Update: Had via ebay Duitsland even een Imasaf G40 middendemper besteld. Heerlijk geluidje nu, eigenlijk zit het tegen origineel geluid aan maar dan wat warmer en ietsje harder.
Met die dummy demper was het eigenlijk echt niet te doen.. Heel leeg/hard/schel geluid. Mocht er nog iemand op zoek zijn naar een (budget) leukere uitlaatlijn kan ik dit zeker aanraden:
-Spaghetti (Let wel op dat je bij injectiemotoren een lambda aanlsuiting hebt of maakt)
-Imasaf G40 middendemper (Kat weglaten)
-Imitatie G40 demper (3 tientjes op ebay Duitsland)
In combinatie met het sportfilter van Raid en de kleine motorische aanpassingen maakt het een heerlijk vol maar toch beschaafd geluidje.
Met een sporteinddemper zal het nog wat dieper en donkerder klinken.
Ik weet dat er genoeg mogelijkheden zijn voor de uitlaat, maar met een studentinkomen is dit een leuke optie voor medepolorijders
Onder een G40 raad ik dit niet aan, dan kun je beter iets ruimers monteren.
Als je dan bezig bent gelijk even je middendemper(Als je die al hebt
) ophangen met een normaal O-rubber verstevigd door middel van een RVS slangenklem, die draai je er omheen onder minimale spanning. Op deze manier hangt je uitlaat lekker stabiel maar kan die toch nog meebewegen. Op deze manier hoef je niet meer omtekijken naar de slijtage van de rubbers en kun je een lange tijd vooruit.
Gewoon mijn ervaring, wilde het even met jullie delen
Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen voorkeur en weet ik ook dat sommige lui hol steigerpijp geluid mooier vinden.