat geblaas in je nek de hele tijd word je ook niet blij van. en je merkt gewoon dat het blok aardig geknepen word nu met de originele uitlaat.
wat later bleek bij thuis komst en het nodige onderzoek hoe eigenlijk gemeten hoort te worden bleken er wat dingen mis, dus moet nog even een briefske in elkaar zetten. in de tussen tijd ligt hier iig een acceptgiro waar je toch wel een leuk polotje voor kan ophalen...  -gert-

en een dag na de herkeuring bij het bureau mocht ze door naar de apk meneer. hier klopte ook alles helemaal prima. moest alleen stofhoezen van de aandrijfassen in de gaten houden.

ook de winter heeft flink huis gehouden in en op de polo. een overleden accu, setje ruitenwissers, kapotte rubbers hier en daar, en een extra bult roest  -nana-
hopen dat het snel wat droger en warmer weer word, heb nog een boel in de planning staan voor de polo!  -naughty- -klus-
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #123 Gepost op: di, 14 feb 2012, 15:15:27 »
 -thumbsup-

Voor sportdempers heb je twee types volgens mij:
Reflectie en
Absorptie=goede doorstroming(lees je kan er doorheen kijken) en weinig lawaai

Leesvoer:
http://www.uitlaten.com/main.html
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Lowrida

  • Non-Register lid
  • Berichten: 312
  • Geslacht: Man
  • Remon Koen
    • Garage Koen
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #124 Gepost op: di, 14 feb 2012, 17:04:47 »
Of een cut-out monteren!

http://shop1.actinicexpress.co.uk/shops/Rat_Sport/index.php?cat=Exhaust_Cut_Out_Valves

Op elk gewenst moment issie stil of bleert ie de oren van de kop!  :)
Het leven is net een kartbaan: Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #125 Gepost op: di, 14 feb 2012, 17:40:03 »
heb ook al aan een klep zitten denken idd.

zit nu een Db-killer in. maar zelfs daarmee merk je gewoon dat het blok minder snel op toeren komt, en boven in toeren eerder opgeeft.
ligt nu een midden demper klaar om ertussen te gaan zetten. dat zal iig al wel schelen hoop ik...
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #126 Gepost op: di, 28 feb 2012, 19:13:32 »
probleem opgelost! of iig oplossing ligt klaar  :)

vorige week een beetje op i-webs rond neuzen naar wat klein spul.
toen kwam er in eens een 'g40 demper' voorbij voor een paar tientjes.
aangezien ik zowieso een demper voor een andere polo nodig had maar besteld.
ging er voor dat geld niet vanuit dat het echt een g40 demper zou zijn, maar een gewone 1300 einddemper.

toen het pakket vandeweek binnen kwam bleek het toch om een Ø50mm pijp te gaan  -dj-
deze ga ik morgen avond ff onder de roestkist hangen.

andere plannen voor de komende weken;
- rubbers om het staal zetten/wisselen
- stoel hoezen maken
- achterbak bekleden (nog steeds  -nana-)
- veerpoot lagers vervangen
- Olie en filter vervangen
- dakrek fixxen  -naughty-

kortom; na een stille winter weer genoeg te doen  -klus- -thumbsup-
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #127 Gepost op: di, 28 feb 2012, 20:51:04 »
 -thumbsup- Jeuk hebben we allemaal  :)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #128 Gepost op: di, 06 mrt 2012, 11:25:33 »
vorige week maar eens bezig gegaan met de g40 demper onder de auto planten.
maar kwam er al snel achter dat dit niet zou gaan zoals ik hoopte...
de buiten diameter van beide pijpen was Ø50. dan gaat oversteken niet lukken nie.
dus oversteek deel van de demper weg geslepen, om deze in de bestaande pijp te monteren.
na een paar tellen passen en meten alles er onder gehangen, en vast gezet.
en vervolgens met goede hoop de sleutel om gedraaid;...GRENGDENGDENGDENG!!!!!!! Wat een TAKKE HERRIE!! aargh.gif doh

tot de dag van vandaag snap ik er nog steeds geen zak van hoe het kan dat een originele einddemper, welke normaal mooi stil is, nog meer herrie maakt als een open sportpijp  -dunno-

aangezien ik wel de weg op moest maar even een beun dB-killer gemaakt.
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #129 Gepost op: di, 06 mrt 2012, 12:22:32 »
waarschijnlijk een leeg gebrande demper wellicht -dunno-

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #130 Gepost op: di, 06 mrt 2012, 14:38:23 »
was een ganz neue demper. zo uit de doos.
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #131 Gepost op: vr, 16 mrt 2012, 22:56:49 »
na een nog maar eens een dagje zwerven op de sloop tussen het gras weg geplukt; een nette middendemper van een golf (of lupo?).
ff meettouw erlangs, en dikte meten. moest kunnen passen in de tunnel.

vanavond ff tijd gemaakt, en dempert er tussen gelast met als resultaat; vroooommmm... een subtiel en lekkere brommertje  -thumbsup-
nu morgen vroeg nog ff een tube cement halen om de laatste sissels dicht te maken, en dan kan er weer lekker ge- -sturen- worden!!  :)

begin deze week 2 staaltjes laten voorzien van vers rubber. nu binnenkort nog ff alles enigszins schoon spuiten.
ook dak rek er op geknoopt. altijd makkelijk wat extra bergruimte, en een goeie richtlijn om de bonnen buiten de deur te houden --> bij 80 begint ze heel rustig te hummen  -nana-
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #132 Gepost op: vr, 16 mrt 2012, 23:41:03 »
 -thumbsup-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline de clown

  • Non-Register lid
  • Berichten: 110
  • Geslacht: Man
  • Ray Hummel
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #133 Gepost op: za, 17 mrt 2012, 00:09:34 »
G40 demper helemaal leeg dan, en hoe ziet zo'n demper eruit dan??

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #134 Gepost op: za, 17 mrt 2012, 13:26:04 »
de g40 einddemper (gewoon standaard model) kwam nieuw uit de doos, en was nog vol.
maatje van me dacht aan; g40/drukvulling vs. nz/ongeblaschen.
klinkt opzich logisch dat de druk golfen van een g40 een afwijkende frequentie hebben als een nz  -dunno-

die golf/lupo midden demper is gewoon zelfde model als wat er normaal onder de polo zit, alleen ø50 (ø47,5?) diameter.  :)


gister en vanmorgen vroeg nog even stukje weze rijden  -sturen- moest nog ff wat spul op pikken int durp.
wat rijd dat weer lekker rustig, en ook het bovenste toeren bereik heeft weer vermogen  -naughty-
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."