Algemeen forum > Projecten

Project [ 68 - JF - 25 ] Polo 'Phoenix' (3/1976)

<< < (4/177) > >>

KoenG40:
Update Polo 'Phoenix' project topic 21 juni 2011

DOEL VAN HET PROJECT
Betrouwbare, harde, nette Polo 1 met blauwe kentekenplaten op de weg De auto zal ± 5.000 km per jaar dienst zal doen  voor normaal gebruik: af en toe woon-werk-verkeer, familiebezoek, boodschappen, korte vakantie, vervangingsvoertuig op moment(en) dat daily G40 in reparatie of revisie is.  En uiteraard zal ie mee gaan naar Polo-meetings.

PROJECTPLAN
Het streven is  de 'Phoenix' in de loop van de zomer op de weg te krijgen. Mijn idee was de donor vanuit Breda direct naar een jongen (plaatwerker/spuiter/monteur) in IJmuiden te brengen. Deze jongen heeft in de loop der jaren tot volle tevredenheid van mij de G40 opgelapt als er weer eens parkeer - of aanrijdingsschade was. Hij werkt professioneel en kan een paar extra centen goed gebruiken voor vrouw en kind en ik werk gewoon een paar weken wat extra uren. Iedereen gelukkig.

In IJmuiden zal de donor gedemonteerd worden en de onderdelen vervolgens zonodig gerepareerd en geconserveerd. Met gebruikmaking van de goede delen van benodigde vervangingsdelen uit andere Polo's wordt ie vanuit de basis gereconstrueerd en zal als de Phoenix uit de as herrijzen.

Zoals te lezen in het openingstopic heeft de auto IJmuiden (nog) niet gehaald. Het idee om het motortje na het 'uitbouwen' even goed te laten nakijken. Maar ja, dat moet nu dus waarschijnlijke ff eerder.

TIJDPLANNING EN BUDGET
(2/5/2015: medio zomer 2015 (?); inmiddels boven oorspronkelijk budget)

CONCRETE STAPPEN
(2/5/2015: lees het topic door)

Onderstaand vast drie plaatjes.

RoelG:
 -thumbsup- goed bezig

er zat toch een 900cc in?
Dan zeg ik: arno heeft nog een 1.1 HC met 60 PK staan voor een appel en een ei.  -naughty-
Dan heb je iets kloppends qua leeftijd van de polo met pit en heel uniek (motortje zie je bijna nooit meer)

Als de motor er dan toch uit, en uit mekaar moet......

KoenG40:

--- Citaat van: Serge op di, 21 jun 2011, 21:35:43 ---de titel van dit topic doet me de hele tijd hier aan denken

--- Einde van citaat ---

 -thumbsup- :)
ik ken dat boek niet. Maar de korte beschrijving op Wikipaedia - ja, dat herken ik wel:

Stringer, a precise, arrogant English aeronautical engineer, proposes a radical solution. He claims they can rebuild a new aircraft from the wreckage of the old twin-boom aircraft, using the undamaged boom and adding skids to take off. They set to work

Serge:
exact wat ik dacht  -thumbsup-

oftewel je sloopt een polowrak en maakt er een rijdend exemplaar van  -thumbsup-

KoenG40:

--- Citaat van: RoelG op di, 21 jun 2011, 22:20:30 --- -thumbsup- goed bezig er zat toch een 900cc in?
Dan zeg ik: arno heeft nog een 1.1 HC met 60 PK staan voor een appel en een ei.  -naughty-
Dan heb je iets kloppends qua leeftijd van de polo met pit en heel uniek (motortje zie je bijna nooit meer)
Als de motor er dan toch uit, en uit mekaar moet......

--- Einde van citaat ---

Da's wel een mooi idee ja. Ik zie 'm staan in tabel 5 van mijn werkplaatsboekje.
Heb op dit moment ff niet helder voor ogen hoe ik e.e.a. dan 'logistiek' moet regelen.
Auto staat nu onbruikbaar in afwachting van een (naar mijn verwachting te veel geld kostende offerte;
Maar auto moet wel naar IJmuiden, waar originele motor er uit kan.
Wie moet wat doen en op welk moment?

Ik kan er even niet helder over denken - was al om 03:00 uur op vanochtend en moet er morgen weer om 06:30 uit. Ik ga nu dus eerst maar even slapen. -zz-

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie