Brandstofdruk
Bij mijn Polo 2F G40:
brandstofdruk bij stationair: 2,4 bar
na losnemen onderdrukslangetje: 2,9 bar
bij half gas en meer oplopend naar ± 3,2 bar
rijdend in versnelling zonder gasgeven: 2,1 bar
Haynes pag. 4B.1
Regulated fuel pressure engine code PY: 1,9 bar (2,5 bar with regulator vac hose disconnected)
JHIMS pag. 104 (betreffende G40/Digifant)
Im Leerlauf muß der Kraftstoffdruck etwa 2,5 bar betragen, bei vom Druckregler abgezogenem Unterdruckslaug muß er auf rund 3 bar ansteigen.
Gemeten waarden bij mijn Polo zijn vrijwel gelijk aan ls die in JHIMS (0,1 bar lager).
Vragen:
1. De aangegeven normaal-waarden in Haynes (1,9 / 2,5) en JHIMS (2,5 / ±3) verschillen. Welke verklaring is daarvoor te geven?
2. Hoe komt het dat de gemeten brandstofdruk toeneemt / afneemt bij gasgeven en gas los? De brandstofdrukmeter meet toch gewoon de door de pomp geleverde - constante - druk?
3. Waarom geven Haynes en JHIMS geen 'normaal-waarden ' voor halfgas, toga's en gas-los?