Auteur Topic: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT 'Rusty'  (gelezen 34005 keer)

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ZD-57-LK] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #15 Gepost op: wo, 27 apr 2011, 18:02:55 »
kan best kloppen. vriedin was niet te missen; knal roze trui  :)
e30 rims zijn awsome  -thumbsup-
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline CoupePart2

  • Non-Register lid
  • Berichten: 67
  • Geslacht: Man
  • Ronald Venema
Re: Project [ZD-57-LK] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #16 Gepost op: wo, 27 apr 2011, 19:24:37 »
Ah die, was idd niet te missen haha :)

Coole polo trouwens, vind de rat look wel gaaf! -thumbsup-

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ZD-57-LK] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #17 Gepost op: di, 10 mei 2011, 22:52:14 »
even een kleine update dan maar eens, met een spannende redding...

zoals bekend had de auto een iets scheef remschijf voor, maar het remde nog, enkel wat geslinger. dus wilde vanavond de schijf maar vervangen.
vanmiddag ff het dorp in voor bumpstops,.. stoplicht met veel auto's, instant stop door iedereen,... maxxy zonder remmen... -wtf- stampen en daar waren ze weer, net op tijd.  -hitit-
dus thuis aangekomen rusty in de schuur gereden, pallet wagen er onder en pompen maar, en maar eens kijken watgeburt.
was niet veel te zien, dus maar los trekken, en beter kijken.

dop op de bout van de klauw, rik-rak erop, bout op de grond... -dunno- -gert- of iig de helft!!! was dus blijkbaar de bout van de klauw gesneuveld, maar wel blijven hangen. daarin tegen wilde de andere bout niet los komen --> ronde kop.
aangezien er nog een setje voorpoten lag met TA 60mm, van de rat, deze er maar onder gehangen en de FK set er onder weg. en tja als je dan toch bezig ben---> remmerij van de rat er ook maar onder geknoopt; VWII klauwen, verse blokjes, en Brembo gegroefd+vent. schijven er op.

aangezien de Exips nog niet klaar zijn, en ik wel een setje spacers ervoor had, deze maar achter de achterste velgen verstopt. kleine beetjes, maar het verschil mag er zijn  -thumbsup-.

na alles gecheckt te hebben, een test ritje gemaakt. TA setje is echte veeel stijver als de FK set. dus denk dat de FK in de bingo gaat als ik een nieuw setje achterdempers binnen heb.
en wat een onmogelijk verschil in rem kracht -wtf2- echt vreemd gewoon, maar wel beter  -thumbsup-

en laatste tijd nog wat kleine leuke accessoires gekregen en gekocht; oldskool koffer (inc ori 1973-er klm labels erbij), stahl-helme, en meer crap die op/aan/in/ergens rond de roest bak zullen slingeren  -thumbsup-

ondanks het gigantische gebrek aan tijd toch nog weer een keer de  -klus- vies kunnen maken, en de vingers weer open kunnen trekken aan alles wat niet in je vingers hort te zitten  -nana-

maar toch weer een paar fijne uurtjes  -thumbsup- -klus-
en hopelijk het weekend richting Arnhem met de vrouw, lekker dagje uitwaaien en moois bekijken  -thumbsup-
(mogen er wel weer meer worden  :))
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ZD-57-LK] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #18 Gepost op: di, 10 mei 2011, 22:58:51 »
Mooie redding -thumbsup- -naughty-

Altijd handig, extra onderdelen op vooraad  :)
FK set is minder stug, maar rijd zo'n FK set wel strak zegmaar?
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ZD-57-LK] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #19 Gepost op: di, 10 mei 2011, 23:05:25 »
rijd wel strak, maar heeft wat meer comfort zegmaar. TA is wat stijver, en onder de rat was het net een kart onderstel  :)
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ZD-57-LK] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #20 Gepost op: di, 10 mei 2011, 23:13:38 »
rijd wel strak, maar heeft wat meer comfort zegmaar. TA is wat stijver, en onder de rat was het net een kart onderstel  :)

Ah okay, comfort heb ik inderdaad niet meer sinds ik ook een TA set eronder heb zitten, rijd heel lekker strak ja  :)

Maar veert zo'n FK set niet verder in dan? Comfort moet toch ergens vandaan komen?
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ZD-57-LK] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #21 Gepost op: di, 10 mei 2011, 23:17:22 »
Spannende rem verhalen.  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ZD-57-LK] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #22 Gepost op: wo, 11 mei 2011, 08:03:38 »
de FK set is idd wat zachter in het veren. daardoor liep hij bij mij ook af en toe aan met de 195/45-14.
vaak als er een gat/kuil in de weg zat sloeg de stuurkegel in de wielkas  -gert-
dus reed al met bumpstops, maar dat was enkel de oplossing voor de kleine hobbelts  -sturen-
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ZD-57-LK] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #23 Gepost op: vr, 13 mei 2011, 20:34:58 »
vandeweek met een volle tank, en 4 man in de koets door het dorp aan het rol...., schuren  -nana-

werkt dus toch niet echt op de boeren klinker wegen  -dunno-
ook omdat voor en achter nu aardig uit balans waren qua hard heid, dus achter ook nog een setje bumpstops ertussen gedrukt.
rijd nu echt super strak, zegmaar nét wel demping, maar toch nog wel te doen als daily zijnde.

ook zat ik nog ff te kijken bij FK set, bedenken hoe, en of ik de veerpoot ga fixen, of gewoon overzetten op een ander setje poten.
wat mij opviel is dat de voor veren van de FK set 1 wikkeling minder hebben als de veren van TA. miss dat daar iig een deel van de stugheid van de TA vandaan komt?
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ZD-57-LK] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #24 Gepost op: vr, 13 mei 2011, 20:54:45 »
stugheid van TA zit m vooral in de dempers, die dingen zijn echt stug.

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ZD-57-LK] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #25 Gepost op: wo, 25 mei 2011, 21:22:44 »
afgelopen weekend maar eens met wat hout aan het spelen gegaan ---> honden hok in de achterbak  -nana-
veel ritjes, langzaam rollen, geen muziek,... sorry maar daar moest even verandering in komen, als is het alleen maar voor het even  :)

dus een old-skool Rockfort Puncher op de kop getikt, en kistje gebouwd. ook de radio, en ovaaltjes+kistjes uit het stof getrokken.
na eerst een avondje de buurt wakker gehouden te hebben met de zaagtafel, nog een avondje touwtrekken met een maatje, en vervolgens afstellen.

de bedoeling was; "een vol en lekker geluid"- setup. dus daarom geen bizar zware sub gekozen -->200W rms (gemiddeld ovaaltje is niet veel zwaarder).
maar na afstellen bleek al snel dat op gebied van "vol" de jackpot wel geraakt was... voor het afstellen vergeten de versterker terug te draaien resulteerde in een klapper dakje, en klinkende flesjes op het dak  -gert-.

dus alles maar direct dicht gedraaid, zowel de versterker als de headunit. na wat verder gepiel toch een net stukje muziek eruit getoverd  -dj- -thumbsup-
wss kan de kist wel een poortje gebruiken, maar dat komt wel een keer, wel voordat alles bekleed wordt..


verder rijd en remt alles over het algemeen zoals het hoort. heb alleen een vreemd rammel/tok/geluidje links voor, maar kan er nog niet echt achter komen wat het is.
verder lekker rond cruizen, en binnenkort maar weer eens bij schuren  -nana-
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ZD-57-LK] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #26 Gepost op: do, 26 mei 2011, 08:20:09 »
stugheid van TA zit m vooral in de dempers, die dingen zijn echt stug.

Je hebt ook wel eens zonder veren, alleen met dempers gereden? Waar baseer je dit op?   Een goede originele demper is ook lastig in te drukken, daarom heet het ook een demper  :) Een nieuwe TA demper is in vergelijking met een lekke originele demper idd retestug.

Grote kans dat de stugheid van de TA set meer door de veren bepaald wordt dan door de dempers. Ik rij zelf aan de voorzijde met Koni veren icm de goedkoopste korte dempers van Ebay (Volgens mij TA?), dat rijdt prima.

Lees hier maar eens; http://home.hccnet.nl/g.v.strien/rctechniek/veringdemping/index.htm Als je wetenschappelijke onderbouwing wilt heb ik nog wel een aantal dictaten voertuigdynamica voor je liggen -hitit-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ZD-57-LK] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #27 Gepost op: do, 26 mei 2011, 11:46:51 »
Ja die lust ik wel  -ja-  -thumbsup-
leesvoer over dat soort onderwerpen zijn altijd welkom hier.
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ZD-57-LK] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #28 Gepost op: do, 26 mei 2011, 11:58:16 »
Voordat ik een dictaat ga scannen, een link naar een abstract met beknopte inhoud;

http://www.brachengineering.com/publications/IntJVehDes91_np.pdf

Mbt modelleren van veer/demp systemen en voertuiggedrag kun je een hoop voorspellen (weggedrag, onderstuurd/overstuurd, eigen frequenties, etc).

Als je geinteresseerd bent kan je het dictaat van me lenen, maar ik waarschuw wel dat het geen praktische benadering is :)

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ZD-57-LK] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #29 Gepost op: do, 26 mei 2011, 16:14:43 »
very... very interesting  -cool- thnx
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."