Auteur Topic: klepstoters 3f  (gelezen 878 keer)

Offline Gerard-P

  • Non-Register lid
  • Berichten: 16
klepstoters 3f
« Gepost op: zo, 20 jul 2014, 02:43:12 »
wie kan mij tips of een oplossing geven voor mijn probleem......

toen na een tijdje het geluid van tikkende klepstoters mij begon te vervelen, besloot ik nieuwe klepstoters in mijn polo GT te zetten..... nu is klepstoters vervangen geen probleem, uurtje werk en klaar zou je zeggen.

dit klopte ook, totdat ik na het vervangen de motor startte (eerst even zonder ontsteking)dit  ging verder prima tot de dag er na, want toen begonnen mijn hagelnieuwe klepstoters weer te tikken.
toen ik voor een snelle controle de kleppendeksel verwijderde zag ik tot mijn schrik dat alle nokken van mijn nokkenas op de punten gewoon blauw verbrand zijn en beschadigt aan de bolle kant (krassen)........ hoe zou dit kunnen, de klepstoters zijn volgens mijn onderdelen leverancier wel de juiste gezien het feit dat er voor dit blok maar 1 type klepstoter is.

de fabrikant van de klepstoters gooit het op een montage fout, wat ik tegenspreek gezien het feit dat ik al 3 of 4 keer klepstoters heb vervangen van diverse vw's en die liepen na het vervangen allemaal weer als een zonnetje

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: klepstoters 3f
« Reactie #1 Gepost op: zo, 20 jul 2014, 10:16:32 »
Geen goede smering in de kop gehad? Klinkt namelijk alsof er gewoon geen of niet genoeg olie in de kop komt. Dus is er niet wat anders aan de hand dan de stoters die stuk zijn? Oliedruk wel gecheckt voor het vervangen van de stoters? Stel dat je filter gewoon niet goed door stroomt of je pomp versleten is, dan krijg je eerst ook tikkende stoters.

Offline Gerard-P

  • Non-Register lid
  • Berichten: 16
Re: klepstoters 3f
« Reactie #2 Gepost op: di, 22 jul 2014, 01:11:25 »
zo dom ben ik nu ook weer niet -thumbsup-...... tuurlijk heb ik de oliedruk gecontroleerd, en die was uitstekend

Offline TomM

  • Non-Register lid
  • Berichten: 191
  • Geslacht: Man
  • Tom Mesman
Re: klepstoters 3f
« Reactie #3 Gepost op: di, 22 jul 2014, 20:44:05 »
Klepstoters voor het monteren in de olie gehad?

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: klepstoters 3f
« Reactie #4 Gepost op: di, 22 jul 2014, 20:44:33 »
Is te weinig olie in de kop aanwezig geweest. Anders kan dit niet gebeuren. Hoogstwaarschijnlijk vuil losgekomen bij het verwijderen van de oude stoters.
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: klepstoters 3f
« Reactie #5 Gepost op: di, 22 jul 2014, 21:10:35 »
Bleef hij nog tikken na 5 minuten?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Gerard-P

  • Non-Register lid
  • Berichten: 16
Re: klepstoters 3f
« Reactie #6 Gepost op: wo, 23 jul 2014, 01:31:32 »
heren........ het tikken is pas na een dag weer begonnen...... ik heb gewoon een volle dag tikloos gereden (60-70 km)

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: klepstoters 3f
« Reactie #7 Gepost op: wo, 23 jul 2014, 02:24:28 »
Dan is vuil nog waarschijnlijker omdat het dan aardig door het systeem geblazen is. Maar het feit blijft dat er te weinig olie in je kop zat. Blauwe gloed komt per definitie van hitte. Koeling van de nokkenas komt door olie, je had geen koeling dus een olieprobleem.
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !