Arno, Wij hebben nu een nieuw systeem om uit te deuken, ben ff de naam kwijt, maar met die klemmetjes opzetten en met een grote klem zeg ma terugtrekken.
wat heb jij liever? een achterscherm dat uitgedeukt is op de goede manier dan he? of hetzelfde achterscherm vernieuwen?
Bij het uitdeuken blijven ALLE originele kitnaden en puntlassen zitten de plaat blijft verzinkt tussen de puntlassen.
In veel gevallen kies ik dus voor uitdeuken, en dat veel plamuren valt in de meeste gevallen.
Een achterscherm doorhalen bij de achterklep kan een hele grote afstand zijn, ook al las je het met koper-silicium dam 'trekt' de plaat nog en moet er in veel gevallen nog veel plamuur op.
Vernieuwen is kwalitatief niet altijd beter, alles valt of staat natuurlijk bij het vakmanschap
miracle puller
Of je hebt het over echt iets nieuws? Mijn baas probeert ook vaak nieuw te ijn met gereedschappen. We hebben het ook vaak meteen. Hij koopt het vaak zodra er hi-teck op staat. Zo worden ook peper dure gereedschappen gekocht terwijl er niet getest is en dus in een hoek verdwijnen en nooit meer aangekeken worden. We krijgen ook vaak te horen dat mijn baas wel erg veel doet aan nieuwe technieken en gereedschappen. Wel leuk maar soms zit daar ook een mindere kant aan omdat er da verwacht word dat we wonderen kunnen verrichten wat nogwel eens tegen valt. Maargoed veel gereedschappen maken het werk wel makkelijker.
Wat je zegt met het achterscherm: dit is idd een punt wat goed overwogen moet worden. Een nieuw achterscherm hoeft zeker niet beter te zijn. Als je de originele puntlassen kunt laten zitten moet je dat doen.
Laatst hadden wij een auto met een plat achterscherm. Moest er uit getrokken worden. Scheur op de naad. Gaten door de spotter. Uiteindelijk nog niet goed te krijgen met het achterlicht, deuk was te scherp en de vouw kwam er niet uit. Toch een nieuw scherm gevraagd. Kreeg ik niet en ik moest een deel er uit zagen, in model kloppen en terug er in lassen.
Zo las je dus het uitgezagen stuk, de schuur op de naad en de gaten van de spotter. Daarna nog als een stukadoor aan het werk om het een beetje aardig te maken …….. In die gevallen denk ik dat een nieuw achterscherm toch beter was en ook sneller klaar was.
Dit soort dingen zijn ook wel een uitdaging natuurlijk en ik vind het niet altijd erg maar bij platte toyota deuren of voor schermen die 150 nieuwe kosten denk ik : Loop toch niet te beunen en hang er nieuw spul aan.
Ah geen probleem, alleen interesseer ik me voor het werk en niet voor de corupte wereld met verzekeringen en criminelen in stropdas die de centen opstrijken........ik denk dat dit topic beter is om mede-hobbyisten kennis mee te geven over het voorbewerken of aflakken van auto's.
trouwens zeg maar gewoon Ramon
Klopt! Het is een rare wereld tegenwoordig. Sommige vinden het wel prettig zo en andere hebben de broek op de enkels hangen van wat er allemaal gebeurd en hoe het gebeurd.
We gaan over op het tips geven aan mede forumers