Auteur Topic: gt blok met 75pk  (gelezen 1368 keer)

Offline polo cruiser

  • Non-Register lid
  • Berichten: 23
gt blok met 75pk
« Gepost op: za, 01 okt 2011, 20:40:31 »
Hallo allemaal,

Ik heb een paar vraagjes. Ik heb een polo met een 1000cc carburator. Maar ik wil nu een gt blok met 75pk in mijn polo plaatsen.
Ik heb nu een polo gt blok op het oog maar dit is wel een injectie. Maar hoe zit het nu met de aanpassingen voor een injectie naar carburator te doen.
Ik vroeg mij af als ik een carburator van een polo 1300cc met 55pk kan gebruiken voor mijn gt blok met 75 pk?Deze carburators zijn immers makkelijker te vinden.
En is het thermostaathuis van een 1300cc met 55pk hetzelfde als ene met 75pk. Ik veronderstel van wel want het zijn alle 2 blokken een 1300cc.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Mvg, Pieter

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: gt blok met 75pk
« Reactie #1 Gepost op: za, 01 okt 2011, 20:55:11 »
Thermostaathuizen kunnen verschillen tussen verschillende motorcodes, en bouwjaren, dus om het zeker te weten zou je de motorcodes en bouwjaren erbij moeten geven. De 1.3 75pk injectie motor is motorcode 3F. Een carburateur inlaatspruitstuk zal wel passen, maar je zal waarschijnlijk iets aan de 55pk carburateur moeten doen om de volle 75pk te halen. De ontsteking zal je ook moeten vervangen.

Ook zal je het brandstofsysteem geschikt moeten maken voor injectie, een andere tank en een mechanische benzinepomp, en andere nokkenas (met benzinepompnok). Of een elektrische benzinepomp met lagere druk. Of wellicht zijn er andere oplossingen.

Verder zal het het makkelijkst zijn een bijbehorende carburateur motorkabelboom te gebruiken.

(ohja, als je een 3F inlaatspruitstuk en/of nokkenas overhoud heb ik er wel interesse in, en anderen op dit forum vast ook wel  -naughty- )
Pimp my Polo

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: gt blok met 75pk
« Reactie #2 Gepost op: za, 01 okt 2011, 23:14:09 »
Ik denk dat je toch beter eerst jezelf even in kunt lezen, in zekere zin stel je in je openingstopic 38 vragen in één. Er is in ieder geval niet één simpel antwoord op...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline polo cruiser

  • Non-Register lid
  • Berichten: 23
Re: gt blok met 75pk
« Reactie #3 Gepost op: di, 04 okt 2011, 11:19:26 »
@ PoloDennis => Ik ga voorlopig de 3F blok reviseren en dan die in mijn polo plaatsen. Ik heb nu een polo 2 carburator als daily en heb een beetje schrik met de keuring in België. Maar ik heb zitten rondvragen en normaal gaan dat geen probleem zijn. Allesinds bedankt voor u reactie.

Mvg, Pieter