Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Victor-J op do, 08 aug 2013, 14:14:14
-
Hierbij open ik mijn eigen project topic maar eens!
Ik heb de G40 27 Juli gekocht en sindsdien al vele kms gemaakt. Het blijft toch erg genieten om hem eerst even lekker warm te rijden en dan een keertje lekker het gas in te trappen.
Precies de auto die ik zocht zo :) Hij valt mij ook helemaal niet tegen als ik gewoon rustig ergens een keer heen rijd. Kan allemaal lekker relaxed, ondanks de 60-40 verlaging.
Toen ik hem kocht was hij al niet meer standaard. Hier een lijstje wat er aan gedaan is:
-Kleinere poelie en andere chip
-60-40 verlaging
-15 inch BBS RA velgen
-Ramen geblindeerd (Zou dit zelf het liefst weg willen halen, maar het zit er nu heel netjes op, als ik er zelf aan ga knooien weet ik dat het er lelijk op blijft zitten).
Daarnaast heb ik na de aankoop gelijk voor nieuwe remschijven en blokken gemonteerd.
Dan heb ik nog een lijstje met to do dingen:
-Koppelingskabel of koppeling zelf maakt lawaai tijdens intrappen van de koppeling.
-Antennevoetpakking moet vervangen worden.
-Ooit nog eens mooie audio installeren.
-Nieuwe hoedenplank, zonder gaten van speakers.
-Versnellingspook heeft speling.
-De sigarettenaansteker aansluiten.
Ook heb ik de originele 13 inch BBS RA velgen er bij met +-4mm winterbanden. Ik kan ze alleen nergens kwijt, dus die gaan waarschijnlijk de verkoop in.
Hier ook nog wat foto's van de Polo, zijn niet mijn foto's, maar die komen nog wel!
(http://imageshack.us/a/img855/8186/2l93.jpg)
(http://imageshack.us/a/img600/9228/14vs.jpg)
(http://imageshack.us/a/img834/4831/qwcn.jpg)
(http://imageshack.us/a/img843/9940/a3uk.jpg)
(http://imageshack.us/a/img20/820/f4bi.jpg)
-
Ik heb ook al een poosje wat dingen geplaatst in dit topic: http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=13255.0
Nu ben ik vandaag al begonnen met de antennevoetpakking. Ik heb een deel van de hemel al los bij de achterklep, maar hoe kom ik voorbij die knik?
En hoe krijg ik het gedeelte los waar de sigarettenaansteker in zit? Die hele unit zat niet aangesloten nml..
(http://i275.photobucket.com/albums/jj289/Vicmaster7/IMAG0768_zps446d37ff.jpg) (http://s275.photobucket.com/user/Vicmaster7/media/IMAG0768_zps446d37ff.jpg.html)
(http://i275.photobucket.com/albums/jj289/Vicmaster7/IMAG0769_zps88284f9c.jpg) (http://s275.photobucket.com/user/Vicmaster7/media/IMAG0769_zps88284f9c.jpg.html)
Niet de duidelijkste foto, maar jullie weten vast wat ik bedoel.
-
-love-
-
Erg mooie g40 -love-
Dat ''knikje'' in de hemel is zo'n stalen stokje/draadje hoe je het ook wilt noemen, wat met wat gepruts (omdat je het vaak niet kunt zien) aan de zijkant losgehaakt kan worden.
Hoe de kabel van de dak antenne standaard loopt weet ik helaas niet, heb nooit het hemeltje van een g40 losgehad -dunno-
Verkeerd gelezen :) aansteker/asbak unit zal ik even voor je kijken hoe het zit, heb er wel een los liggen.
-
Thanks! Ga ik zo eventjes naar kijken dan. Moet de hemel toch wat verder los halen denk ik.
-
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/36727784/2013-08-08%2014.49.11.jpg)
2 schroefjes aan de bovenkant, dus achter het kachelbedienings paneel. Als je die schroefjes los hebt kun je het er als het goed is gewoon zo uitpakken. -thumbsup-
-
Dat is een leuke G40 -thumbsup-
-
Nette idd!
Geluid bij de koppeling is naar mijn mening de druklager. Hopen dat het niet zo is....
-
Mooie Genesis! 15 bbs RA blijft een goede upgrade. -thumbsup-
-
Dank allen -thumbsup- Heb de antenne er nu af kunnen halen. Zat flink wat corrosie op de voet van de antenne. Even weer zo mooi mogelijk geschuurd en gelijk het dak op de plek van de antenne ook weer schoongemaakt.
Morgen de nieuwe pakking er weer op zetten en alles weer terug monteren. Bevalt me wel als ik iets zelf kan klussen en het gaat helemaal goed :)
-
Nieuwe pakking zit er op, sluit alleen niet helemaal goed aan.. Binnenkort nog maar weer is loshalen, heb de hemel toch nog niet dichtgelijmd. Ook heb ik even gekeken waarom de sigarettenaansteker het niet deed. Blijkt dat die stekker gebruikt is voor een van de 2 speakers achter. Nu heb ik even zitten denken, maar zou ik niet gewoon de draden die naar de speaker R.A. lopen door kunnen laten lopen naar de speaker L.A.? Ik heb al even gekeken hoe dat onder het dash eruit ziet, maar daar word ik geen koek wijzer van. Een grote bende met draden.
-
Waarschijnlijk is de voet door corrosie vervormd en sluit de boel daarom niet goed aan. Had hetzelfde bij mijn Genesis. Met vijlen en schuren weer goed gekregen -klus-
Bedrading: wat naar RA loopt is waarschijnlijk de originele bedrading voor de voeding van de actieve subwoofer die rechtsachter zat (en rechts onder het dash).
Zou onder het dashboard alles weer origineel maken qua draden en nieuwe bedrading leggen voor luidsprekers.
-
Ik ben nog nooit met dat spul in de weer geweest. Dus als ik dat doe ben ik waarschijnlijk 3 jaar verder voordat ik begrijp wat welk kabeltje doet. Maaarrr ik zie het wel als een uitdaging, want ik heb vandaag 2 originele subwoofers (waarvan 1 niet goed meer was) op de kop kunnen tikken. Als 1tje het al doet ben ik al blij! Alleen de originele aansluiting zit er waarschijnlijk niet meer, dus dat word opnieuw wat aanleggen.
-
Alleen de originele aansluiting zit er waarschijnlijk niet meer, dus dat word opnieuw wat aanleggen.
Bedrading: wat naar RA loopt is waarschijnlijk de originele bedrading voor de voeding van de actieve subwoofer die rechtsachter zat (en rechts onder het dash).
-dunno-
-
-love-
-
Heb ik even stom gedacht doh Blijkt de sigarettenaansteker te zijn gebruikt voor 2 lampjes in de volt en g-laderdruk metertjes. Nu even zo verbonden dat ik en een 12v aansluiting heb en dat de 2 lampjes het doen.
Ook even gekeken waarom die speaker links achter het nou niet deed, blijkt het ooit gesoldeerde draadje los te zijn gekomen. Nu even provisorisch opgelost door de kabel gewoon in de aansluiting te drukken en met tape goed strak gezet.
Hier nog een fototje van de 2 subwoofers en 2 originele achter speakers.
(http://i275.photobucket.com/albums/jj289/Vicmaster7/IMAG0780_zps2d233c3b.jpg) (http://s275.photobucket.com/user/Vicmaster7/media/IMAG0780_zps2d233c3b.jpg.html)
En een fototje met een collega van een maat van me met een (bijna) originele G40. Hij had zelfs nog de originele radio er in zitten. Stiekem toch wel erg gaaf!
(http://i275.photobucket.com/albums/jj289/Vicmaster7/IMAG0771_zps6d766ad5.jpg) (http://s275.photobucket.com/user/Vicmaster7/media/IMAG0771_zps6d766ad5.jpg.html)
-
Leuke foto!
-
Klasse bak Victor.... Ruilen? ;)
Super wieltjes ook in deze maat net even wat sportiever zonder af te wijken van de originele uitstraling. Ga je ook de genesis stickers weer plakken?
-
Hmm weet ik nog niet. Heeft sowieso geen hoge prioriteit bij mij, vind het niet heel mooi staan namelijk. Maar aan de andere kant word de auto daar wel weer een beetje origineel mee. Dus misschien in een verre toekomst!
-
Hmm na eens flink inlezen op het forum kom ik er dus achter dat je niks hebt aan de originele subwoofers zonder de originele radio...
(Hier gevonden: http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=1746.0)
Nu denk ik dat ik toch maar gewoon een andere subwoofer koop ooit. Zou nu anders een andere radio moeten monteren inclusief de hele bekabeling opnieuw aanleggen.
-
Er zijn wel adapters te koop om een andere radio aan het Genesis-systeem te knopen.
Dietz 17015, bijvoorbeeld: klik (http://www.ebay.nl/itm/Dietz-17015-Autoradio-Adapter-Aktivsystem-Interface-fuer-AUDI-200?item=400245170039&ih=027&category=27445&cmd=ViewItem)
-
Origineel werkend genesis audio begint zeldzaam te worden(of is al), dus even investeren zal niet alleen de originaliteit maar ook deels de waarde ten goede doen.
-
Origineel werkend genesis audio begint zeldzaam te worden(of is al), dus even investeren zal niet alleen de originaliteit maar ook deels de waarde ten goede doen.
Dat klopt, maar dan ben ik gebonden aan enkel radio of casettebandjes. Dan heb ik toch liever een nieuwere radio waar ik radio, cd en AUX mee kan gebruiken.
-
misschien is dit wat:
http://www.allekabels.nl/na/0/1469/cassette-adapter.html
-
-thumbsup-
-
Er is toch ook een gamma CD die werkt met het aktiv systeem? Of zit er ook nog weer verschil tussen genesis en overig VAG? Als dat eerste lukt heb je wel alles 'in stijl' maar met de luxe van een cd speler. En anders mag je wel een 2unlimited op cassette van mij lenen -dj-
-
Ik ga er nog maar is goed over nadenken. Eerst moet ik van de 13 inch BBSjes af om wat ruimte te krijgen.
Heb 6 augustus deze pookhoes besteld: http://www.ebay.com/itm/130946025181?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
Heb hem vandaag binnengekregen nadat hij eerst naar Vancouver was gestuurd -wtf- Nu lag hij vandaag eindelijk op de mat en hem er even ingezet. Toch een mooie verbetering weer. Zeker aan te raden trouwens! Erg netjes afgewerkt.
-
Vandaag de G40 de doop voor de Ring gegeven. Man wat gaat dat hard in verschil met mijn oude Polo. Ging wel iemand al bijna de baan af voor mij, maar heb erg genoten van dat ene rondje. Helaas wel de schijven voor alweer krom. Had ze vervangen nadat ik de G40 gekocht had. Misschien maar is een betere set remmen er onder.
(https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1236490_726750730675499_1954374119_n.jpg)
-
(...) Man wat gaat dat hard (...)
ja, dat zien we ook aan de smile van je bijrijder -thumbsup-
-
Ja de carrousel sla ik de volgende keer wel over. Rechtsvoor loopt het wiel nogal aan, maar in de carrousel ging dat net wat te.
Vraagje gelijk, kan ik beter geperforeerde schijven nemen of gegroefde? Dus deze:
http://www.g-ladershop.com/index.php?item=brembo-max-remschijven-voorz_-vw-polo-g40-_09_4765_75_&action=article&group_id=20000040&aid=250&lang=NL
of deze:
http://www.g-ladershop.com/index.php?item=zimmermann-sportremschijven-voorzijde-vw-polo-g40&action=article&group_id=20000040&aid=251&lang=NL
-
-dunno- ze hebben allebei een goede naam dus......
-
Mooi plaatje!
-
Is een oude Genesis van mij!
Lader is bij mij gedaan.
Chip en pouly door iemand uit zoetermeer die hem toen gekocht heeft.
Is bij mij verder origineel weg gegaan.
Hier staat ie nog op de foto met de brulpijp die eronder zat toen ik m kocht.
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-8AZT8QUU.jpg)
-
Hah, gaaf om te zien! -thumbsup-
-
Lees nu op het engelse G40 forum dat je net zo goed de OEM Brembo schijven kunt nemen als de gegroefde. Wel raden ze aan om bijvoorbeeld de Ferodo DS2500 pads er bij te nemen. Lang leve het internet :)
-
Ik heb het voor mekaar hoor.. begin te denken dat ik twee linker handen had. Had het kapje op het stuur losgehaald (vraag me niet waarom) en nu is dat plaatje die de toeter verbind afgeknapt. Geen claxon meer dus. Vervolgens ga ik weer rijden komt er ook een getik uit de tellerbak vandaan. Lijkt een schakelaartje of relais oid. Is enkel tijdens het rijden zo. Gaat lekker zo
-
Het lipje waar de stekker op komt? Had ik ook, gewoon weer eraan gesoldeerd.
Tikken = km-tellerkabel die niet goed in het cockpitje zit?
-
Het was de dagteller die niet verder dan 99 wilde. Even gereset en we zullen het wel zien bij de volgende 99 :P
De Wellemsblokjes zitten er op, helemaal geen aanloop meer! :D Tenminste niet als ik op z'n bijna hardst in de blokken ga. Donderdag wordt hij uitgelijnd, plus hopelijk de nieuwe schijven en blokken er op!
(http://i275.photobucket.com/albums/jj289/Vicmaster7/IMG-20131005-WA0000_zpsedad0ef6.jpg) (http://s275.photobucket.com/user/Vicmaster7/media/IMG-20131005-WA0000_zpsedad0ef6.jpg.html)
-
-thumbsup-
-
Heb je de klemringen er ook op zitten zie ze niet op de foto zitten namelijk -dunno-
-
Nu je het zegt o.O niet opgemerkt, heb het gelijk even gevraagd aan "mijn" monteur. Was er zelf niet bij nml. Vermoed dat de foto gemaakt is voordat die er op gingen, of ze aan de verkeerde kant zitten..
Edit: Na de foto gemonteerd -thumbsup-
-
Oef, scheelt weer.... :)
-
Updatetje! Nadat de Wellemsblokken er onder zijn gekomen is hij vandaag eindelijk uitgelijnd. Stuur staat nog wel een tikkie scheef, maar verder geen gekke dingen. Ook na de meeting nog een klein klusje gedaan, namelijk de stekkers van de dimlichten vervangen. Beide waren deels ingebrand, dus dit werd wel eens tijd.
Nu dat uitlijnen gedaan is wil ik er weer wat meer mee gaan rijden, al komen de slechte maanden er helaas wel aan.
-
Daar zijn ze voor toch?
Noodzakelijk onderhoud hoort erbij dus -thumbsup-
-
-thumbsup-
-
Dinsdag mooiweerdag dus een mooi stukje getoerd :)
(http://i275.photobucket.com/albums/jj289/Vicmaster7/093-mooi_zps3c1e3eb6.jpg) (http://s275.photobucket.com/user/Vicmaster7/media/093-mooi_zps3c1e3eb6.jpg.html)
(http://i275.photobucket.com/albums/jj289/Vicmaster7/069-mooi_zps55ac9247.jpg) (http://s275.photobucket.com/user/Vicmaster7/media/069-mooi_zps55ac9247.jpg.html)
(http://i275.photobucket.com/albums/jj289/Vicmaster7/063-mooi_zps99cb1ddb.jpg) (http://s275.photobucket.com/user/Vicmaster7/media/063-mooi_zps99cb1ddb.jpg.html)
(http://i275.photobucket.com/albums/jj289/Vicmaster7/074-mooi_zps8046e294.jpg) (http://s275.photobucket.com/user/Vicmaster7/media/074-mooi_zps8046e294.jpg.html)
-
Ziet er goed uit, geniet er van. Heb mijn Gt even te vroeg op de winterstalling gezet.
-
Leuk ding! Nog niet zien rijden in zwolle, hoewel die foto van die genesis van jou en die van een vriend van je me wel bekend voor komt, stations straat vlak bij de Boni?
-
Als je het goed leest zul je lezen dat op die foto de Genesis nog van een ander was ;) Is waarschijnlijk dus niet in Zwolle (al weet ik wel welke locatie jij bedoeld).
Ik zelf woon in de Aa-landen, Zwolle.
-
En een fototje met een collega van een maat van me met een (bijna) originele G40. Hij had zelfs nog de originele radio er in zitten. Stiekem toch wel erg gaaf!
(http://i275.photobucket.com/albums/jj289/Vicmaster7/IMAG0771_zps6d766ad5.jpg) (http://s275.photobucket.com/user/Vicmaster7/media/IMAG0771_zps6d766ad5.jpg.html)
doelde op deze foto maar zie al dat ik verkeerd was :P
Maar ik woon in Zwolle zuid, vlak bij het winkel centrum daar ;)
-
Ohh stom :P excuus. Dat is in Steenwijk ;) Zwolle Zuid kom ik eigenlijk nauwelijks, al helemaal niet met de auto.
-
Vandaag op Zandvoort geweest tijdens het vrij rijden Erg gave ervaring waar ik uit vond hoe hard zo'n G40 nou kan. Karten is het antwoord. De eerste sessie was het wat nat, maar de tweede sessie was het droog. Wat een verschil! Wel tegen 1 probleem aangelopen, het olieniveau piepje ging op een gegeven moment heel veel af, weet niet of daar een oplossing voor is? (Hier een filmpje van hoe dat bij mij ook ongeveer ging: http://vimeo.com/51275526) Ben ook olie verloren, maar waar en hoe, geen flauw idee.. Maar zo hebben we weer wat te doen natuurlijk. Had voor vandaag de achterbank en gordels achter deels weggehaald en denk dat ik het zo ga laten. Dan eens kijken voor een kooi achterin en misschien andere stoelen voorin.
Hier nog een filmpje welke ik vond. Ik rijd constant in beeld voor de 106 GTI (waar dus uit gefilmd is). Diegene die de grindbak voor mn neus in vloog stuurde plots haaks die bocht in. En die Clio op z'n dak was compleet afgeschreven. Maargoed, risico van het vak he!
http://www.youtube.com/watch?v=2wYEx5-Fu3w
Foto's komen denk ik nog!
-
Dat van die Clio had ik gehoord ja, schijnt dat het een behoorlijk harde crash was.
Kameraad van me was er vandaag ook, weet alleen niet of hij ook gereden heeft.
Was er ook een paarse Mazda MX-5 of een standaard uitziende (snelle) groene Suzuki Swift op het circuit? :)
-
Durf ik van beide niet te zeggen helaas.
-
Altijd leuk! Trappen met dat hok!
-
Komen ze in Zandvoort, niemand die dat even meldt. Is bij mij wel om de hoek. Dan is het altijd leuk even te kijken en zo .... :)
Maar genoten heb je, dat is het belangrijkste -thumbsup-
-
Plaatje bij het praatje:
(https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1458527_750522994973333_1456124107_n.jpg)
Wil voordat ik onderdelen ga kopen toch eens kijken wat dat olie probleem is. Zit me niet helemaal lekker.
Iemand een (misschien bekend) idee wat ik in de gaten moet houden?
Hij geeft geen blauwe walmen of uberhaupt veel rook ontwikkeling tijdens het rijden en er liggen ook geen plasjes onder de auto.
-
castrol 10w60 erin?
-
Is nu een mix van Kroon 10W60 en (ik meen Castrol, gekocht bij t circuit Zandvoort) 10W60. Gaat me ook een beetje om het punt dat ik dus toch olie kwijt raak, maar niet merktbaar...
-
Maar geen verlies bij dagelijks gebruik?
Je bent nu meer grenzen aan het opzoeken geweest. Staat ook bij je geplaatste filmpje:
temperatuur/slijtage/bochten werk
-
Bij dagelijks gebruik denk ik een klein beetje. Zo heel erg dagelijks gebruik ik hem niet.. Is eigenlijk puur een hobby auto. Maar ga het nu wel even bijhouden.
En van de grenzen, dat klopt. Alleen hoop er achter te kunnen komen hoe ik dat misschien kan oplossen of flink reduceren, gezien ik er vaker het circuit mee op wil.
-
Na 1 december nog een sessie vrij rijden (of beter gezegd, vrij glijden) gedaan te hebben op Assen, is het nu mooi tijd om een warme plek te zoeken voor de Polo. Hij staat nu sinds vandaag dan ook gestald bij een stallingsbedrijf hier in Zwolle. Even wat minder kosten in de wintermaanden en dan kan hij er na de sneeuw en pekel er weer lekker tegenaan!
-
stallingsbedrinf als in caravanstalling?
-
Joa zoiets maar niet bij de boer in schuur. Is een bedrijf die ook allerlei soorten en maten boxen verhuurt voor opslag. Daarnaast hebben ze dus een grote hal waar je je caravan of auto kan laten opslaan. Mooi nieuw pand allemaal, wordt er niet te koud en vochtig, precies goed.
-
kostda? :)
-
40 euro de maand! En nog 40 euro borg, maar die krijg je uiteraard terug. Was volgens mij wel het laatste plekje ; )
-
Prijs is netjes maar mag je er dan ook iets doen?
-
Lijkt me niet: stalling = stalling? -dunno-
-
Soms heb je een sleutel en zijn ze niet zo moeilijk.
-
Nee is inderdaag stalling = stalling. Maar ik kan er wel even bij als het moet, om er wat uit te halen o.i.d. Moet er deze week nog even vochtvreters in gooien.
-
Ik baal stiekem van deze winter, ondanks dat ik een haat heb aan kou en sneeuw :+ Heb mn auto daar staan om hem te laten overwinteren, gaat het niet sneeuwen, laat staan vriezen..
Wil hem halverwege Maart er toch al weer uit halen. Mis hem weer genoeg. Eerste upgrade in gedachten, een middendempervervangertje. Ik weet hoe het klinkt zonder middendemper, maar kunnen er technische nadelen aan zitten?
-
Ik kan niets bedenken....
-
Nog maar is overwegen dan. Vandaag de Polo weer opgehaald. Ging helaas niet zonder problemen. Na het starten lekte er flink benzine, bleek er een toevoer slangetje van de benzine zo droog te zijn geworden dat hij deels was gescheurd. Gelukkig zat er een garage in het pand er naast die het kon maken voor mij. Mijn vervoer heen was alweer huiswaarts gegaan namelijk :P
-
Vraag: Hier heb ik twee losse slangen, waar in een een schroef is gedraaid. Kan dit kwaad? Waar dient dit normaal voor?
(http://i275.photobucket.com/albums/jj289/Vicmaster7/IMAG0989_zpsa4741a78.jpg) (http://s275.photobucket.com/user/Vicmaster7/media/IMAG0989_zpsa4741a78.jpg.html)
-
Onder het luchtfilter zit normaal een koolstoffilter, hangt letterlijk in de wielkast:
vermoedelijk is ie foetsie of iig niet aangesloten.
-
Dank! En dan rest nog de vraag, kan dat kwaad (wat zou de reden zijn geweest om hem af te sluiten) of zou je aanraden om deze weer aan te sluiten?
-
-uitlachen- Is heul erg slecht voor 't milieuuu :)
-
Gisteren eindelijk die window tint er af gehaald. Staat een stuk netter vind ik :)
(http://i275.photobucket.com/albums/jj289/Vicmaster7/IMAG0993_zpsa1827663.jpg) (http://s275.photobucket.com/user/Vicmaster7/media/IMAG0993_zpsa1827663.jpg.html)
(http://i275.photobucket.com/albums/jj289/Vicmaster7/IMAG0992_zpsf4907d7b.jpg) (http://s275.photobucket.com/user/Vicmaster7/media/IMAG0992_zpsf4907d7b.jpg.html)
-
Staat er netjes bij! -thumbsup-
-
De lijmresten verwijderen is echter een heel ander verhaal -gert- Vandaag zitten knooien met stikkerverwijderaard en na 3 kwartier een halve ruit verder.. Wat een zooi
-
Ik had mijn zijruiten eruit gedrukt, dat was iets makkelijker werken. Tegen de lijmresten gebruikte ik lijmverwijderaar voor kleding wat ik verdunde met water, dan krabben met een plastic krabber. Duurde bij mij een kwartiertje voor een ruit.
-
Hoe druk je een ruit er "even" uit en met welk gereedschap?
-
met een voet en wat beleid :)
-
Met een rijtje halve houten wasknijpers...
-
Is er ergens een how to? Ben erg bang toch dingen te slopen en hij staat buiten, dus mocht ik hem er niet in krijgen en gaan regenen :)
Ik weet veel van auto's, maar niet zoveel van sleutelen al vind ik het wel leuk om te doen.
-
ik heb het rubber aan de binnenzijde even los gepeld, ging goed. De how to van houten wasknijpers staat ergens in een topic van JaapvdV hier (http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=7833.msg244421#msg244421) wordt er naar verwezen.
Gevonden: en bedankt Luc :) (http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=5315.60)
-
Het ziet er allemaal weer grotendeels fris uit. Ik laat het wel eerst zo, misschien haal ik de ramen er nog wel een keer uit voor wat beter werk.
-
Man met de hamer even een tik geven. :)
Het is bijna niet te horen zo.
-
Net even een rondje gedaan, maar niks te merken eigenlijk. Tijdens het rijden doet hij ook niks. Alleen stilstaand het stuur iets naar rechts en links omdraaien tikt hij.
-
De tik zat er waarschijnlijk al in, maar is gelukkig niks bijzonders. Heb nu iets betere audio achterin zitten (miste de complete bass) en binnenkort waarschijnlijk mooi inbouwen met een plank e.d.
Helaas wel vandaag tot de ontdekking gekomen dat de accubak zo lek als een mandje is > stukjes roest op de passasiersmat. Er zit van binnenuit ductape op geplakt.. Geen idee wat daar direct de bedoeling van is, maar goed. Nu maar is kijken of ik iemand kan vinden die dat kan lassen. Geen idee wat garages voor dat soort grappen vragen..
-
Garage zou ik in ieder geval niet dat soort reparaties laten doen, gewoon naar schadehersteller gaan.
(en dan liefst 1 met meer ervaring dan alleen moderne leasebakken)
-
Martin misschien? Woont in Zwolle toch? Heeft ook iets met g40's........
-
Maat van me kan me misschien helpen. Hij last(te) zelf het hele jaar door aan zijn race Renault 19, dus dat zou wel goed moeten komen. Als hij tijd heeft.. dank voor mee denken!
-
Leuke toevoeging, had er zelf al naar zitten kijken toen hij uit kwam, maar nu gekregen voor mijn verjaardag, haha!
(https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1.0-9/10178140_857178030974495_1441057130943062988_n.jpg)
-
Wauw! -thumbsup-
-
Ik kwam ook nog bij een ander How-to topic terecht, namelijk het schuim van de ventilatieroostertjes vervangen! Daar heb ik me gister dus even mee vermaakt. Gelijk ook alles even in een sopje gedaan zodat het er weer mooi en fris uit ziet :)
(http://i275.photobucket.com/albums/jj289/Vicmaster7/IMG-20140428-WA0004_zpsazn6juhs.jpg) (http://s275.photobucket.com/user/Vicmaster7/media/IMG-20140428-WA0004_zpsazn6juhs.jpg.html)
Donderdag gaat hij de brug op en krijgt hij een goede inspectie van onder. Mag daar helaas niet bij zijn (gebeurd in beun-uren bij de dealer) maar m'n maat zal het wel geod opsommen voor mij. Wat moet gebeuren, laat ik gebeuren!
-
Weer goed bezig!
-
Weekend Nurburgring gehad. Prachtige tijd gehad en mooie dagen. Vanochtend voor het naar huis rijden nog een rondje gedaan. Hier een deel op camera:
https://www.youtube.com/watch?v=-9M3xemoH4w
Moet nu toch wel een keer weer is naar die remmerij gaan kijken. Daarnaast moet er sowieso nog best wat gebeuren. Zie alleen de bomen door het bos niet zo meer en het zijn ook redelijk wat van die knooie klusjes waar je bij een garage weinig verder mee kan komen (het lassen van de accubak bijv). Hij verbruikt ook wel erg veel olie in de hogere toeren nu. Zoveel dat het piepertje af ging op de autobahn en ik ineens onder het minimale zat... Nog zo'n probleem dat je geen flauw idee hebt waar je moet zoeken en ik ook niet 123 het hele blok open kan halen voor de deur.
-
Kan hier in E'loord misschien wel wat regelen voor weinig...
-
Gister geprobeerd de intercooler er af te halen, maar helaas besloot de schroefdraad mee te draaien met de moer... Dus die laten zitten en de slang er af gehaald. Hier een fototje van de olie die er in staat. Vriend van me die meehielp en meer ervaring heeft gaf aan dat het hem reuze meeviel wat er in stond.
(http://i275.photobucket.com/albums/jj289/Vicmaster7/IMG-20140604-WA0005_zpsfogxnsdq.jpg) (http://s275.photobucket.com/user/Vicmaster7/media/IMG-20140604-WA0005_zpsfogxnsdq.jpg.html)
Vervolgens de carterventilatie 'even' losgetrokken, en daar het potje even gecheckt. Deze hoort toch maar een kant op te kunnen als je er door blaast?
(http://i275.photobucket.com/albums/jj289/Vicmaster7/IMG-20140604-WA0004_zpsktwsukdb.jpg) (http://s275.photobucket.com/user/Vicmaster7/media/IMG-20140604-WA0004_zpsktwsukdb.jpg.html)
We twijfelen nu weer waar al die olie naartoe gaat.
Edit: ik vind nu dit topic, kan het zijn dat de dampen niet wegkunnen en dat hij door de overdruk het de cilinders in duwd en mee verbrand?
http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=9191.0
-
De Polo staat nu sinds 4 Juni al met het blok half open in de schuur, wachtend op onderdelen. Helaas kan de dealer een aantal onderdelen niet leveren, dus ben die nu ergens anders vandaan aan het toveren. Helaas net eindelijk iets gevonden wat toch 2-3 weken weer kan duren :( Wil weer rijden met dit weer. Daarnaast is er geen 100% zekerheid of dit de problemen oplost.
-
Ik zie het nu pas maar vind dat er nog aardig wat olie in staat.....
-
Hmm.. ja onderdelen zijn besteld. Heb ook andere olie (op meeste G40 fora wordt toch 10w40 aangeraden) maar die zit er nog niet in. Ik monitor met deze olie nog even het verbruik en mocht het toch tegenvallen, dan gaat de G-lader maar onder de loep.
-
Ben benieuwd!
-
Maandje verder bijna. Volgende dingen zijn vervangen/gedaan:
-Bougies
-Bougie/bobine kabels
-Verdelerkap
-Rotor
-Benzinefilter
-Luchtfilter
-Inlaatspruitstukpakking
-Pakking tussen gasklephuis&blok
-Ontsteking afgesteld volgens fabrieksgegevens
-Gasklephuis gereinigd
-Stationairregelklep weer origineel gemaakt (zat afgedopt)
Hij staat nu bij een garage, waar een maat van me binnenkort de remmen voor, remleiding achter en evt ook de remmen achter vervangd. Daarna zal ik samen met een andere maat het carterventilatiefilter en die klep daarna vervangen. Beide heb ik nieuw liggen. Op het moment stottert hij dus nog onder de 2500 rpm. Als we het carterventilatiefilter vervangen doppen we gelijk de stationairregelklep weer af om te zien of deze het probleem veroorzaakt.
-
Nu de Polo dus én stottert onder de 2500 rpm én de Glader pas erin komt bij 3000 rpm vind ik er geen bal meer aan om er in te rijden. We hebben ondertussen de stationairregelklep al afgedopt, maar helaas levert dat niks op.
Vervolgens erachter komen dat er een draadje bij de hall-sensor slecht was, die gesoldeerd maar nogsteeds niks. Ook een aantal massapunten schoonmaken leverde niks op. Valse lucht testen leverde ook niks op.
Ondertussen zijn wel de voorremmen weer in orde en zullen binnenkort de leidingen achter gemaakt worden voor de APK. Ben de auto nu een beetje beu omdat er geen lol meer aan is om in te rijden. Snap er ook helemaal niks van, want we hebben bepaalde dingen losgehaald en weer vastgezet en ineens is het anders. Misschien maar bij de dealer neerzetten en hun er naar laten kijken. Dan maar flink wat geld kwijt, als het maar weer goed rijdt :(
-
Je zou Dennis kunnen contacten,hij heeft geloof ik een storingsapparaat om uit te lezen.
Misschien kan hij je verder helpen. -dunno-
-
Dealer is ook geen garantie dat het goed komt, helaas.
-
Vanacht aangemeld op het UK G40 forum. Daar wat dingen ingelezen en iets nieuws gezien wat ik moest checken. Het gaat hier om de stekkers van de gaskleppositiesensor, co-potmeter en klopsensor die -zoals bleek- alledrie op een verkeerde plek zaten... doh Hij stottert niet meer en hij mist ook geen vermogen meer t.o.v. zoals het eerst was. Ik ben weer blij.
-
Hahahaha :) goed bezig! Mooi dat het opgelost is man!
-
-thumbsup- nothing beats the G40 feeling!
-
Weer een jaartje APK! Was een zware klus.. Kentekenlampje, koplampafstelling en een accu die niet goed vast zat -naughty-
Hopelijk snel accuwak laten lassen en dan kan die weer even!
-
Carterventilatiefilter is vervangen, en ook nieuwe olie + filter! Denk je alles gehad te hebben, nee de conclusie is getrokken dat de uitlaatspruitstukpakking lek is :P
Zondag gaat wordt hij weggebracht om het accuwak te lassen. Is dat in ieder geval wel weer mooi.
-
-thumbsup- voor de apk. Met dat wak komt het wel goed ;)
-
-thumbsup-
-
De Polo heeft een weekje bij Ron gestaan, die samen met een maat het accuwak weer topmooi gemaakt heeft. Kan deze weer een flinke poos mee!
On the other side, na de olie wissel twee weken terug gaat het oliealarm ineens af als de motor warm is. Het vreemde is dat hij dit enkel doet onder de 2500 tpm. Snap er geen bal van. Oliepeil en druk zijn in orde.
-
Druk is in orde? Hoe weet je dat? -dunno-
Normaal gesproken zou ik denken dat het komt van een kapotte sensor (er zijn er 2: één tót bepaalde toeren, één vanaf bepaalde toeren (zelf even nazoeken, ben kapot na een dag van 18 uur werken), of omdat de bedrading van/naar die sensor massa maakt, maar aangezien je vertelt dat het (vooral?) is nadat je zelf een oliegerelateerde actie hebt gedaan (oliewissel): welke olie heb je gebruikt? Niet te dun? Zuigt de pomp goed aan? Maw: is de circulatie OK?
-
Druk heeft Mk1-madness gemeten, was goed volgens hem. Klopt, ken de sensoren inderdaad. Het is wel toevallig inderdaad dat het precies na de oliewissel gebeurd nu. Ik had eerst 10W60, maar ben over gegaan op 10W40 Semi Syntetisch. Heb me even ingelezen op het Engelse G40 forum wat de meesten daar gebruiken en bijna iedereen rijd op 10W40. En of de pomp goed aanzuigt durf ik niet te zeggen.. Maat van me gaat volgende week op de brug even kijken of de oliezeef niet verstopt zit, mits ik het probleem eerder al opgelost heb.
Dank voor je reactie!
-
Mezelf even een kennis update gedaan hoe en wat met de oliën, de 10W60 en 10W40.
In Nederland lees ik dat (bijna) iedereen op 10W60 rijdt, waar in Engeland (bijna) iedereen op 10W40 rijdt. De motivatie voor de Engelsen om op 10W40 te rijden, is omdat Volkswagen 10W40 voorschrijft voor dit blok. Wel rijden heel veel Engelsen met oliekoelers, om de temperatuur wat lager te houden en zo de druk hoger. De reden om met 10W60 te rijden, is omdat 10W60 veel minder snel dun wordt, de druk dus hoger blijft. Iets wat ik nu ondervind, omdat hij bij 10W40 begint te piepen, waar dit met 10W60 niet zo was. Wel weet ik dat 10W60 echt veel langer duurd om op temperatuur te krijgen, dus voor kleinere stukken rijden is dat eigenlijk slechter dan de 10W40.
Nu wil ik toch gewoon graag bij de 10W40 blijven, dus ga lekker eigenwijs op zoek naar andere oplossingen voor het druk probleem. Ten eerste zal ik de G40 donderdag warm rijden zodat een vriend van me 's avonds de druk kan testen als de olie warm is. Mocht die toch slecht zijn, dan gaat het carter er af en wordt de pomp gecheckt. Eventueel ga ik dan wel kijken of de pomp ouder is om hem misschien gelijk maar te vervangen.
-
Minimale druk bij warme motor: 2 Bar bij 2000 tpm.
Hoe weet je dat 10W60 minder snel op temperatuur komt? Heb je olietemp-meter?
Te lage druk kan komen door versleten pomp, maar ook doordat je ná de pomp ergens verlies hebt.
Bijvoorbeeld door slijtage van de krukaslagers (small-ends/big-ends).
Maar goed: meten = weten.
-
Geen oliedruk meten vandaag dus. Wilde een rondje gaan rijden toen er na 5 min rook en stank onder de kap vandaan kwam. Gestopt, gekeken, voorzichtig naar huis en maar weer zitten janken. Wil gewoon wel is lekker een rondje rijden zonder gezeur :(
Rook kwam van dat boutje af waarvan die leiding in het uitlaatspruitstuk zit.
(http://i275.photobucket.com/albums/jj289/Vicmaster7/IMG_20141106_163826173_zpsnw4itxji.jpg) (http://s275.photobucket.com/user/Vicmaster7/media/IMG_20141106_163826173_zpsnw4itxji.jpg.html)
Edit: Ik zie nu dat dat een emissie controle onderdeel is, maar kan dat dan kwaad als daar rook vanaf komt?
-
Dat zijn dan uitlaatgassen met???
-
Ja ik denk dat het gewoon uitlaatgassen zijn, enige wat ik niet begrijp is, waarom hij dan na 5-10 minuten nog rustig door-rookt. Daarna is het wel over, dat wel.
-
Lekje in het spruitstuk? -dunno-
-
Kan het gemorste olie zijn?
-
Lekje in het spruitstuk? -dunno-
De pakking is sowieso lek, maar daar komt de rook overduidelijk niet vandaan.
Kan het gemorste olie zijn?
Zat ik ook te denken, maar dan moet het wel veel zijn, gezien ik de auto uit Emmeloord heb gereden en daarna niks meer met olie is gedaan. Zal morgen nog wel even aandachtig ernaar kijken. Was er vandaag écht goed klaar mee.
-
Dat pijpje is om CO enzo te meten vóór de kat?
Er heeft toch teveel olie in gezeten?
Misschien zit er daardoor wat olie in het uitlaatspruitstuk.
Zou de er dan nog niet dáár uit mogen komen, maar als dat niet helemaal gasdicht is dan kan het wel natuurlijk...
-
Ik heb er een week geleden WD40 op gespoten, tenminste alle boutjes op het uitlaatspruitstuk. De pakking moet namelijk vernieuwd worden binnenkort. Ik denk nu dat het die WD40 was die is gaan roken.... Kan dat nog na een week geleden erop gespoten? Heb er sinds dien niet mee gereden. Zo ja...
(http://i0.kym-cdn.com/photos/images/facebook/000/001/582/picard-facepalm.jpg)
-
Natuurlijk kan dat :)
-
doh
-
Vanwege tijdsgebrek bij mij en gebrek aan mogelijkheden om te beunen heb ik gewoon de olie weer naar 10W60 vervangen en het drukrpobleem is weg (als in het piepje doet het niet meer bij rustig rijden met warme motor).
-
-thumbsup-
-
De accubak is weer helemaal mooi dankzij Ron! Helemaal top werk geleverd, ben er erg blij mee!
Maar..
Er moet van de zomer wel weer wat gebeuren. Dit zijn klusjes waar een vakman met kennis en ruimte best een mooie auto van kan maken. Polo's en vooral G40's zijn zeer leuk, maar juist de ouderdomsdingen gaan mij een beetje tegenstaan.
En ik ben hier allemaal heel erg eerlijk over. Hou er niet van om dit soort dingen achter te houden mocht er interesse zijn. Ik weet het even niet meer met de G40.. Moet het even aankijken. Zal in ieder geval even een interessepeilingstopic open gooien, mocht er een mooi bod zijn dan kan die wel weg.
-
als ik eerlijk ben, denk ik dat je er spijt van gaat krijgen.
Allereerst de standaard opmerking "je krijgt er nooit voor terug wat je erin stopt"
Plus, als je een andere auto koopt, heb je daar ook weer onderhoud aan (kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk)
En dan begint het hele circus weer van voor af aan: je ziet een mooie set velgen, betere radio, leuke uitlaat en nokkenas en hoppa je bent bij wijze van spreken zo weer 1000 euro verder.
Aan de andere kant, g40's worden steeds zeldzamer en het is en blijft een uniek wagentje.
Als ik zou weten dat ik er nog bv 5 jaar van zou kunnen genieten door nu een bepaald bedrag te investeren, ik persoonlijk zou die keus maken.
Maar ik rijd ook pas een jaar of 4 polo :)
-
(...) maar juist de ouderdomsdingen gaan mij een beetje tegenstaan (...)
Daarom draai ik de binnenspiegel altijd weg en gebruik ik alleen de buitenspiegel :)
Maar serieus: een auto op de weg hebben en houden kost altijd geld.
Met tijdig onderhoud, reparatie, vervanging, revisie (en wat geluk) blijft dat bij een G40 best behapbaar en kan je er héél lang mee doorrijden -sturen- -thumbsup-
-
Daarom draai ik de binnenspiegel altijd weg en gebruik ik alleen de buitenspiegel :)
-uitlachen-
-
Daarom draai ik de binnenspiegel altijd weg en gebruik ik alleen de buitenspiegel :)
Maar serieus: een auto op de weg hebben en houden kost altijd geld.
Met tijdig onderhoud, reparatie, vervanging, revisie (en wat geluk) blijft dat bij een G40 best behapbaar en kan je er héél lang mee doorrijden -sturen- -thumbsup-
Daar bij jij een lijdend voorbeeld van :D
-
Met tijdig onderhoud, reparatie, vervanging, revisie (en wat geluk) blijft dat bij een G40 best behapbaar en kan je er héél lang mee doorrijden -sturen- -thumbsup-
ja precies, je schijnt van die mensen te hebben die 500.000 km lang in die polo blijven? -gert- -gert-
-
ja precies, je schijnt van die mensen te hebben die 500.000 km lang in die polo blijven? -gert- -gert-
Das halverwege op weg naar een nieuwe -naughty- -naughty-
nog 1 keer dezelfde afstand en dan is die weer nieuw -dj- -dj-
-
Ik zal het even geen qoute meegeven, maarrr hij is gisteren verkocht. Inderdaad vind ik het heel erg jammer. Vond het geniaal om te rijden. Maar het is wel een mooie periode die ik afsluit met de G40 (al was het slechts anderhalf jaar). Ik zit nu te kijken naar iets nieuwers, iets 'even snels' en iets met iets meer auto. Onderhoud enz zal ik zelf ook wat minder gaan doen, heb er niet zoveel tijd meer voor om dat op te pakken. Op dit moment is de kans groot dat het een Clio RS 2 of 3 wordt. (Een Renault, jaja ik weet het :), wat anders dan een VW) Ik vond dit zeker een zeer leuk forum, zeer veel behulpzame mensen en topics gesproken en gelezen :) Ik zal hier zo nu en dan nog wel is terug lezen!
-
Je hebt de nieuwe eigenaar uiteraard op dit forum gewezen? :) :)
Clio rs is ook absoluut een erg fijne wagen en uiteraard een stuk moderner ja.
Veel plezier alvast met de toekomstige nieuwe auto. -thumbsup-