Auteur Topic: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!  (gelezen 118519 keer)

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #1095 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 14:54:06 »
En als de demper hoger word getrokken door dat pijpje dan word ie zowiezo onder spanning gehangen.

en als je een grote mond kan hebben over het niet krijgen van reacties, lees ze dan wel als je reacties krijgt

waarschijnlijk trekt de manier waarop hij nu hangt de uitlaat uit zn verband
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #1096 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 16:32:48 »
Uitlaatcement wel even laten drogen voor je d'r druk op zet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Natriumsilicaat



ook gedaan ja. Maar het werd vervolgens gewoon vloeibaar. Dus niet lang genoeg laten uitharden ofzo? Staat iig niet op de verpakking dat t uberhaupt moet. Wat ik nogal vreemd vind. maargoed, binnenkort maar eens de middendemper ietskes minder ver op de kat schuiven (hopelijk krijg ik m nu wel los) en vervolgens zonder de klem erop, de einddemper eronder zetten. Kijken of het dan wat beter te stellen is...

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #1097 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 17:30:59 »
Word het gewoon niet eens tijd dat je de polo gaat ruilen tegen een bakfiets?
Dat cement wat jij gebruikt zal wel vloeibaar blijven,dus gewoon dat andere spul gaan halen zoals sommigen aanbevelen.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #1098 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 18:22:44 »
Word het gewoon niet eens tijd dat je de polo gaat ruilen tegen een bakfiets?
Dat cement wat jij gebruikt zal wel vloeibaar blijven,dus gewoon dat andere spul gaan halen zoals sommigen aanbevelen.

euh... toen hij het plaatste (bij mij voren op de stoep) heeft hij netjes een tube uitlaatcement gebruikt hoor

Offline CoupePart2

  • Non-Register lid
  • Berichten: 67
  • Geslacht: Man
  • Ronald Venema
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #1099 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 19:19:42 »
Hey, dat soort cement heb ik ook een week of wat terug gebruikt, heb toen eerst de auto warm gedraaid, dus het pijpje ook lekker warm, en daarna het cement erop, en gewoon een nachtje laten staan, werd keihard!

Heb het ook al eens geprobeerd met draaiende motor te laten uitharden, werkte bij mij iig niet

Grtz

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #1100 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 20:42:57 »
met warme pijp erop smeren heb ik ook al geprobeert, dan wordt t nog sneller vloeibaar.

Heb gewoon bosal uitlaatcement gebruikt hoor!

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #1101 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 22:25:24 »
rommel cement er tussen kliederen vast zetten warm draaien, lees niet rijden! uitdoen 1 uur wachten en dan moet het klaar zijn -dunno- zo moeilijk is het niet hoor!
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #1102 Gepost op: vr, 22 jul 2011, 13:29:12 »
binnenkort maar eens weer eronder liggen dan.

Vandaag contact gehad met een bedrijf wat doet ontlakken en ontvetten. 15"ers ontlakken kost me 100 euro. Vind ik erg veel geld, dus dat gaan we zelf doen.
maar het ontvetten van het cilinderkopje kost maar 7,50! Had ik dus eerder moeten weten, want het heeft me al meer gekost aan flessen dasty.
Zowel cilinderkop als inlaat ga ik daarheen brengen. Scheeld me wat werk en ik kan vervolgens gewoon gaan bewerken zonder dat er slijpsel in de vettigheid blijft hangen. Voor 15 euro totaal, vind ik dat wel het geld waard.

Heb even een klein lijstje opgesteld met de plannen. Uiteraard niet op chronologische volgorde.

- Uitlaat opnieuw afhangen op de juiste manier
- Roestplekken bijwerken, laswerk en spuitwerk. Vervolgens auto compleet polijsten zodattie weer glimt.
- zwarte bumpers echt zwart maken en monteren. net zoals alle sierstrips en de grill enzo.
- Velgen ontlakken, opnieuw spuiten en polijsten, daarna voorzien van nieuw rubber
- wintervelgen voorzien van wieldoppen en voorzien van nieuw winterrubber
- Kopje + inlaat laten ontvetten en zelf bewerken, vervolgens laten vlakken
- kopje + andere nokkenas inbouwen. Gelijk ook nieuwe waterpomp, distributieriem, boegietjes, olie, oliekeerringen, filters, pakkingen, enzovoorts (nja zeer groot onderhoud dus)
- Remleidingen rondom vervangen
- kabelboom die in de schuur licht opnieuw inbinden en waar nodig vervangen. En ompolen zodattie straks plug and play in de auto kan.
- Kabelboom + nieuwe inlaat en dergelijke inbouwen, zodattie weer wat sneller loopt.
- Andere luchtmassameter erop en afstellen.
- Veerpootbruggen maken en kopen.
- Koplampmotoren monteren en kabelboom ervoor maken
- interieur reinigen
- Achterkant omhoog
- Nieuwe, nette kentekenplaten monteren.
« Laatst bewerkt op: vr, 22 jul 2011, 16:52:05 door Rverlinde »

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #1103 Gepost op: do, 11 aug 2011, 19:22:19 »
Uitlaat, tja vandaag aan gewerkt, uren bezig geweest met het staalstripje enigszins in vorm te krijgen, blijkt ie dus veel te groot te zijn. Vervolgens geprobeerd om 2 draadstangen in de juiste vorm te buigen, volgens richard zou ik ze zo door het kokertje heen kunnen krijgen. Mooi niet dus, veel te weinig ruimte, zoals ik al had gedacht.
Ophanging einddemper is dus niks aan veranderd.

Heb nu de overgang tussen midden en einddemper weer in elkaar gezet met uitlaatcement en ik heb er vervolgens gungum uitlaattape omheen gewikkeld, Daarna pas de klemmen erop gezet, waarbij 1 net achter de overgang zit (draadeind klem,  zodat t een keer echt vastzit) En de andere een stukje verderop.

Idee erachter is dat, mocht het uitlaatcement het dit keer begeven onder de eventuele spanning, dat de uitlaattape dit opvangt en het dus aan elkaar blijft.
Volgende stap is de auto aan de achterzijde omhoog zien te zetten, want dan heb ik minder kans om drempels te raken met de uitlaat en is de kans op lostrekken dus een stuk kleiner.

Staat nu lekker uit te harden op de oprit, morgen maar weer eens starten en hopen dat t nu wel goed blijft zitten en stil blijft.

Wel heb ik alweer een benzinelekkage aan de opvoerpomp. Ik heb het nog niet goed onderzocht, maar ik snap niet dat dit weer gebeurt. Dit was een jaar geleden ook al, oorzaak lag toen bij de rubberen ring die niet goed zat. Toen opvoerpomp vervangen (met ring) en nieuwe klemmen op de leidingen.
 Dit keer lijkt het erop dat 1 van de leidingen poreus is geworden. Lastig om te ontdekken waar het nu echt lekt. Op zich is de lekkage niet groot en hij komt duidelijk van de opvoerpomp af. (klepje er al afgehad) Maar dat heeft dus nog verder onderzoek nodig.
« Laatst bewerkt op: do, 11 aug 2011, 20:11:54 door Rverlinde »

Offline Polo2F

  • Non-Register lid
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Jacco
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #1104 Gepost op: vr, 12 aug 2011, 19:37:42 »
pompen willen zelf ook graag doorrotten in de beugel zelf

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #1105 Gepost op: vr, 12 aug 2011, 20:15:41 »
tis de opvoerpomp weer ;) niet die onder de auto. Maar moet nog ff kijken hoe t zit.
Uitlaat is iig dicht en heeft alweer wat drempeltjes overleefd.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #1106 Gepost op: za, 13 aug 2011, 09:19:36 »
 -goodjob-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #1107 Gepost op: zo, 14 aug 2011, 14:07:14 »
Ik heb je gespot in het Echtse! eerst bij de tango en later in mijn spiegel op de A2 + afslag maasbracht!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #1108 Gepost op: zo, 14 aug 2011, 15:07:08 »
das dan vrijdag geweest. Tango heb ik idd getankt, ben daarna doorgereden naar huis en das dan makkelijker om bij maasbracht eraf te gaan. Heb jou niet zien rijden overigens.

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #1109 Gepost op: di, 16 aug 2011, 09:01:32 »
Je hebt achter me gereden op de afrit bij maasbracht.. Ik was in de golf!