Auteur Topic: Project [ PL-90-DP ] Polo 2 sedan  (gelezen 42821 keer)

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [ PL-90-DP ] Polo 2 sedan
« Reactie #15 Gepost op: wo, 03 aug 2011, 18:20:53 »
Alles weer 1 kleur spuiten klinkt als een heel goed idee, al die "graphics" kunnen mij ook niet zo bekoren. Die nieuwe velgjes zien er goed uit, maar de huidige velgen zijn ook niet lelijk.  -thumbsup-
Pimp my Polo

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ PL-90-DP ] Polo 2 sedan
« Reactie #16 Gepost op: wo, 03 aug 2011, 18:31:22 »
Citaat
Zow, dat is nog een schappelijke prijs voor het spuiten!  
Heb natuurlijk omdat ik veel voor anderen (klanten) doe prijsafspraken kunnen maken. Het strak maken kost me net zoveel als het transport er naar toe (50 euro), de verf komt me op 450 euro (voor 2liter 2k-lak) en de blanke lak 225 voor 1,5 liter, het spuiten kost me een krat bier en een  jaar geen winst op de onderdelen die ik daar lever. De rest is benzine kosten (25euro).
Ps Ronals mogen met banden weg voor 75,-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ PL-90-DP ] Polo 2 sedan
« Reactie #17 Gepost op: wo, 03 aug 2011, 20:40:11 »
mooie afspraken  -thumbsup- , dat is inderdaad cheap. De ene hand wast de andere.....

Let er wel op dat hetgeen wat onder de lak zit ook erg belangrijk is. Dan doel ik op een roestvrije ondergrond. Wel mis ik in je verhaal de grondlak.  Let er bij het wergwerken van de graphics dat ze later niet aftekenen in de aflak. Ze moeten goed weggeschuurd worden. Hoe ga je trouwens het spuitwerk aanpakken. Ik lees blanke lak en 2k  -dunno- . Waarom geen basislak? Dan neem ik aan dat je eerst 2k aflakt en later blanke lak erop zet. Je kunt niet lagen blijven spuiten, dan slaat je glans mat omdat er te veel lagen over elkaar zijn gespoten. Dit moet dus in etappes met tussen drogen.


Je hebt in ieder geval nog genoeg te doen......top  -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: wo, 03 aug 2011, 20:50:10 door sprint26 »
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ PL-90-DP ] Polo 2 sedan
« Reactie #18 Gepost op: wo, 03 aug 2011, 22:27:10 »
Je hele verhaal is logisch. De grondlak (restjes van de vrachtwagens) zit bij het strak maken in, al het voorwerk voor klanten gaat naar hem toe (hij vraagt normaal 60 euro per uur of 50 euro per paneel en mijn klanten rekenen dat zelf met hem af), daar verdien ik in principe niets mee en dus doet hij dit voor niks (de 50 euro is voor het gebruik van de ruimte op een zaterdag). Dan naar de spuiter 15km verderop. Ik vertrouw op zijn kennis (30jaar eigen schadehestelbedrijf en al een paar jaar om bezig te zijn, voor het geld hoeft hij het sinds de verkoop van het bedrijf niet meer te doen) en hij verteld mij ook de hoeveelheid van wat er ingekocht moet worden. Ook hij verdiend af en toe een mooie stuiver aan mij en dus doet hij het nu voor een kratje bier. De onderdelen die ik daar lever zijn voor schade auto's die hij zelf gekocht heeft om op te knappen. Dat gaat me over een jaar tijd ook niet zoveel "kosten". Meer de tijd dan de 5% op die onderdelen. Toch verwacht ik pas over een jaar de benodigde verf te kunnen kopen, of het moet ineens storm gaan lopen met de handel -gert-. Voor die tijd is het geld hard nodig om de technische staat te waarborgen, APK in december dus ........fingers crossed. Weet nu al wel dat ik weer genoeg in het bedrijf heb gestopt om geen BTW te hoeven afdragen -thumbsup-.
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ PL-90-DP ] Polo 2 sedan
« Reactie #19 Gepost op: wo, 03 aug 2011, 22:33:02 »
Wat zit er nog aan banden om die Ronals?

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ PL-90-DP ] Polo 2 sedan
« Reactie #20 Gepost op: wo, 03 aug 2011, 22:45:36 »
Nog wel goed maar een beetje uitgedroogd, schat voor 5mm en achter 6 tot 7. Achter 175/65 en voor 155/70
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ PL-90-DP ] Polo 2 sedan
« Reactie #21 Gepost op: wo, 03 aug 2011, 22:47:31 »
Je hele verhaal is logisch. De grondlak (restjes van de vrachtwagens) zit bij het strak maken in, al het voorwerk voor klanten gaat naar hem toe (hij vraagt normaal 60 euro per uur of 50 euro per paneel en mijn klanten rekenen dat zelf met hem af), daar verdien ik in principe niets mee en dus doet hij dit voor niks (de 50 euro is voor het gebruik van de ruimte op een zaterdag). Dan naar de spuiter 15km verderop. Ik vertrouw op zijn kennis (30jaar eigen schadehestelbedrijf en al een paar jaar om bezig te zijn, voor het geld hoeft hij het sinds de verkoop van het bedrijf niet meer te doen) en hij verteld mij ook de hoeveelheid van wat er ingekocht moet worden. Ook hij verdiend af en toe een mooie stuiver aan mij en dus doet hij het nu voor een kratje bier. De onderdelen die ik daar lever zijn voor schade auto's die hij zelf gekocht heeft om op te knappen. Dat gaat me over een jaar tijd ook niet zoveel "kosten". Meer de tijd dan de 5% op die onderdelen. Toch verwacht ik pas over een jaar de benodigde verf te kunnen kopen, of het moet ineens storm gaan lopen met de handel -gert-. Voor die tijd is het geld hard nodig om de technische staat te waarborgen, APK in december dus ........fingers crossed. Weet nu al wel dat ik weer genoeg in het bedrijf heb gestopt om geen BTW te hoeven afdragen -thumbsup-.

Ik was er niet op uit om zn kennis uit te vlakken. Geloof graag dat bij deze persoon veel kennis aanwezig is. Over spuitwerk wordt vaak makkelijk gedacht, het blijft handwerk. Leuk dat je het zo kan regelen. Ben wel nieuwsgierig hoe het gaat worden. Heb je al een geschikt kleurtje in gedachten, altijd leuk om te kiezen :)
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ PL-90-DP ] Polo 2 sedan
« Reactie #22 Gepost op: do, 04 aug 2011, 09:14:02 »
Citaat
Ik was er niet op uit om zn kennis uit te vlakken
Kon ik ook niet opmaken uit je vraag/opmerking. Geef graag een uitgebreide toelichting voor de geïnteresseerden  -naughty- (geeft ook aan dat ik er het fijne niet van weet  -oops-)

Op kenteken is hij rood, dus ik kan veel variëren. Helaas heb ik een hekel aan spuitwerk als je de binnenkant niet doet. Dat zit niet bij de prijs in nl.. Dus de kleur word gewoon de originele LA3B, spannend hé -dots-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ PL-90-DP ] Polo 2 sedan
« Reactie #23 Gepost op: do, 04 aug 2011, 12:26:21 »
binnenkant gewoon met de knikkerbus doen of met een compressortje. Zoveel zichtbare delen zitten daar niet aan Bij t spuiten van de volledige auto gewoon ook de deuren en kleppen apart laten spuiten, heb je alleen je motorruimte straks nog rood

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ PL-90-DP ] Polo 2 sedan
« Reactie #24 Gepost op: do, 04 aug 2011, 13:11:55 »
En daar kan ik dus niet tegen, de deuren e.d worden sowieso gedemonteerd om de randjes goed te pakken. Originele kleur op een originele hollander is straks een pluspunt bij de taxatie.
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ PL-90-DP ] Polo 2 sedan
« Reactie #25 Gepost op: do, 04 aug 2011, 14:41:33 »
muah dat is ook weer zo  -thumbsup-

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ PL-90-DP ] Polo 2 sedan
« Reactie #26 Gepost op: do, 04 aug 2011, 21:23:06 »
Doe je goed ori kleurtje en alles netjes mee laten spuiten. Maar ik begrijp dat e dus niet de motor eruit gaat halen?
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ PL-90-DP ] Polo 2 sedan
« Reactie #27 Gepost op: do, 04 aug 2011, 22:48:36 »
Nee, ik heb hem goed bekeken en zelfs de binnenkant van de kofferbak glimt nog -naughty- Het gaat echt om de buitenkant.

Deze foto zegt genoeg over de motorkap!!
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ PL-90-DP ] Polo 2 sedan
« Reactie #28 Gepost op: vr, 05 aug 2011, 08:39:26 »
aha ziet er netjes uit, dan straks alleen nog ff poetsen -thumbsup-
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ PL-90-DP ] Polo 2 sedan
« Reactie #29 Gepost op: za, 06 aug 2011, 14:35:51 »
Gewassen en in de was; fotoshowtje





Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..