Bedankt voor de snelle info!
De boring voor de pistonpen staat dan ook exact evenveel in/ -off-uit het center als bij een gk veronderstel ik?
De compressieverhouding is inderdaad minder leuk... Het is de bedoeling dat er meer vermogen uit komt ipv minder natuurlijk.
Wil alles monteren met een verlichte krukas/vliegwiel/drijfstangen die ik hier nog liggen heb.
Gk kop met 280° schrik en lege motor heb ik hier ook nog maar die zou om goed te zijn moeten opgeboord worden.
Wat de klepuitsparingen betreft, heb ik reeds bij mijn huidige GK ook al ééns laten vergroten ivm sport nokkenas.
Mss zoek ik even een oude 3f zuiger om alles eens te passen en te vergelijken. Ofwel ga ik voor een HH-kop en zuigers. Ander concept maar zuigers zijn nog goedkoper te krijgen.
5jaar geleden kocht ik bij VW nog een set Mahle gk zuigers voor 590 euro.
De tip van de revisieboer lijkt me wel geen slecht plan. Even rondhoren.
Groeten,