zoek de projecttopics maar eens door.
Goeie tip! (Zou je zelf ook eens moeten doen
)
6N2 GTI motor, is een smallblock 16v. zoals o.a. Sjon, Michiel/Marjolijn en Richard hebben ingebouwd. Alle drie hebben een andere setup gekozen, maar bij geen van allen was er een subframe nodig: smallblock = passen.
Sjon deed de 16v voorzien van motorfiets carburateurs
M&M behielende alle electronica/injectie en rijden ' vrijwel standaard ' (met tegen de 140 pk
)
Richard knoopte er een G-lader tegenaan. Tegenwoordig hij bezig de G40 te vervangen voor een G60.
Gemakkelijkste oplossing? you choose. Mij lijkt de M&M setup het betrouwbaarst, die van Sjon het leukst, die van Richard met het meeste vermogen.
M&M hebben kabelboomspagetti gehad, inclusief een stuurcomputer die de halve wereld heeft gezien
Sjon heeft redelijk wat tegenslagen gehad, maar uiteindelijk met 100pk/liter een 'leuk' resultaat ( understatement van de dag )
Richard ( weet ik eigenlijk niet hoe dat rijdt ) trekt met het vermogen de complete koets uit elkaar.
Het ' fysieke ' werk bestaat uit het vinden van een 1.6 16v waar een 085 bak op past. Daarna het plaatsen van de motorsteun: Deze is compleet anders bij een 6N, maar als je geluk hebt, kan je de standaard ' 86c ' steun plaatsen (met 2 ipv 3 bouten).
Uitdagingen: Poelie's voor de V-snaar. De Multiriem kan/moet je laten vervallen: stuurbekrachtiging ga je niet in je steilheckje bouwen, multiriem is dan ook gelijk zo breed dat 't niet direct handig is met inbouwen.
De rest: pruts, zoek en puzzel werk en ligt aan de setup: brandstofsysteem, uitlaat systeem, ruimte onder de motorkap ( rembekrachtiger versus motorblok/aanbouwdelen ) etc etc etc etc etc etc etc. (nee: niet in 1 weekendje klaar!)