Auteur Topic: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT 'Rusty'  (gelezen 33996 keer)

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT 'Rusty'
« Reactie #225 Gepost op: ma, 29 jul 2013, 10:11:25 »
injector heb ik gezien bij wheeler dealers met de jaguar xk8. Testen deed hij door de injector lis te halen en aangesloten laten en dan in een halve fles gelegd en dan starten. Dan zou de injector moeten spuiten of niet als die verstopt is. Zoiets dacht ik.

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT 'Rusty'
« Reactie #226 Gepost op: ma, 29 jul 2013, 11:04:13 »
Klinkt logisch  -thumbsup-
 In geval van aav/abu zou je het dan idd al kunnen redden door alleen de luchtfilterslang eraf te pakken; injector direct in zicht.

Thnx!
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT 'Rusty'
« Reactie #227 Gepost op: ma, 29 jul 2013, 21:15:33 »
Net even de injectie en dash bekeken en gemeten.

Bij contact aan staat er maar 5v op de stekker van de injector.
En van de teller unit doen alleen het klokje en de peutmeter het.

Met een scheutje benzine in de inlaat start ze direct, en loopt ook lekker... voor twee tellen.
Dus ALS er brandstof is, zou het ook gewoon moeten lopen verder.

Ik heb dus sterk het vermoeden dat de computer overleden is.
Nu wilde ik deze doormeten, maar snap ff niet hoe ik die stekker eraf krijg...
Iemand een idee hoe deze eraf gehaald kan worden???  -dunno-
(Het gaat dus om een ABU kabelboom/computer)
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT 'Rusty'
« Reactie #228 Gepost op: di, 30 jul 2013, 21:46:28 »
En als je nu eens een constante + naar je injector brengt? Normaal is een injector voor zover ik weet altijd massa geschakeld, dus als je de goede draad dan een constante + geeft moet het werken. Bij mijn volvo kabelboom had ik op 1 of andere manier die draad toen niet goed aangesloten en daarom deed hij het ook niet.

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT 'Rusty'
« Reactie #229 Gepost op: do, 01 aug 2013, 12:46:24 »
Heb gister vanalles nog geprobeerd...  -hitit-

Brit had s'morgens nog even bij de sloop een ander computer gehaald.
Dus thuis gekomen met een smile en computer richting schuur  :)

Aansluiten, alles nog een keer checken, sleutel om, niks..  -dunno-
Kabels op de injector stekkers gemeten; 5v, dus nog nie goei nie..?
Dus maar ergen uit de rest kabelboom (golf je hebben echt te veel spagetti -gert-) een plus gevist, en aangesloten op de stekker.
Nog maar een keer meten, ja 12v! Steutel om en.... veel herrie, maar geen VROem.
Nog een keer meten, huh, weer 5v  -gert-
Kabel nog een keer door meten, 12v.... of toch 5v..? Nee wel 12v WTF!??! Kabelbreuk!

Ander kabeltje zoeken dan maar, of gewoon 12v van de accu aftappen.
Op de stekker aansluiten, sleutel om, en ... :) NIKS!!

Gv£k$%_/$£h!!!! Rustig aan nog maar een keer alle kabels en stekker nagelopen.
Maar geen losse dingen tegen komen  -dunno-
Ff grabbelen in de parafan om alle kabels omhoog te trekken; he, die ligt wel erg losjes erin...  -gert-
... en wat vind Maxxyman, een los liggende plus aansluiting, welke van origine op de accu gemonteerd hoort te zitten  doh doh

Ik kon me eige wel tegen de muur an slingeren!!!  -hitit-
Weken lang zoeken naar; een kabeltje dat onder de kachelbehuizing was gegleden, en dus lekker buiten zicht verstopt lag!

Aansluiten, gewone bedrading weer op de stekker, bypass op de brandstof pomp weer eraf en eigenstekker er weer op (want had ook geen vonk de de pompen), check dubbeltigduizend check, sleutel om, VROOEeEMmMvroemmm!!!

Holy craps wat kan een mens zich retarded voelen  :) -nana-

Nu volgend probleem oplossen; remverkrachtiger met valse lucht. Daar hebben we gelukkig meer ervaring mee   -uitlachen-

"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT 'Rusty'
« Reactie #230 Gepost op: do, 01 aug 2013, 13:09:20 »
 -thumbsup-
Het is het resultaat dat telt!
Maareh:

Brit had s'morgens nog even bij de sloop een ander computer gehaald.



of:



-dunno- :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline vwremy

  • L86C-0215
  • Non-Register lid
  • Berichten: 685
  • Geslacht: Man
  • remy mastenbroek
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT 'Rusty'
« Reactie #231 Gepost op: do, 01 aug 2013, 13:25:20 »
Goed zo marcel -thumbsup-
Zondag zien we het resultaat wel -thumbsup-
Polo loos...

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT 'Rusty'
« Reactie #232 Gepost op: do, 01 aug 2013, 13:56:22 »
According to Murphy's Law, can't promise any thing  :) -nana-

@ gerrit; die eerste, alleen dan MET verstand  -nana-
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline ZNIV

  • L86C-0211
  • Non-Register lid
  • Berichten: 220
  • Vincent Wildvank
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT 'Rusty'
« Reactie #233 Gepost op: do, 01 aug 2013, 18:08:00 »
ah tof man  -thumbsup- soms kan het zo simpel zijn.... -nana-
Polo 2f GT '91

Offline Sancho

  • L86C-0206
  • Non-Register lid
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Robert de Vries
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT 'Rusty'
« Reactie #234 Gepost op: do, 01 aug 2013, 19:30:01 »
Idd, de wel bekende ".. of je stopt de stekker erin ..", maar goed, het probleem is opgelost  -thumbsup-
Eindhovuh de gekste

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT 'Rusty'
« Reactie #235 Gepost op: do, 01 aug 2013, 21:42:27 »
Ach gelukkig hebben we altijd een bult onderdelen op voorraad; beide wielremcilinders zo lek als een zeef  doh

Hopen dat de onderdelenboer nog wat in het schap heeft liggen...
Aangezien uitlaatrubbers, remslangen en wiellagers tegenwoordig maar per 1 stuks, of gewoon niet, op voorraad lijken te zijn hier in de buurt  -hitit-
Dus hard duimen dat ze er zijn, en dat dit dan ook gvd#$%&*&^^%$% het laatste is dat Rusty ervan weer houd een weekend mee te gaan!

MAAR, net wel nog even de bouten van de spoorverbreders ingekort, inc 1 slopen (en gelukkig weer gefixed). Dus dat past iig weer goed  -thumbsup-
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline ZNIV

  • L86C-0211
  • Non-Register lid
  • Berichten: 220
  • Vincent Wildvank
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT 'Rusty'
« Reactie #236 Gepost op: do, 01 aug 2013, 22:59:56 »
Tippje voor de uitlaatrubbers, ik heb ze hier gehaald: http://www.delftechniek.com/. 2 x rubber voor einddemper en 1 rubber voor middendemper: iets van 5 eu.

Polo 2f GT '91

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT 'Rusty'
« Reactie #237 Gepost op: vr, 02 aug 2013, 07:47:10 »
Vincent, het is dat ik in Eemshaven  werk, maar ander zou het wel 'ff' een eind sjouwen zijn voor een paar rubbers  -nana-

Maar thnx voor de tip -thumbsup-
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT 'Rusty'
« Reactie #238 Gepost op: vr, 02 aug 2013, 22:57:41 »
Na de remcilinders te hebben vervangen, en weer ontlucht te hebben was er druk  -thumbsup-
Tot ik de motor starte...
Dus morgen nog even naar kijken.

Ook stond een band zga plat.. lekte wat lucht langs de rand. Opgelost met wat ''lekzoeker''.

Maar er was wel genoeg remdruk om eens een noodstop te maken, dus een paar testritjes er aan gewaagd.
Bij het optrekken reageerde te wel lekker op het gas. Maar daarna begon het wat te schokken en stotteren.
Als ik rustig reed ging het opzich wel, maar als het gas in een keer op en ging zakte het vermogen in een keer weg, en begon de auto te stotteren.
Daarna blijft het inhouden en stotteren. Dus met wat moeite thuis weer gehaald, en dood de schuur in gerold  :(

Ik dacht zelf aan een ontstekingsprobleem. Aangezien het stotteren, zwarte bougies (te veel/onverbrande peut), steeds overslaande ontsteking..
Dus kabels, bougies, verdelerkap en rotor iig vervangen. Net de bobine door gemeten -> geeft wat vreemde waardes.

Dus morgen weer een ritje sloop, en nog een laatste poging zondag mee te kunnen nemen naar MIVW  -hug-
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT 'Rusty'
« Reactie #239 Gepost op: di, 17 dec 2013, 13:19:48 »
JAWHOARJAAHHH!!!
Maxxy heb weer vieze klauwen  -nana-
Het hok moest van de plaats ivm opruim werkzaamheden.
Dus de sleutel toch maar even omgedraaid  -naughty-

Resultaat; 20-30seconden halfgaar lopen, om vervolgens rustig in te storten.
Nog een paar pogingen met voet op het gas wat spelen.
Loopt niet beter, en ook niet langer. Na zoveel tijd stopt de benzine toevoer lijkt het wel  -gert-

Mijn eerste gedachten gaan naar een brandstof pomp relais oid..
Nu alleen ff verdiepen in hoe alles zat, en waar het zit  -koffiedrinken-

#stiekumtochmaarverderbouwen?
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."