Auteur Topic: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!  (gelezen 118622 keer)

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #1080 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 11:27:33 »
as expected reageert natuurlijk niemand hier weer op...
niemand een oplossing of die even wilt meedenken voor een oplossing?

1e regel: ik lees mee en wil best reageren, maar aan mijn reactie "ik zou het niet weten" heb je niet veel, denk ik.

Maar vooruit dan maar, zonder kennis van zaken vervolg ik met:
2e regel: ik denk terug aan destijds toen de mannen van Rica mijn custom-made uitlaat onder de auto maakte.
Als ik me niet vergis, hingen ze de diverse delen van de uitlaat (van voor naar achter) eerst 'los' onder de auto. Zo konden ze zien of de diverse uitlaatpijponderdelen 'goed gericht' waren. Want alleen dán kunnen ze zonder spanning gemonteerd worden.
Dus: losjes eronder hangen en pijpen/dempers goed 'richten' (beetje bijbuigen zodanig dat ze precies bij elkaar uitkomen), misschien biedt dat een oplossing.



Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #1081 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 11:28:19 »
In hoeverre is de positie van je zelfgefabriekte ophangpunt hetzelfde als het afgebroken origineel? Als die verder naar achteren ligt trekken je rubbers de boel wel weer uit elkaar.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #1082 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 11:33:19 »
zit een pijpje in de koker van de originele beugel. Dus wordt alleen hoger getrokken dan origineel. Niets bijzonders, wordt iig niet naar achteren toe getrokken. Behalve als ik de demper monteer, want dan zit het ophangpunt van de demper dus meer richting de voorkant van de auto. Dit probleem had ik bij de vorige demper ook, en daar zat het ophangpunt van de demper ook meer naar het midden van de demper. Dus ik ben er vanuit gegaan dat het toen daardoor kwam (sowieso was het een polo 2 demper)

Wat er nu onder zit zou allemaal moeten passen. En het heeft 1 rit ook gewoon fatsoenlijk overleefd. maar op een of andere manier lekt het nu dus weer en hangt de pijp weer scheef.

Uitlaatcement heb ik ongeveer 20 minuten laten uitharden met stationair draaien.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #1083 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 11:34:43 »
zit een pijpje in de koker van de originele beugel. Dus wordt alleen hoger getrokken dan origineel. Niets bijzonders, wordt iig niet naar achteren toe getrokken. Behalve als ik de demper monteer, want dan zit het ophangpunt van de demper dus meer richting de voorkant van de auto. Dit probleem had ik bij de vorige demper ook, en daar zat het ophangpunt van de demper ook meer naar het midden van de demper. Dus ik ben er vanuit gegaan dat het toen daardoor kwam (sowieso was het een polo 2 demper)

Wat er nu onder zit zou allemaal moeten passen. En het heeft 1 rit ook gewoon fatsoenlijk overleefd. maar op een of andere manier lekt het nu dus weer en hangt de pijp weer scheef.

Uitlaatcement heb ik ongeveer 20 minuten laten uitharden met stationair draaien.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #1084 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 11:46:07 »
als ik de demper dus vastzet op de middendemper. Dan alleen verplaatst zich het ophangpunt van de einddemper . Dus hangt ie niet meer recht onder het originele ophangpunt!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #1085 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 11:51:40 »
Dus ..... heb je spanning op je uitlaatlijn en dus gaat het wringen en dus gaat het los.  -ja-

Lees ook Koen zijn bericht bovenaan de pagina en aan de slag!
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Uitlaat
« Reactie #1086 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 11:53:17 »
Eerst alles los vast monteren, zodat je nog kan schuiven etc. Dan kijken dat alles spannings vrij hangt en dan vast draaien. En als de demper hoger word getrokken door dat pijpje dan word ie zowiezo onder spanning gehangen.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #1087 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 12:03:38 »
(...)
Dus ik ben er vanuit gegaan dat het toen daardoor kwam (sowieso was het een polo 2 demper)
(...)

Oei oei, daar heb je al eens commentaar op gehad  -nana-  :)

Offline Sjors

  • L86C-0135
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 903
  • Geslacht: Man
  • Sjors M.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #1088 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 12:13:56 »
klinkt alsof je uitlaat tekort is,
er spanning idd opstaat die je uitlaat uit elkaar trekt, klopt dit zo ongeveer??

oplossing, eind buis tussen midden en eind demper,

of je bevestigingspunten op je eind demper eraf slijpen en naar achter verplaatsen
Audi 50 GK

VW Derby

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #1089 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 12:41:01 »
klinkt alsof je uitlaat tekort is,
er spanning idd opstaat die je uitlaat uit elkaar trekt, klopt dit zo ongeveer??

oplossing, eind buis tussen midden en eind demper,

of je bevestigingspunten op je eind demper eraf slijpen en naar achter verplaatsen

of van een ander merk / model auto langere 'rubbers' regelen.  :)

Offline Sjors

  • L86C-0135
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 903
  • Geslacht: Man
  • Sjors M.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #1090 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 12:42:46 »
kan natuurlijk ook,

maar ik zou het liever knap doen -nana-
Audi 50 GK

VW Derby

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #1091 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 12:46:30 »
kan natuurlijk ook,

maar ik zou het liever knap doen -nana-

kijk. en daar zit nu de kneep: deze is van rutger.  -nana-
Dus hij mag zelf zijn oplossing verzinnen (misschien op basis van onze adviezen, misschien ook niet)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #1092 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 12:49:52 »
klinkt alsof je uitlaat tekort is,
er spanning idd opstaat die je uitlaat uit elkaar trekt, klopt dit zo ongeveer??

oplossing, eind buis tussen midden en eind demper,

of je bevestigingspunten op je eind demper eraf slijpen en naar achter verplaatsen

Dat is wat ik dus ook vermoed, gewoon te kort op een of andere manier.

Heb er nu een extra klem op gezet en weer iets teruggeschoven (was dik 3cm verschoven!) Maar nog steeds verdraait ie zich. Vreemde is dattie zich verdraait in tegengestelde richting van de hogere beugel.

Uitlaatcement werd niet hard maar werd vloeibaar bij stationair draaien. Ook vreemd... (kan de lekkage dus ook niet afdichten)

Maar eens kijken voor een stukkie pijp af te slijpen/zagen van de oude einddemper, dat ertussen zetten zodat er minder spanning op staat. Is t ding tenminste nog ergens goed voor :P
Kans is alleen dat dan de spanning precies andersom gaat zijn. Want hij schuift er wel een stukje overheen, maar niet volledig. Of moet ik daar de pijp dan iets van inkorten (einddemper)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #1093 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 13:24:42 »
Uitlaatcement wel even laten drogen voor je d'r druk op zet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Natriumsilicaat

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #1094 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 14:53:05 »
ik zou net zeggen, uitlaatcement laten uitharden voordat je de auto start... withstupid
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.