Auteur Topic: brandstofpomp defect  (gelezen 720 keer)

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
brandstofpomp defect
« Gepost op: di, 27 nov 2012, 14:31:30 »
Goedemorgen heren en dames van het forum,

Vanmorgen is mijn daily polo 2 ermee opgehouden. Gisteren gereden zonder problemen en nog ff getankt en probleemloos thuis weggezet. Nu ik vanmorgen wilde starten, geen sjoege. Na kortstondig onderzoek bleek dat er geen brandstoftoevoer is bij de benzineslang bij het drukpotje. Ook doet de benzinepomp niet zoemen bij het inschakelen vasn het contact. Ik dacht dus.. zekering #1 is aan zijn einde. Dus deze vervangen, maar tot nu toe nog steeds niet starten.. Wat nu? Waar moet ik het zoeken?


Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: brandstofpomp defect
« Reactie #1 Gepost op: di, 27 nov 2012, 15:07:39 »
Oja, hoe kan je benzinepomp rechtstreeks op accu aansluiten, ofwel, van waar naar waar draad trekken?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: brandstofpomp defect
« Reactie #2 Gepost op: di, 27 nov 2012, 15:37:28 »
Kan ook het relais zijn dat dienst weigert.  Brandstofrelais wordt o.a. gestuurd door de hall-gever: draait de motor niet, stopt de brandstofpomp. Initieel geeft ie echter wel enkele seconden signaal zodat het systeem op druk kan komen.

Bij de NZ zit het relais volgens mij bovenop de zekeringkast geklikt. Check daar dus voor de juiste kleuren.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: brandstofpomp defect
« Reactie #3 Gepost op: di, 27 nov 2012, 17:38:57 »
Relais: is 1 uit 2 blokjes welke onder de computer zit met nr.53 erop? (1 is lambdaregeling, 1 is pomp.. zijn ze qua relais identiek?)

Hallgever kan ik min of meer uitsluiten, heb de ontsteking gewisselt met een andere, dat maakte geen verschil.. Heb ook het contactblokje omzeilt door een draad te trekken van plus op accu naar plus op bobine. Ook dat maakte geen verschil..
Bougies geven wel een vonk, dus daar ligt het probleem ook niet.

Brandstofpom zit in de tank,toch? Misschien is het handig om te vermelden dat heel recent de tank vervangen is. Daarna hebben er iedere keer alleen maar kleine beetjes brandstof in de tank gezeten.. gisterenmiddag toen de auto nog in orde was hebben we de tank volgemikt en probleemloos naar huis gereden..daar is ie weggezet en vanaf die plek wil ie vanmorgen niet meer weg.. of dat te maken heeft met de huidige storing weet ik niet..
« Laatst bewerkt op: di, 27 nov 2012, 17:59:04 door Vincent »

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: brandstofpomp defect
« Reactie #4 Gepost op: wo, 28 nov 2012, 07:20:15 »
relais is ook nog oke.. begin het een beetje zat te worden met deze auto.. misschien moet ie toch maar naar de sloop..


Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: brandstofpomp defect
« Reactie #5 Gepost op: wo, 28 nov 2012, 14:00:45 »
Wat voor motor ligt er in je wagen? Injectie blokje? Zo ja, dan hoor je in principe altijd de brandstofpomp aan gaan bij de auto enkel op contact zetten. Blijft het stil? De pomp in de tank is makkelijk bij te komen, die onder de wagen hangt is een iets ander verhaal (viezer).
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: brandstofpomp defect
« Reactie #6 Gepost op: wo, 28 nov 2012, 18:01:59 »
Ja, injectieblok --> NZ
zoem bij op contact zetten is niet meer.. brandsofslang bij injectierail/drukpotje blijft ook leeg tijdens starten..

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: brandstofpomp defect
« Reactie #7 Gepost op: wo, 28 nov 2012, 18:15:21 »
Het kan ook zijn dat de ECU naar zijn grootje is,ik heb dat ook eens gehad in mijn polo 2.
Gewoon onder het rijden er gewoon meet kappen.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: brandstofpomp defect
« Reactie #8 Gepost op: do, 29 nov 2012, 22:05:45 »
FIXED:

Vandaag draad getrokken van benzinepomp naar accu en pomp werkte prima naar behoren.. Verder zoeken dus.. na een tijdje liggen klooien met de multimeter (ben echt niet handig met electronica) was het dan toch het relais waar de spanning wegviel.. In ieder geval.. voor nu rijd ie weer..  -thumbsup-

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: brandstofpomp defect
« Reactie #9 Gepost op: do, 29 nov 2012, 22:28:06 »
 -klappen- -klappen- -klappen-
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: brandstofpomp defect
« Reactie #10 Gepost op: do, 29 nov 2012, 22:44:44 »
 -thumbsup-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!