binnenkort maar eens weer eronder liggen dan.
Vandaag contact gehad met een bedrijf wat doet ontlakken en ontvetten. 15"ers ontlakken kost me 100 euro. Vind ik erg veel geld, dus dat gaan we zelf doen.
maar het ontvetten van het cilinderkopje kost maar 7,50! Had ik dus eerder moeten weten, want het heeft me al meer gekost aan flessen dasty.
Zowel cilinderkop als inlaat ga ik daarheen brengen. Scheeld me wat werk en ik kan vervolgens gewoon gaan bewerken zonder dat er slijpsel in de vettigheid blijft hangen. Voor 15 euro totaal, vind ik dat wel het geld waard.
Heb even een klein lijstje opgesteld met de plannen. Uiteraard niet op chronologische volgorde.
- Uitlaat opnieuw afhangen op de juiste manier
- Roestplekken bijwerken, laswerk en spuitwerk. Vervolgens auto compleet polijsten zodattie weer glimt.
- zwarte bumpers echt zwart maken en monteren. net zoals alle sierstrips en de grill enzo.
- Velgen ontlakken, opnieuw spuiten en polijsten, daarna voorzien van nieuw rubber
- wintervelgen voorzien van wieldoppen en voorzien van nieuw winterrubber
- Kopje + inlaat laten ontvetten en zelf bewerken, vervolgens laten vlakken
- kopje + andere nokkenas inbouwen. Gelijk ook nieuwe waterpomp, distributieriem, boegietjes, olie, oliekeerringen, filters, pakkingen, enzovoorts (nja zeer groot onderhoud dus)
- Remleidingen rondom vervangen
- kabelboom die in de schuur licht opnieuw inbinden en waar nodig vervangen. En ompolen zodattie straks plug and play in de auto kan.
- Kabelboom + nieuwe inlaat en dergelijke inbouwen, zodattie weer wat sneller loopt.
- Andere luchtmassameter erop en afstellen.
- Veerpootbruggen maken en kopen.
- Koplampmotoren monteren en kabelboom ervoor maken
- interieur reinigen
- Achterkant omhoog
- Nieuwe, nette kentekenplaten monteren.