Met een volle accu en vooral met het enthousiasme van Kurt weer leven in de polo gekregen
We hebben een andere accu geplaatst en die erin zat is nu aan het opladen.
De radiator hebben we vervangen door een donor-radiator, ook al zagen we nu eerst ook geen lek. Maar het feit dat er stoom uit de radiator zelf kwam, was genoeg om hem te vervangen. Alles doorgespoeld en het probleem lijkt opgelost. Nog even wat problemen gehad met de voeler, want op het dashboard bewoog het peilstokje niet meer. Gelukkig dit ook opgelost gekregen.
Daarnaast hebben we ook 2 slechte kabel-verbindingen (tijdelijk) verbeterd, wat aan de pinker-console gedaan en een pinker-blokje onder het stuur vervangen door een donor. Nadien nog een zekering vervangen die gesprongen was en ja, de pinkers werken naar behoren. Ook nog een lampje vervangen van een parkeerlicht en nu doet alles wat het moet doen.
(Ik moet later nog wel alle slechte kabel-verbindingen e.d. tegoei aanpakken, want het is een werkpuntje!)
Gek genoeg heb ik nu alleen nog een niet-functionerende claxon, dat moet ik terug verder uitzoeken.
Ook al wat motor-ruimte en -onderdelen opgekuist met een goed productje en kregen de bumpers nog een poetsbeurt, die nu blinken. (De kleine roestplekjes erop is maar een detail.)
Verder nog opgemerkt door Kurt dat ik de accu gewoon kan vastzetten met een moer/vijs, want het steunplaatje hangt er gewoon aan, en een voorgeboord gaatje is voorzien ... dus geen laswerk nodig.
Wil dat zeggen dat ik weer een hele stap vooruit ben geraakt en dat de polo snel naar de keuring kan (als de agenda het toelaat):
Kurt, merci hé mateke !!