Auteur Topic: CO veel te hoog  (gelezen 2762 keer)

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
CO veel te hoog
« Gepost op: za, 19 apr 2014, 09:25:34 »
Goedemorgen,

Gisteren polo voor de APK gehad, uiteindelijk wel goedgekeurd, maar met pijn en moeite. CO blijkt veeeeel te hoog en motor reageert niet of nauwelijks op CO afstelschroef. Nu wil ik de CO eigenlijk wel beter krijgen, maar weet eigenlijk niet precies waar ik het moet zoeken! Zou de luchtmassameter defect zijn? Het gaat om een 1.3 NZ. Geen kat, blok wel wat bewerkt, maar dat mag geen invloed hebben op de CO. Carterontluchting is vernieuwd dus niet lek, vacuumslangetjes zijn ook oke. Waar moet ik het zoeken?


Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: CO veel te hoog
« Reactie #1 Gepost op: za, 19 apr 2014, 10:07:48 »
Lambda nog wel aangesloten?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: CO veel te hoog
« Reactie #2 Gepost op: za, 19 apr 2014, 16:17:30 »

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: CO veel te hoog
« Reactie #3 Gepost op: za, 19 apr 2014, 16:53:33 »
Lambda kan ook kapot zijn, word je co meestal ook te hoog.

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: CO veel te hoog
« Reactie #4 Gepost op: za, 19 apr 2014, 17:05:15 »
Verklaard dat ook het nauwelijks effect hebben van de uitstoot bij het draaien aan de CO-stelschroef?

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: CO veel te hoog
« Reactie #5 Gepost op: za, 19 apr 2014, 17:43:18 »
Ik weet niet zeker hoe zo'n polo zijn berekeningen doet. Maar als die lambda zegt van je loopt veel te arm en die ecu doet daar echt wat mee dan gaat hij hem dus rijker zetten. Maar stel nou dat het signaal helemaal niet klopt dan gooit hij hem dus te rijk terwijl dat niet moet. En als hij niks doet dan gaat hij vaak in een noodloop wat meestal ook weer te rijk is. Te rijk betekent ook een te hoog co, maar meestal wel dat hij tenminste niet zo snel stuk loopt wat hij met te arm wel kan doen.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: CO veel te hoog
« Reactie #6 Gepost op: za, 19 apr 2014, 18:01:23 »
Volgende keer gewoon de lambda verwijderen voor APK.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline djman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 51
  • Geslacht: Man
  • Martijn
Re: CO veel te hoog
« Reactie #7 Gepost op: za, 19 apr 2014, 18:09:35 »
Zo een flesje injector cleaner bij de bezien doen wil ook wel helpen.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: CO veel te hoog
« Reactie #8 Gepost op: za, 19 apr 2014, 18:21:59 »
Zonder kat wordt de pijp ook niet warm genoeg voor de lamda en hierdoor zal je mengsel ook te rijk staan .
of je lamda bij je spruitstuk plaatsen of een poesje onder de auto .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: CO veel te hoog
« Reactie #9 Gepost op: za, 19 apr 2014, 19:04:17 »
Heb een 4-2-1 spruitstuk op de auto en daar waar het spruitstuk verloopt van 2 naar 1 buis heb ik een lasmoer in laten lassen en daar de lambda in geschroeft. Misschien is de positie van de lambda dan niet goed en meet deze een verkeerde waarde/temperatuur?

Edit: ik zie op ebay weleens van die mini-katjes voorbij komen die je zo tussen je uitlaat plaatst. Is dat wat?


Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: CO veel te hoog
« Reactie #10 Gepost op: za, 19 apr 2014, 19:24:39 »
voor de keuring ja .voor dagelijks gebruik nee .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: CO veel te hoog
« Reactie #11 Gepost op: za, 19 apr 2014, 19:30:12 »
Gewoon het zelfde doen zoals bij mij is gebeurt.Voor de apk lambda verwijderen en zorgen dat hij onder de 3,5% CO blijft.
Wel gek dat ze bij jou dan niks zeiden over de lambda zonder kat onder de auto.Met kat en lambda hoort hij 0,5%CO aan uitstoot te geven.
Na de apk gewoon weer je lambda terug plaatsten en  -sturen- :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: CO veel te hoog
« Reactie #12 Gepost op: za, 19 apr 2014, 20:18:29 »
@Jelle: mits in dezen te hoog niet betekent >3,5%.
Anders vooral de keurmeester vertellen dat hij de regel verkeerd interpreteert en dat het echt alleen 0,5% is bij aanwezigheid van én lambda én kat. Desnoods RDW bij laten komen.
« Laatst bewerkt op: za, 19 apr 2014, 20:21:41 door Gekke Gerrit »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: CO veel te hoog
« Reactie #13 Gepost op: za, 19 apr 2014, 20:41:58 »
@Jelle: mits in dezen te hoog niet betekent >3,5%.
Anders vooral de keurmeester vertellen dat hij de regel verkeerd interpreteert en dat het echt alleen 0,5% is bij aanwezigheid van én lambda én kat. Desnoods RDW bij laten komen.
Let wel: alleen voor  een auto van voor 1993
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: CO veel te hoog
« Reactie #14 Gepost op: za, 19 apr 2014, 21:04:32 »
Dank voor het nuanceren van de nuance...  -uitlachen-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!