Auteur Topic: ruitenwissersproeiers  (gelezen 1101 keer)

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
ruitenwissersproeiers
« Gepost op: di, 07 feb 2006, 18:02:11 »
Hallo allemaal,
op de laatste meeting heb ik ff een motorkap gewisseld. Nu schijnt deze kap van een ouder type te zijn, dat wil zeggen; de ruitenwissersproeiers zitten niet zoals bij mijn originele kap uit 1990 tussen het wateropvang-rooster op de kap, maar net een stukje ervoor.
Nou wou ik graag even van die sproeiertjes aanschaffen bij de dealert en was ik zo eens in ome edgar aan het kijken, maar ik vind alleen onderdeelnummer 533 955 985, maar volgens mij zijn dat de sproeiers die voorkomen op de 2e generatie motorkappen. Zijn de sproeiers uit voorgaande jaren nou wel gelijk of niet? En mochten ze dan toch verschillen, wie kan mij het goede onderdeelnummer geven?

Alvast bedankt.

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
ruitenwissersproeiers
« Reactie #1 Gepost op: wo, 08 feb 2006, 07:38:07 »
niemand?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
ruitenwissersproeiers
« Reactie #2 Gepost op: wo, 08 feb 2006, 08:54:12 »
Jawel:

- sproeiertjes hebben een ander klik systeem, dus zijn niet verwisselbaar: Oude piesertje past alleen in oude motorkap. Nieuwe piesertje past alleen in nieuwe motorkap.

Onderdeelnummers:

191 955 985 -> Sproeiertje 'oude kap' (tot chassisnummer 'J')
(enkele straal piesertje)

191 955 985 A -> Sproeiertje 'nieuwe kap' (vanaf chassisnummer 'J').
(dubbele straal piesertje)


Maar nou wordt 't leuk; de oude kap piesert is vervallen. In de 'moderne edgar' die de dealert heeft zal ie aangeven: vervallen en vervangen door: (en dan een bepaald nummer).

Je krijgt dan de sproeiers van bijv een scirocco of T4: Deze passen in het gaatje van de oude motorkap, zien er verders t zelfde uit, maar heeft wel 2 sproeigaatjes :)

Suc6



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
ruitenwissersproeiers
« Reactie #3 Gepost op: wo, 08 feb 2006, 19:33:05 »
Even duidelijk samenvatten: het komt er dus op neer dat ik sproeiers kan bestellen van een T4 of scirocco? en deze hebben geen verschillende sproeiers gehad in de loop der jaren?
Alvast dank voor de uitleg

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
ruitenwissersproeiers
« Reactie #4 Gepost op: wo, 08 feb 2006, 21:32:49 »
Vincent ik heb ook een oud type kap op mijn coupe. ik heb ze ook 2 jaar geleden nieuw bij de dealer gekocht. kosten ecxht geen drol.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
ruitenwissersproeiers
« Reactie #5 Gepost op: wo, 08 feb 2006, 22:33:25 »
Vincent: neen. Sproeiers van 'een t4' of 'een scirocco' passen niet zomaar. Ook daar zijn vast verschillende sproeiers op geleverd.

't is alleen dat de sproeiers die jij nodig hebt vervallen zijn. Als vervanging krijg je dan andere sproeiers die bijvoorbeeld ook geleverd zijn op een T4.

Oftewel: gewoon naar de dealer gaan, en vragen voor ruitensproeiers voor een polo van 1983. Geef desnoods mijn kenteken op: ( JD-78-LR ) Houd jezelf verders gewoon dom, en je krijgt de juiste mee.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
ruitenwissersproeiers
« Reactie #6 Gepost op: wo, 08 feb 2006, 23:08:54 »
Oftewel: gewoon naar de dealer gaan, en vragen voor ruitensproeiers voor een polo van 1983. Geef desnoods mijn kenteken op: ( JD-78-LR ) Houd jezelf verders gewoon dom, en je krijgt de juiste mee.

Beste wat je kan doen, heb ooit eens voor de 6n sproeiertjes gehaald (zijn ook meerdere varianten van), en het heeft me een tijd gekost om die krengen mee te krijgen hoewel ikzelf aangaf welke ik wilde hebben. Dealers... -gert-

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
ruitenwissersproeiers
« Reactie #7 Gepost op: do, 09 feb 2006, 22:01:57 »
Bij de dealer zijn ze ook dom, ik ben er dus al geweest, en ze wilden mij gewoon weer de nieuwere type sproeier meegeven, want volgens edgar was de enige soort.
Bij de dealert werken ze volgens hun software, en als daar niet instaat wat je vraagt, dan vinden ze het een raar verhaal.
Ze vroegen me daarna hoe oud de kap was of het chassisnummer van de auto waar die kap vanaf kwam.
Ik zei zelf 1984 en ze kwamen nog met deze aanzetten. Ze kosten idd slechts 5 euries, maar wil wel de goeie hebben.
Zal ze morgen nog maar eens uitleggen dat die type sproeiers geleverd zijn tot 1983, dat ze niet meer geleverd worden, maar dat wellicht de sproeiers van een scirocco of T4 ook passen.

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
ruitenwissersproeiers
« Reactie #8 Gepost op: za, 11 feb 2006, 18:27:54 »
tip heb je de oude nog??
zoja mee brengen en of nummer die erop staat doorgeven!!
die kennen ze vervolgens intikken en kijken of hij overgaat!!!

ze zijn niet dom bij de dealer alleen om tijd te besparen (tijd is helaas ook veel geld bij vw) is edgar heilig en word er alles volgens dat ding gedaan!!
jaap geeft zelf al aan in zijn tekst dat de onderdeel nummers gelijk zijn!!!
dus denken die lui nie verder na!!!!
maar zien de sproeiers die je krijgt van ze hetzelfde eruit als de sproeiers van het nieuwe type
ze willen ook wel eens voor 2 oude verschillende types 1 nieuwe maken!!!!

greez

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
ruitenwissersproeiers
« Reactie #9 Gepost op: za, 11 feb 2006, 22:31:53 »
Nummers zijn niet gelijk, bij het 2e nummer hoort er een A achter, die was Jaap vergeten  -nana-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
ruitenwissersproeiers
« Reactie #10 Gepost op: zo, 12 feb 2006, 09:48:03 »
Nummers zijn niet gelijk, bij het 2e nummer hoort er een A achter, die was Jaap vergeten  -nana-

Huh?! Oh,. die A had ik wel degelijk ingeklopt,. dacht ik.. typevoautje is zo gemaakt he?! :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
ruitenwissersproeiers
« Reactie #11 Gepost op: zo, 12 feb 2006, 18:45:21 »
maak nie uit

maar ga naar de dealer met het juiste nummer zou ik dan zeggen!!!!

gr maikel

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
ruitenwissersproeiers
« Reactie #12 Gepost op: do, 16 mrt 2006, 18:21:12 »
Update:
Inmiddels 4 dealers afgestruind en allemaal komen ze met hetzelfde verhaaltje: er is een wissel geweest in dit onderdeel in 1987. De oude pissers bestaan niet meer en zijn allemaal vervangen voor nr. 191 955 985 van de scirocco.
Deze zijn ook gemonteerd geweest op onder andere T4, golf 2 en dus de polo 2.
Ze passen wel in de kap, maar het slangetje onder de kap past d'r niet op. Dan maar naar de bouwmarkt.

Ze konden nog wel pissers leveren van de polo 1 (hadden ze niet op voorraad) maar ze wisten niet of die pasten.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
ruitenwissersproeiers
« Reactie #13 Gepost op: do, 16 mrt 2006, 19:24:37 »
Ze passen wel in de kap, maar het slangetje onder de kap past d'r niet op.

HUH?

Klikken de sproeiertjes nou wel of niet in de kap vast?

Als t alleen een probleem is van een slangetje op de aansluiting:





Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
ruitenwissersproeiers
« Reactie #14 Gepost op: do, 16 mrt 2006, 21:42:10 »
Yup ze klikken of sluiten in ieder geval met enige moeite wel op de kap. het aansluiten v/d slangetjes heb ik inmiddels op de bouwmarkt manier opgelost met verloopstukjes en tape!